steinrr Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Har vibrasjoner i kabinettet mitt som stammer fra en av harddiskene. Får en slags pulserende lavfrekvent "hummelyd" som er UTROLIG irriterende. Har funnet ut at hvis jeg tilter kabinettet bittebittelitt - det er bare snakk om å løfte ene siden noen milimeter, så forsvinner denne lyden. Spørsmålet er da: Tar harddiskene skade av å ikke stå enten helt lodrett eller vanrett? Har det noe å si?
War Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Nei, mange monterer harddiskene 90grader. Sikker på at det er harddisken og ikke det den er festet i som lager støyen? Stramme skruene litt?
steinrr Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Ja, 90 grader er jo greit - det var det jeg mente med "lodrett" i posten over. Si 13,5 grader da - er det også greit? Det er jo ikke selve harddisken som støyer, men vibrasjoner forplanter seg i kabinettet som resonansstøy. Utrolig irriterende.
War Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 (endret) Eneste faren med det er om den Mc Gyver løsnngen skulle glippe og pcen faller på plass så er det RIP harddisker. Endret 30. januar 2008 av War
steinrr Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Hehe...ja det hadde jo ikke vært optimalt. Men sokken ligger trygt den tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå