tommyjo Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Har ganske manger DVD-er etterhvert. Før tok jeg sikkerhetskopi av dem i DivX format og har dermed en del av disse også. Nå har jeg fått meg større harddisk og planlegger å legge inn alle mine DVDer etterhvert. Men hvordan lønner det seg å kategorisere disse for å det mest mulig ryddig? Slik har jeg gjort det til nå: Følgende mapper dukker opp i mediacenter: DVD Filmer: Her ligger alle filmene A-Z DivX Filmer: Egene mapper for alle filmer A-Z DVD "Serier": Her legger jeg alle filmer som "hører" sammen. Feks. LOTR i en mappe, Back to the Future Trilogien i en annen. Osv... DivX "Serier": Samme som over, bare med DivX filmer. TV Serier: Her får hver TV Serie sin egen mappe. Feks, Friends, Lost osv... Siden jeg har så mange filmer og det blir en del mapper, planlegger jeg å slå sammen DVD mappene og DivX mappene. Men da blir det jo litt av en jobb å holde styr på hva som er DVD og ikke. Senere vil det også bli et problem når diskene blir fulle. Noen forslag?
Sigmund_Freud Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Forslag: [Filmer] > Inneholder en mappe til hver filmserie, altså filmer som ikke har 2ere ligger i en mappe alene mens filmer med etterfølgere ligger i en felles mappe med "seriens navn" og videre i mapper med filmens egen tittel, feks, Lord of the Rings > 02 The Two Towers > Lord of the Rings - The Two Towers.avi [TV-serier] > Inneholder en mappe for hver serie hvor alle episoder fra alle seriens sesonger ligger med filnavn som følger malen "SEE Episodenavn", feks 101 Pilot (S = sesong, E episode). Navnene finner du blant annet på Wikipedia. Det som irriterer meg med dette at det ofte blir mange mapper med bare en fil i filmmappa, men samtidig blir filmene lagt i to alfabetisk rekkefølge (en for mapper, en for løse filer) om du ikke gjør det sånn.
anordne Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 kan ikke bare skrive i mappe eller fil navnet at det er divx? Uansett så ser du det jo rask på filstørrelsen.
tommyjo Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 kan ikke bare skrive i mappe eller fil navnet at det er divx? Uansett så ser du det jo rask på filstørrelsen. Ser ikke filstørrelse i media center
tommyjo Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Tenkte å gjøre noe sånt. Det gjør egentlig ikke noe å blande forskjellige formater. Det som kommer til å bli problemet er at det er mange filmer på feks S og T, så de tar nok fort en 500Gb disk. Tenkte også litt på 1 disk med mappene "0-9" "A-D" og så neste disk "E-J" osv... Bruker for tiden programmet My Movies, men får det ikke helt til å funke. Takk for tipset uansett!
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har alle DivX og dvd-er i en mappe og serier i en annen mappe, alfabetisk. Dette funker for meg, har ca 400 filmer nå.
The True Negoliaz Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 jeg gjør følgende. jeg sorterer etter kategori, som divx filmer- thriller, action, drama, Sci-fi osv. så alfabetisk. veldig lett å finne frem. men tar litt tid å sette opp da--
Largie Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ville anbefale en RAID5 løsning på dette jeg. På den måten får du en bunch med disker til å se ut som 1 stor disk. Hvis det begynner å bli fullt legger du til en disk til så blir arrayet større. Hvordan du da organiserer det blir helt avhengig av smak, trenger ikke å bekymre seg på hvor det ligger
tommyjo Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 Hadde planer om det. Men det er ikke særlig smart hvis en disk går til H.....
Sokkalf™ Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 RAID-5 er jo feiltolerant og tåler tap av én disk. Ryker det flere sliter man jo, men det er en ganske trygg løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå