Gå til innhold

Sone meg her og sone meg der.


GETINTHEVAN

Anbefalte innlegg

Dette emnet har sikkert vært tatt opp 7354 ganger før, så vennligst ikke halshugg meg, men heller overse meg om du blir irritert for at jeg spør.

 

Jeg har bare et spørsmål angående soner (eventuelt mangel på soner) på PS3-spill.

 

Hvis det er sånn å forstå at PS3-spill er sonefrie...hvorfor står det da trykket et sone-2-symbol bakpå alle spillene? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Jo Are: Soneinndelingen ble jo etablert for å forhindre gråimport fra andre verdensdeler. Det satte også en begrensing på distribusjon av piratkopierte filmer og spill.

 

Mulig dem ikke ser på dette som et like stort problem nå i disse blu-ray dager.

Dette er absolutt en faktor, men PAL/NTSC-problematikken var nok en minst en like stor faktor, om ikke hovedgrunnen.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å dele spill og filmer inn i soner egentlig? Ser ikke helt poenget i det, det er jo ikke ulovlig og kjøpe et ps2 spill i Japan for så å spille det på en norsk ps2 (som da dessverre ikke går ann).

 

Det går fint å spille spill fra japan, og resten av verden, på ps2. Sammen med div andre formater som feks divx/xvid osv. Man må bare få en chip montert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...