Gå til innhold

Smartmobil.no, stopper tråder som setter spørsmålstegn ved HTC-produkter


Anbefalte innlegg

www.smartmobil.no

 

Hva kan man si om en webside som tilbyr et forum for bla. HTC-produkter, men stopper tråder som setter spørsmålstegn ved mulige feil på deres produkter?

 

Her er det første innlegget gjengitt:

 

________________

Synes du din HTC er treg? Sjekk dette!

-Harald- 19 Jan 2008 22:56

 

http://htcclassaction.org/

__________________

 

Tråden får lee et par dager, til moderator stenger tråden pga. "personangrep", og at han mener at "de fleste har vel fått luftet sine ideer rundt dette".

 

Det begynner å bli flere skriv rundt dette problemet på nettet og ellers i media, og synes det er viktig å kunne ha en slik tråd oppe som belyser saken. Jeg legger derfor inn en ny tråd:

 

________________________________

Synes du din HTC er treg? Sjekk dette! #2

-Harald- 26 Jan 2008 11:42

 

Siden denne tråden ble stengt grunnet helt andre ting enn det opprinnelige innholdet, blir jeg nødt til å re-poste denne. Jeg anbefaler også diverse moderatorer om å heller fjerne upassende innlegg i motsetning til å stoppe opp en viktig tråd. Det er sikkert flere som har sett at det ikke bare er min link mot HTC-Classaction som florerer på nettet i disse tider. Nok et poeng i favør av å holde denne tråden oppe.

 

Ny link, som også bekrefter at det faktisk ligger noe i dette: http://www.engadget.com/2008/01/25/htc- ... ve-future/

 

Jeg anbefaler alle tvilere om å se på videoen som sammenligner en gammel HTC-maskin mot P4550 på Youtube!

 

Mvh. Harald

____________________________________

 

Tråden blir stengt umiddelbart:

____________________________________

Re: Synes du din HTC er treg? Sjekk dette! #2

Moskus 26 Jan 2008 12:24

 

Tror ikke å starte tråd nr. 2 blir så mye bedre, dessverre...

_____________________________________

 

Ytringsfriheten, og saklige innlegg har visst ingen ting å gjøre hos Smartmobil.no, så lenge det kan tenkes å gå negativt utover deres salg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den må du dra lengre ut på landet med...

 

SmartMobil.no eies av SmartPhones Telecom AS. Et selskap som selger software og tjenester, ikke HTC telefoner.

 

Man kunne før kanskje stille litt spørsmålstegn ved at Dangaard (som distribuerer HTC) eide SmartPhones Telecom AS, men det gjør de ikke lenger, så det argumentet er det heller ikke noe dreis på.

 

Modereringen av forumet skjer hovedsakelig på frivillig basis, og de to mest aktive moderatorene har ingen formelle bånd til SmartPhones Telecom AS eller Dangaard.

 

Selvfølgelig kan moderatorene av og til gjøre feil valg, men er du uenig i modereringen, ta det på PM med Administrator eller moderator, ikke sleng dritt i et annet forum...

 

Da mister du ihvertfall min respekt!

 

Hilsen Gaute,

Moderator SmartMobil.no

 

PS: Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Hilsen Gaute,

Moderator SmartMobil.no

 

PS: Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden.

 

Ganske interessant når noen legger inn en kommentar, men viser at han ikke kommer til å ta ansvar for dette ene innlegget ved å skrive at han ikke kommer til å svare mer i denne tråden.

 

Gaute, i alle tilfeller er det viktig å få med seg poenget - ingen liker at noen stenger en tråd som er lagt frem på saklig vis. Det vil alltid være noen som legger inn kommentarer som ikke er relevante, eller som går på person. Det er DISSE innleggene moderatorer er satt til å styre - ikke stenge av HELE TRÅDEN !

 

Når mitt 2. forsøk på å sette opp en videre diskusjon av et høyaktuelt tema, kontant blir avvist med å bli stengt - til tross for ingen andre innlegg av den karakter som ble nevnt - da viser det seg å være en interessekonflikt. Om Smartmobil ikke lenger selger HTC-maskiner, så er dette ikke et relevant tema for det opprinnelige problemet. MAN STOPPER IKKE EN TRÅD bare fordi det er noen få medlemmer legger inn noen ord som enten er irrelevante eller som går imot reglene for forument!

Lenke til kommentar

Og en ting til.... Hvorfor legger jeg inn dette her, og ikke på Smartmobil.no?? Jo - fordi jeg ønsker at folk skal bli klar over hvordan moderatorer jobber på det forumet. Og det kan jeg jo ikke gjøre på deres sider - de blir jo enten stengt eller slettet.... (er ikke det opplagt?)

Lenke til kommentar
Og en ting til.... Hvorfor legger jeg inn dette her, og ikke på Smartmobil.no?? Jo - fordi jeg ønsker at folk skal bli klar over hvordan moderatorer jobber på det forumet. Og det kan jeg jo ikke gjøre på deres sider - de blir jo enten stengt eller slettet.... (er ikke det opplagt?)

 

Nei, det er ikke så opplagt. har du prøvd?

