Gå til innhold

Spille av video med N82


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes nok av muligheter dersom du vil se xvid på mobilen... Men etter min mening er det 2 programmer som skiller seg fra mengden:

 

1. Core Player

For den avanserte brukeren. Den er den desidert raskeste spilleren jeg har prøvd og den takler filmer i høye oppløsninger uten at du trenger å konvertere filmene på PCen først. 640x320 og 30fps er ikkeno problem. Den har et hav av instillinger du kan leke med og støtter alt mulig av formater og codecs. dessverre er brukergrensersnittet ikke det beste. Det ser helt greit ut men kunne vært mer brukervennlig.

 

PS: selv om du ikke trenger å konverte filmene først, anbefaler jeg deg å gjøre det da du kan klippe bort unødvendig sorte felter oppe og nede i filmen samt redusere filstørrelsen betraktelig.

 

2. DivX Player

Denne fokuserer på brukervenlighet. Den har et mye lekrere utseende og virker ikke så rotete som CorePlayer. Den søker automatisk etter støttede filmer og gir deg alle i en og samme liste, med info om legde, størrelse og til og med en thumbnail av filmen. Den bytter sømløst fra portrett til landskapsmodus og støtter også undertekster på filmene som er en fin liten ekstrafunksjon. Den takler filmer i oppløsningen til mobilen (320x240) med 30fps fint dersom bitrate ikke er for høy (ca 500-600 med DivX). blir det høyere enn det vil du kanskje merke at noen frames skippes. Dette gjelder da kun 30fps. Med lavere fps vil du kunne gå opp i bitrate også. Uansett så er dette GOD kvalitet for en mobilskjerm!

 

Begge spillerene er selvfølgelig helt gratis. Så prøv begge å se hvilken du liker best. Dersom du skal konvertere filene anbefaler jeg VirtualDub.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Finner ikke CorePlayer gratis... 24 dollar koster det. www.coreplayer.com , ikke sant? Og Divxplayer finner jeg ikke for mobil. Har du noen linker, evt noen .sis-filer?

bruk smartmovie.. er kjøp den og, eller google søk^^ coreplayer blir bra når neste versjon kommer.. denne er bugget som f..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...