Gå til innhold

Lukkertid, laser og blinklys


toth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De avhenger av hvor lenge du stirrer på den. Normalt sett så vil du lukke øynene før det blir farlig. Problemet er at noen av de billige kinesiske laserpekerne mangler filter for å absorbere den infrarøde strålen som er mye kraftigere og farligere.

 

Grønne laserpekere er infrarøde lasere med et krystall som dobler frekvensen på lyset sånn at det blir grønt, men en betydelig del av det infrarøde lyset vil passere krystallet.

 

Hvis du har normal vett og forstand så er det ikke farlig men hvis du legger den fra deg så vet du ikke hvilke vesen som kan finne på å plukke den opp. Alt i fra barn til det som verre er.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
De avhenger av hvor lenge du stirrer på den. Normalt sett så vil du lukke øynene før det blir farlig. Problemet er at noen av de billige kinesiske laserpekerne mangler filter for å absorbere den infrarøde strålen som er mye kraftigere og farligere.

 

Grønne laserpekere er infrarøde lasere med et krystall som dobler frekvensen på lyset sånn at det blir grønt, men en betydelig del av det infrarøde lyset vil passere krystallet.

 

Hvis du har normal vett og forstand så er det ikke farlig men hvis du legger den fra deg så vet du ikke hvilke vesen som kan finne på å plukke den opp. Alt i fra barn til det som verre er.

 

Takk for svar, tror jeg bestiller den, men være forsiktig hvor jeg legger den/hvordan jeg bruker den.

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar
Ingen redigering foretatt.

Laseren er en 30mW grønn laser, uten lukkertid, og selv med mobilkamera ser man tydelig selve strålen i tillegg til prikk, som her:

 

 

(Ment som et tips dersom noen skulle få lyst på, den kan gjøre mye gøy : ) )

 

Liten digresjon, og tok litt tid før jeg skjønnte det...men du bor på gimlekollen?

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
Ingen redigering foretatt.

Laseren er en 30mW grønn laser, uten lukkertid, og selv med mobilkamera ser man tydelig selve strålen i tillegg til prikk, som her:

 

 

(Ment som et tips dersom noen skulle få lyst på, den kan gjøre mye gøy : ) )

 

Liten digresjon, og tok litt tid før jeg skjønnte det...men du bor på gimlekollen?

Nix, men vi kjørte dit i søken etter mest mulig mørke.. ;)

Lenke til kommentar
Ingen redigering foretatt.

Laseren er en 30mW grønn laser, uten lukkertid, og selv med mobilkamera ser man tydelig selve strålen i tillegg til prikk, som her:

 

 

(Ment som et tips dersom noen skulle få lyst på, den kan gjøre mye gøy : ) )

 

Liten digresjon, og tok litt tid før jeg skjønnte det...men du bor på gimlekollen?

Nix, men vi kjørte dit i søken etter mest mulig mørke.. ;)

Hehe. Vi får ta en camera-get-together en dag...

 

Bor ikke på gimlekollen jeg heller, men kjente igjen bakgrunnen :p

Lenke til kommentar
Jeg ser at denakker litt om lovligheten av slike lasere. Vet noen om mdet finnes regler på det i norge? Det stod feks at alt over 1mW var forbode i Nederland

Fullt lovlig i norge, de selges jo tilogmed her, i opptil 250mW..

"Solens kraft i din hånd! Denne laseren har en syltynn grønn stråle som brenner seg gjennom en rekke materialer. og det er ikke bare punktet som kan ses. i motsetning til røde lasere kan man se hele strålen!

 

La oss først ha en ting klart. Dette er ikke en laserpeker, en laserpeker vil være ustabil fordi den ikke har noen måte å kvitte seg med varmen som oppstår under bruk. Dette er en laser! – Og blant verdens sterkeste håndholdte."

http://www.nettshop.net/shop/gronne-lasere...mw/prod_17.html

Lenke til kommentar

Steike. Det høres nesten litt galskap ut. Gjennom en rekke materialer står det, noen som vet hva man egentlig kan gjøre med en slik en? (hvilke materialer?) Jeg hadde no nesten trodd det burde være våpenlisens på noe slikt (jaja, er ikke våpenlisens på spikerpistol). Har visst kommet litt OT her, men visste ikke at man fikk slike ting over disk.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Steike. Det høres nesten litt galskap ut. Gjennom en rekke materialer står det, noen som vet hva man egentlig kan gjøre med en slik en? (hvilke materialer?) Jeg hadde no nesten trodd det burde være våpenlisens på noe slikt (jaja, er ikke våpenlisens på spikerpistol). Har visst kommet litt OT her, men visste ikke at man fikk slike ting over disk.

Les og se filmer på nettshop. Du kan f.eks sprekke ballonger, men det er ikke som at du kan skjære i tre eller metall.. Men skitfarlig å få i øyet, og kan kjennes ubehagelig varm på hud? absolutt! Jeg er selv litt overrasket over at dette er lovlig i norge..

 

*bilder*
Disse to tror jeg hadde blitt mye bedre om du klipte bort bilen... Ellers veldig kult konsept!

Det er absolutt meninga å fjerne bilen, derfor jeg presiserte at de var uredigert. Om du ser litt lenger opp her, så ser du en sort-hvittversjon med ekstra lys og kontrast, uten bil.. :)

Endret av toth
Lenke til kommentar
De avhenger av hvor lenge du stirrer på den. Normalt sett så vil du lukke øynene før det blir farlig. Problemet er at noen av de billige kinesiske laserpekerne mangler filter for å absorbere den infrarøde strålen som er mye kraftigere og farligere.

 

Grønne laserpekere er infrarøde lasere med et krystall som dobler frekvensen på lyset sånn at det blir grønt, men en betydelig del av det infrarøde lyset vil passere krystallet.

 

Hvis du har normal vett og forstand så er det ikke farlig men hvis du legger den fra deg så vet du ikke hvilke vesen som kan finne på å plukke den opp. Alt i fra barn til det som verre er.

 

Takk for svar, tror jeg bestiller den, men være forsiktig hvor jeg legger den/hvordan jeg bruker den.

Disse fra DealExtreme har ikke nevnte filter, og man får umiddelbart vondt i øynene om man ser direkte på lyset. Selv bare refleksjonen på en hvit vegg.

Lenke til kommentar
Og der hadde jeg bestilt en laser :p rundt 150,- er jo ingentingen for no så tøft ! :p

 

Bestilte du på dealextreme? 140,- for 50mW, så prisene er gode. Men jeg synes det virker litt useriøst at butikken ikke engang kan gi noe dato på når de får den inn. Og gratis frakt.. det virker litt for godt for å være sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...