Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alle som har Tiscali ADSL!!


Anbefalte innlegg

Kan alle som har Tiscali ADSL skrive litt om sine erfaringer, de har jo noen gode tilbud for tiden.

 

* Bestilt hastighet/Oppnår?

* Fornøyd?

* Orden under bestillingsprosessen/levering til avtalt tid osv.?

* Konklusjon?

 

Er det ikke slik at man slipper å betale noe ekstra om man ikke har fasttelefonabonnement, slik man f.eks. må hos Bluecom?

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hastigheten er jo grei. Ligger på 40kB/s med 384/128 linja..

Stabilt som bare det.

Bra support. Lokal takst og greier

Leveringen kom etter avtalt.

 

Konklusjon: Bra leverandør stabil og grei, men jeg bytta til nextgentel da jeg ville ha raskere hastighet. Kjedeligt med liten uthastighet. Men tiscali har gått ned i pris. Har du ikke tilgang til nextgentel er tiscali et bra alternativ. Det eller bluecom.. ;)

Lenke til kommentar
Har du ikke tilgang til nextgentel er tiscali et bra alternativ. Det eller bluecom.. ;)

 

Men Bluecom er jo en del dyrere nå, dessuten tror jeg ikke du trenger å ha fasttelefonabonnement med Tiscali. Du må betale 100 kr/mnd ekstra hos Bluecom for dette.

 

Det betyr i tilfelle at jeg kan ha et 1024/256 abb. hos Tiscali til omtrent samme pris som 704/128 hos Bluecom...

Lenke til kommentar
Jeg synes Tiscali er helt topp. Litt dyr kanskje men ellers helt grei. Vi betaler 390 i mnd for 384/128. Utstyret ble raskt levert og var god service. Jeg har t.o.m fast ip, uten å betale noe ekstra. Hel-digg

 

Jeg betaler 8 kr mer for 704/384. Det tok litt tid før jeg var på nett men det var verdt å vente på. Når jeg sammenligner priser fra andre ISP'er med resultatet jeg har i dag er jeg veldig fornøyd. Det er en stor skam slik som enkelte ISP'er selger bredbånd til overpris!

Lenke til kommentar
hastigheten er jo grei. Ligger på 40kB/s med 384/128 linja..

 

 

Burde vel hatt litt mer enn 40kB/s på en 384-linje?

 

Hmm.. Teoretisk hastighet på en 384 kbit linje er 48 kb/sec, altså en overhead på 8 kb/sec og det må en regne med. Synes 40 kb/sec virker veldi bra jeg til å være en 384 kbit linje!

Lenke til kommentar

Først og fremst. Jeg har 384 linje, men målt i ITavisens speedometer får jeg som regel 405 - 410

. Dette er jeg veldig fornøyd med. Når det kommer til dette med å ha bredbånd uten telefon...

Jeg hadde telenor isdn da jeg bestilte en gjør det selv pakke fra tiscali, jeg installerte pakken, ringte deretter rimelig kjapt til telenor og sa at jeg ikke ville ha telefon lenger. Dermed hadde jeg ADSL uten telefon, og betalte ikke en krone extra for det. Det eneste du må betale extra hos Tiscali er et engangsgebyr for installatør hvis du ikke har en eksisterende linje. (CA 1000 kr for installeringen).

 

Tiscali er absolutt å anbefale :D:D:D

Lenke til kommentar

* Bestilt hastighet/Oppnår?: Har 704/128, og får 735 kbit/s på Itavisen's speedometer. Uthastigheten ligger på rundt 14-15 kB/s.

 

* Fornøyd?: Ja, veldig fornøyd! Linja er stabil, og jeg har aldri hatt problemer med tjenesten Tiscali leverer.

 

* Orden under bestillingsprosessen/levering til avtalt tid osv.?: Bestillingen gikk smertefritt. Var på nett 2 uker etter Tiscali mottok bestillingen min, og ikke noe "krimskrams" underveis.

 

* Konklusjon?: Tiscali er gode saker :) Ellers kan jeg nevne at Tiscali tilbyr 2 (eller 3?) offisielle IP'er per bruker, så da slipper man mange av problemene NAT medfører. Vær obs på at du muligens vil få et ADSL-modem uten innebygd firewall. Selv fikk jeg et Zyxel Prestige 600 Series-modem, men har hørt det avhenger av sentralen hvilket modem du får.

Lenke til kommentar
"]
Jeg har 512/512 fra ****, og ligger rett som det er på 200+ Kb/s ved nedlasting på Kazaa. hiho  

Hvis du har 512/512, og du laster 200kb/s i kazaa så er det enten linja di som er noe annet enn 512, eller så viser Kazaa feil!

 

Lasta ned "Signs" fra Kazaa, lå på 230 Kb/s hele tiden. :woot: Linja er korrekt og samme er hastighet på Kazaa. Oppnår kun denne hastighet på Kazaa, ellers ligger jeg på 50-60+ Kb/s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...