Gå til innhold

En aldri så liten utdanningskrise


Fspirit

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på snart 20 år som har tabbet meg ut litt.

 

Har nesten fullført allmenn videregående utdanning, men strøk på 3. året i matte.

Går nå ett år på folkehøgskole (80 000 i studielån)

Prøvde meg på en privatisteksamen (som ikke gikk så bra)

Glemte søkefristen (15 januar) slik at jeg ikke har mulighet til å begynne på universitet/høgskole.

Har ingen jobberfaring.

Skal ikke inn i militæret.

 

Har sett på slike studier i utlandet, men disse trenger du vel alltid videregående utdanning til for å ta?

 

Hovedsaken er, jeg trenger noe meningsfyllt og gjøre etter sommeren. Noe som kan bringe meg videre i livet og sørge for livets opphold (ihvertfall i et år).

 

Trenger tips. Gjerne fra noen som har opplevd noe av det samme.

 

(ja, jeg vet at dette kan høres litt vel patetisk ut, men jeg er klar over mine egne feil og trenger en vei videre)

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noen fylker som har oppmeldingsfrist 1. februar på privatisteksamen. Kanskje du kan ta eksamen der? (da må du reise dit eksamensdatoen altså)

 

I hvilke fylker er dette? Er faktisk villig til å reise til Svalbard hvis det er mulighet for 1. februar.

https://www.privatistweb.no/prweb/

Sjekk selv :) Kan ikke love noe, men mener å huske at det var snakk om det her på forumet.

Lenke til kommentar
Ikke alle VGS sender lister med eksamenspåmeldinger med en gang fristen går ut. Husker jeg fikk sneket meg på en liste selv om fristen var ute; dette skyldes at de ennå ikke hadde sendt listen.

 

Ja, men 13 dager for sent. Da begynner det vel å bli litt drøyt... :(

Lenke til kommentar
Det er noen fylker som har oppmeldingsfrist 1. februar på privatisteksamen. Kanskje du kan ta eksamen der? (da må du reise dit eksamensdatoen altså)

 

I hvilke fylker er dette? Er faktisk villig til å reise til Svalbard hvis det er mulighet for 1. februar.

 

Du trenger ikke reise lenger enn til Sogn og Fjordane...:

 

Oppmelding til eks. våren-08 er open til 1. februar 2008 kl. 23:59

 

...etter Vest-Agder:

 

Oppmeldingen er åpen for registrering i perioden 2. januar til 1. februar 2008
Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...