Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

turteller fra bilxtra, passer i volvo 240? (løst)


Stian89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikkke di orginale plastgreiene til å sette instrumenter i.KJøpte en sånn til min,tror jeg betalte 120kr for denne,passer rett inn i hullet oppe på dashbordet der det er plass til stereo eller en liten oppbevaringsplass.(over luftdysene i midten)Jeg tok ut luftdysene og sette stereoen der.Over hadde jeg 3 målere....Pluss to på siden...Sjikkelig rånebil!

Lenke til kommentar

Ok, ikke for å virke som en total idiot her... but here goes.

 

Hva er "coilen"? Hvordan ser den ut, hva leter jeg etter?

 

For å få tilgang til å koble til turtelleren, regner jeg med at jeg må skru ut speedometer-case greia. Men for å få den helt ut, må jeg vel også fjerne rattet? Hvordan i huleste gjør man det?

Lenke til kommentar

OK.

 

Har søkt en del rundt, og funnet ut at det tydeligvis ligger klar en ledning fra coilen i bilen. Denne har jeg funnet (en hvit/rød ledning).

 

På turtelleren har jeg en grønn, rød, hvit og 2 svarte ledninger.

 

De 2 svarte er til jording? Hvit er til instrumentbelysning, som jeg ikke finner akkurat nå, men det er vel ikke akkurat det største problemet.

 

Den grønne skal til - et sted?

 

Rød skal til en sikring som kun er på når tenningen er på, den har jeg funnet. (så vidt jeg vet).

 

Men hva skal jeg trykke i den rød/hvite ledningen? Det skjer jo ingenting uansett hvordan/hvilke kombinasjoner jeg prøver å koble sammen.

 

 

Sorry at jeg ikke kan en dritt her, men prøver.

Lenke til kommentar

Nå har jeg koblet de to svarte til karosseriet (jording). Jeg har den rød/hvite ledningen liggende her ja. Jeg har koblet den grønne ledningen til denne.

 

Ellers er det en rød ledning igjen, som ifølge monterings"guiden" skal kobles til en ledning med sikring som gir strøm når tenningen er vridd om. Jeg har funnet denne, samt satt i en ny sikring, og koblet til.

 

Allikevel virker turtelleren helt død når jeg starter motoren for å prøve, det er ingen form for liv i den.

 

Hva skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...