For hvis du ikke har prøvd så ser jeg av innlegget til gaute at du fint kunne ha sendt en henvendelse, noe du ikke gjorde, men heller lufter tankene dine i feil kategori i et annet forum som ikke har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Og en ting til.... Hvorfor legger jeg inn dette her, og ikke på Smartmobil.no?? Jo - fordi jeg ønsker at folk skal bli klar over hvordan moderatorer jobber på det forumet. Og det kan jeg jo ikke gjøre på deres sider - de blir jo enten stengt eller slettet.... (er ikke det opplagt?)

 

Nei, det er ikke så opplagt. har du prøvd?

For hvis du ikke har prøvd så ser jeg av innlegget til gaute at du fint kunne ha sendt en henvendelse, noe du ikke gjorde, men heller lufter tankene dine i feil kategori i et annet forum som ikke har noe med det å gjøre.

 

Skjønner ikke logikken din. Jeg la opp en ny tråd (i samme forum) hvor jeg la til mer informasjon, og skrev at det var behov for å la tråden leve videre - og påpekte at det å stenge en tråd pga, enkeltinnlegg ikke er noe som bør skje.

Endret av Tja
Lenke til kommentar

Tror tråden din kunne fått lov til å leve om du hadde formulert deg på en annen måte. Hvis du hadde det lagt det opp som en mer type diskusjon isteden for å reklamere for saken din. Jeg har forstått at flere er missfornøyd med ytelsen til HTC-telefonene deres, og om det er tilfelle at HTC sitter på drivere som hadde løst problemet, er det synd. Det er uansett ikke grunn for nok å gjøre forum usaklige og konstruktive. Du får heller starte en diskusjon, isteden for å reklamere og proklamere din påstand.

 

Jeg vil også anbefalle deg, isteden for å bruke energien din til å sverte et godt forum på et annet godt forum, send en mail eller 10 til HTC og den norske importøren, evt butikken du kjøpte telefonen, fortell hva du er missfornøyd med, hvorfor du er missforøyd og hva som kan gjøres for å løse problemet ditt.

 

Edit:

Kan godt legge til at jeg selv har en HTC telefon, P3300, ganske nylig oppgradert til WM6. Kan ikke si jeg har merket noe til problemene det snakkes om. Den er vesentlig raskere enn min forrige Qtek 9100 feks.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
Men det er jo det som skjer her og. Enkelttråder har blitt stengt pga off topic etc. Og så vidt jeg ser så virker det ikke som du påklagde det, men bare fortsatte.

 

Dette er jo en god start - kunne du fortalt meg hva som er off-topic med den tråden jeg lagde, så er vi nok langt på vei.

Lenke til kommentar
Tror tråden din kunne fått lov til å leve om du hadde formulert deg på en annen måte. Hvis du hadde det lagt det opp som en mer type diskusjon isteden for å reklamere for saken din. Jeg har forstått at flere er missfornøyd med ytelsen til HTC-telefonene deres, og om det er tilfelle at HTC sitter på drivere som hadde løst problemet, er det synd. Det er uansett ikke grunn for nok å gjøre forum usaklige og konstruktive. Du får heller starte en diskusjon, isteden for å reklamere og proklamere din påstand.

 

Jeg vil også anbefalle deg, isteden for å bruke energien din til å sverte et godt forum på et annet godt forum, send en mail eller 10 til HTC og den norske importøren, evt butikken du kjøpte telefonen, fortell hva du er missfornøyd med, hvorfor du er missforøyd og hva som kan gjøres for å løse problemet ditt.

 

Edit:

Kan godt legge til at jeg selv har en HTC telefon, P3300, ganske nylig oppgradert til WM6. Kan ikke si jeg har merket noe til problemene det snakkes om. Den er vesentlig raskere enn min forrige Qtek 9100 feks.

 

Jeg liker måten du formulerer deg på, så til tross for at vi har forskjellige synspunkter på saken, diskuterer jeg den gjerne videre med deg. Jeg er vel av den formening at forum ikke nødvendigvis trenger å bestå av velbegrunnede og omfattende innlegg, men kan også inneholde informasjon som synes å ikke ha kommet allmenheten til gode - da gjerne fordi den er såpass ny. Jeg er i utgangspunktet en "skikkelig" kar som ikke gjør slike "forferdelige ting" som å "sverte" forum. Jeg blir imidlertid ganske oppgitt å få en slik "gammel sovjetstat"-behandling av et innlegg som ikke på noen måte kan provosere noen andre. Som tidligere skrevet forventer jeg at moderator gjør det riktige - og fjerner de upassende innleggene, istedenfor å fjerne/stoppe tråder som har en harmløst og informativ mening.

 

Det jeg synes er rart er at jeg ikke sett én kommentar på det opprinnelige problemet, nemlig at en moderator stenger en tråd pga. bare enkelte av innleggene. Når innleggene i denne tråden fra moderatorene ser ut til å dementere enhver kritikk av performance til den nevnte HTC-telefonen, synes jeg det lukter inhabilitet ifht. forum-moderasjon lang vei.

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Fint med folk som uttaler seg uten å ha fakta på bordet da.

 

Som Gaute sier så drives siden av et firma som ikke direkte har noe med verken salg eller HTC sentralt å gjøre. Tråden utviklet seg til å bli personangrep som på de aller fleste forum fører til en stenging av tråden. Tråden ble ikke stengt på grunn av sakens innhold, men på grunn av ordbruken og personangrepene i den. (Noen av innleggene er også fjernet da de var av en ufin karakter)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...