Gå til innhold

Futuristisk MMO til PC


Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til at WoW ble så populært var at Warcraft var allerede et såpass etablert spill at det ville vært en slager uansett å bygge et MMORPG på dette. Blizzard har rykte på seg for å lage gode spill, og det var derfor folk fikk interesse for dette. I tillegg til de mange millionene som ble brukt for markedsføring på et spill som i bunn og grunn er fantastisk ensformig, kjedelig og uoriginalt sammenlignet med langt bedre MMORPG'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. målgruppe, så er ikke WOW det eneste MMORPG som har en Karl (6 år) og Olaf (60 år). Jeg vil nå si at så og si alle MMORPGs har en sånn målgruppe. Bortsett fra Age of Conan da, selvsagt.

 

Men vi må tenke på hvilken tid vi lever i. Jeg tror barn nå får låne VISA-kortet til foreldrene sine til å kjøpe seg noen måneder på MMORPGs. Husk også at WOW har slike Game Cards som man kan kjøpe i butikken, noe som gjør det enda lettere for barn å drukne i spillet.

 

I f.eks. Star Wars Galaxies har man ikke den muligheten, i alle fall ikke her i Norge. Vi MÅ bruke VISA, derfor blir det færre Karl'er (6 år). Gudskjelov...

 

 

Vet ikke om noe av det jeg nettopp skrev gir mening...

Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver:
Wow er på ingen måter revolusjonerende, men revolusjonerte hvordan vi spiller.

Og det andre skriver fra før:

WoW revolusjonerende? HAHAHAHAHA! Slettes ikke.
Annet enn det så har WoW egentlig ingenting som er spesielt bedre eller nytt i forhold til tidligere MMO.

 

Posten din var totalt unødvendig Kaaos.

Poenget mitt er ikke å si at wow er nyskapende. Hvor fikk du det fra?

Tror nesten jeg bare quoter meg selv.

 

Du kan gjerne nekte for at det er revolusjonerende, men det er alikevel revolusjonerende, fordi den utvider brukergruppen.

Ville Karl på 6 år spilt Star Wars Galaxies sammen med Olaf på 60?

Nei. Det kaller jeg revolusjonerende. Å greie å ha en målgruppe som appelerer til så og si alle. Hvem har greid det i like stor grad?

 

At 6åringen sitter å spiller World of Warcraft kalles ikke en revolusjon men snarere en tragedie.

 

Uansett så er ikke 6åringer og 60åringer som spiller sammen noe nytt. Dette var i både UO og Everquest 1, pioneerene innen sjangeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

For ikke å glemme det faktum at WoW er et av de få mmorpg'ene der det ikke føles som om du styrer en tanks. Irriterer vettet av meg at så mange mmorpgs som er skikkelig lovende skal ty til håpløst stive kontroller for å runde av spillopplevelsen.

 

Kan klage så mye man vil om WoW, men det er fortsatt en av de best sammensatte mmorpgene så langt, om ikke den beste. Jeg kunne tenkt meg et litt mer komplisert spill til tider, men måten spillet føles å spille betyr dessverre mer for meg. Nå er jeg mer eller mindre lei, men i mmorpg-sjangeren er det nok ikke mye annet for meg å gå til enda.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Ok hva skal jeg si... For det første så har ikke WoW kommet med noe nytt innen MMORPG sjangeren annet at man kan hoppe rundt og kødde i en sværing av et landskap,ALT annet er blitt brukt før absolutt alt, greit nok det er utrolig mange som spiller det som jeg i min mening synes er bare helt galt siden jeg bryr meg veldig om grafikk og om det er spennende i lengden, men WoW har aldri revolusjonert måten vi spiller på bare prøvd å føre den til et nytt idiotisk nivå. Men over til saken et sci fi mmorpg? høres skummelt ut hvordan de skal få til det.. folk går jo ikke rundt med sverd og hakker løs på hverandre, så hvordan de skal få til angrepsopplegget med skytevåpen og eksplosiver vil jeg si er en stor utfordring for dem

Endret av Morten Porten
Lenke til kommentar

Tja, mine synspunkter på litt av hvert om noen faktisk gidder lese dem.

 

Jeg vet ennå alt for lite til å kunne gi en uttalelse om dette spillet (har allerede glemt den generiske tittelen), men det vi vet er at det er futuristisk, inneholder krig og vil forandre måten vi spiller MMO'er på. Futuristisk betyr mest sannsynlig "likt Mad Max" og Fallout som vanlig, men det er jo love å håpe de faktisk gidder å prøve å gjøre det litt originalt. Krig? Selvsagt, hadde noen håpet noe annet? Man må jo for all del ikke lage et spill der man ikke sloss! Hva om folk faktisk likte det? Nei, best å holde seg til det som selger. :D Vil det forandre måten vi spiller MMO'er på? Jeg håper da virkelig det, men jeg tviler. Vanlige MMO'er spilles ved å finne en fiende, stå stille som en tilfeldig idiot og trykke en knapp nå og da for å sloss. Den eneste avvekslingen er å samle ressurser, finne et sted man kan lage ting, velge en ting fra en liste og trykk "Make". Og hva lager man? Ting man kan bruke når man sloss, stort sett. Vanguard: Saga of Heroes er det eneste jeg har prøvd som gjør noe med det, da man kan lage skip, hus og møbler i tillegg til de vanlige våpnene. (obs! "Det eneste jeg har prøvd", så jeg sier selvsagt ikke at ingen andre gjør det).

 

Tabula Rasa prøvde å gjøre noe med selve slossingen ved å la deg spille i sanntid, men personlig synes jeg det var noe makkverk og sluttet å spille etter noen få timer.

 

Jaja, vi får vel se. Tviler på at dette blir bedre enn Age of Conan, Warhammer Online, Chronicles of Spellborn, det nye fra Blizzard og alle de andre store MMO'ene som kommer, men hvem vet? Det kan overraske. Når selv City of Heroes ble en suksess kan jo hva som helst bli populært. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...