Gå til innhold

Problemer med å komme inn på steder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste konsereter har forbud mot foto og lydopptakutstyr.

 

Jeg er fast inventar på Brann Stadion. Der er det ikke lov med videofilmutstyr, men en sekk full av speilrefleksutstyr går helt greit. Eneste kommentaren jeg har fått er: "Regner ikke med du skal hive dette på dommeren, så det går greit".

 

Det skal sies at Brann har en policy om at bildene du tar ikke kan brukes offentlig eller kommersielt, kun til hjemmebruk. Skal man gjøre noe mer må man kontakte Brann og be om lov.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
De fleste konsereter har forbud mot foto og lydopptakutstyr.

 

Jeg er fast inventar på Brann Stadion. Der er det ikke lov med videofilmutstyr, men en sekk full av speilrefleksutstyr går helt greit. Eneste kommentaren jeg har fått er: "Regner ikke med du skal hive dette på dommeren, så det går greit".

 

Det skal sies at Brann har en policy om at bildene du tar ikke kan brukes offentlig eller kommersielt, kun til hjemmebruk. Skal man gjøre noe mer må man kontakte Brann og be om lov.

Hvor sitter du da?

 

Er det ikke en eller annen lov som sier at du kan offentliggjøre bilder som er av allmenn interesse (les: kjendiser) uten samtykke? Kanskje det er noe annet når du er på "privat område" (som på stadion), ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Hvor sitter du da?

 

Er det ikke en eller annen lov som sier at du kan offentliggjøre bilder som er av allmenn interesse (les: kjendiser) uten samtykke? Kanskje det er noe annet når du er på "privat område" (som på stadion), ikke vet jeg...

 

Jo det stemme i henhold til §45c i åndsverkslova. Men når du er på eit privat område så kjem eigedomsretten inn og. Til dømes så kan du ikkje ta bilde av eit hus om du står inne i hagen til eigaren utan å få tillatelse. Men om du står utanfor hagen, på offentleg grunn, og tar det same bilde av huset så treng du ikkje tillatelse frå eigar.

Lenke til kommentar

Jeg skal til Liverpool i forbindelse Everton - Brann men pga elendig CR (Customer Relationship) så svarer de ikke på e-postene mine. Jeg NEKTER å måtte la mitt flunkende nye speilreflekskamera måtte være igjen utenfor, det skal i så fall være i en jævla bra sikkerhetsboks... Det må jo være en eller annen grunn til at alle kineserene kommer inn med kamera på kampene på old trafford og white hart lane... Det sies at de engelske klubbene ga opp alt som heter kameraforbud når mobilkameraene kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...