OscarMike1 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 En bekjent som jobber innen tele og data, har fått et tilbud av en kar som jobber for en av leverandørene til å kjøpe -privat-, 5 - 10 stk EOS 400D m/objektiv (regner med at dette er kit-pakka). Fikk nettopp en telefon av nevnte bekjent om jeg var interessert i å bli med på den pakka. Grunnen til at jeg sa nei, var at den allerede rimelige prisen var litt i overkant billig; 2500-3000,- kr stk, avhengig av hvor mange han ville kjøpe. Er dette en usannsynlig lav kostpris på et EOS 400D? For meg hørtes det suspekt ut, og følte meg fristet til å ringe onkel, men i disse 450D dager kan det jo være at kostprisene har gått såpass ned.
SirAmp Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 En bekjent som jobber innen tele og data, har fått et tilbud av en kar som jobber for en av leverandørene til å kjøpe -privat-, 5 - 10 stk EOS 400D m/objektiv (regner med at dette er kit-pakka). Fikk nettopp en telefon av nevnte bekjent om jeg var interessert i å bli med på den pakka.Grunnen til at jeg sa nei, var at den allerede rimelige prisen var litt i overkant billig; 2500-3000,- kr stk, avhengig av hvor mange han ville kjøpe. Er dette en usannsynlig lav kostpris på et EOS 400D? For meg hørtes det suspekt ut, og følte meg fristet til å ringe onkel, men i disse 450D dager kan det jo være at kostprisene har gått såpass ned. hvis det er snakk om en proffesjonell leverandør er det vel bareå lukke øyne og ører og kjøpe i god tro? kan jeg også være med? (A)
B4stian Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Det høres alt for rimelig ut, ja... de store kjedene kjøper jo hundrevis/tusenvis inn av gangen og en slik pris oppnår ikke dem engang. Tjuvgods er det første jeg tenker...
OscarMike1 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Nei, det hørtes for billig ut. Ja, jøss. Du må gjerne få nummeret hans. Men når du må levere kamera for service, og serienummeret blir registrert, ikke kom til meg og klag. Uansett, det er ikke på grunn av serienummeret jeg ikke blir med på slike ting.
Alastor Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Privat? Det her lukter underslag/internt svinn . Jeg ville fått navnet på fyren, og tipset sjefen til firmaet han jobber for. EOS400D er langtfra så rimelig i kost, legg på 1000-2000,- og man er mer i nærheten. Endret 2. februar 2008 av Alastor
SirAmp Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) nei jeg er selvfølgelig enig at man ikke med overlegg skal kjøpe tyvgods, men hvis det er snakk om en proffesjonell leverandør, og man f.eks jobber i et firma som er en stor kunde, hender det man kan få helt sinnsyke priser hvis man skal kjøpe noe privat gjennom det firmaet. om firmaet taper penger på akkurat den varen til deg da, det er ikke min sak, men de opparbeider seg i alle fall et veldig godt forhold til meg, og det er vel det de baserer seg på. Endret 2. februar 2008 av SirAmp
Alastor Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Ja, men da hadde man vel fått tilbud om å kjøpe 1 kamera, ikke 5-10 stk?
tomsi42 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Dette lukter svidd, ja - mistenker at det en pakke som har blitt liggende igjen på en bil etter levering. Det hender at det slurves ved mottak av varer; f.eks at man skal ha 10 kolli og får kun 9. Og hvis dette ikke oppdages før slutten av dagen... Tom
Crazysteps Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Men om du kjøper 10 og selger videre skal det MYE til før du får svi om det er noe snusk inne i bildet. Spess om det er en ordentlig leverandør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå