Gå til innhold

BK:Fugler i Syden


Mrs.Riot

Anbefalte innlegg

"Endelig" hjemme i fra syden. Kan nok si at jeg savnet det allerede før jeg var ute av syden :p På bussen til flyplassen begynte jeg å savne det selv om jeg var der enda.

Men men, det var noen veldig fine fugler der som gjærne tok seg en liten fotosesion for meg.

 

2239980180_55c44fd2ff_b.jpg

EXIF:

f/6,3

eksponering 1/200 sek

ISO-100

Brennvidde 259mm

 

2239975658_ee0f299115_b.jpg

EXIF:

f/6,3

eksponering 1/400 sek

ISO-100

Brennvidde 161mm

 

2239176893_64d9c1944d_b.jpg

EXIF:

f/7,1

1/400 sek eksponering

ISO-100

Brennvidde 160mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg likte det første bilde best sånn som de er nå.

ville kanskje rettet litt på det, så benken/tretingen det stod på ble rett men det er ett behagelig bilde å se på.

 

Bilde nr 2 er også ganske bra, men blir litt vel midstilt, og gir ett veldig snapshot stil.

 

Hvor i syden var du forresten ?

Lenke til kommentar
jeg likte det første bilde best sånn som de er nå.

ville kanskje rettet litt på det, så benken/tretingen det stod på ble rett men det er ett behagelig bilde å se på.

 

Bilde nr 2 er også ganske bra, men blir litt vel midstilt, og gir ett veldig snapshot stil.

 

Hvor i syden var du forresten ?

 

Er jo ikke så lett kanskje å ta bilder av fugler da, ettersom de fort kan fly sin vei! ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes bilde nr 2 traff meg best. Det blåe bassengvannet passet bra inn, og fuglen "spankulerer" liksom i vannkanten. Det er ikke sånn kjempespennende, men allikevel var det noe småmorsomt over det. Med litt cropping ville bildet blitt bedre presentert.

 

Håper du hadde en fin tur ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg var på Tenerife, kom hjem i går. Orket ikke fikse noe serlig med croping osv da :p

Derfor var de midstilt på grun av at jeg brukte Autofokus begge gangene bare for å vite sikkert at jeg fikk noen klare bilder av den lille sjangsen jeg fikk der.

Den lyse fuglen tuslet egentlig rundt en god stund så jeg kunne jo prøvd meg litt mer frem med den, den gikk også veldig nærmt meg, kanskje 1 m eller noe på det bilde der som den spiser på en busk, hehe.

Lenke til kommentar
Fuglebilder fanger som regel ikke min interesse, men nummer 2 gjorde det. Jeg likte spesielt hvordan fargene på fuglen sto mot fargene i vannet (som nesten virket litt kunstige).

 

Jeg likte ogå fargene og kontrasten i bilde 2. Men kan være enig at det er mulig at en annen crop kan løfte bildet enda et hakk. Der må du prøve deg litt frem.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...