thoralex Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har bygd meg en ny pc, men det har vist seg enklere sagt en gjort å få den til å fungere. det spørste problemet er jeg ikke får startet x. når jeg slår på pcen kommer kubuntulogoen opp med med progess.stripa under, og alt ser normalt ut. men når den kommer til login så er alt tekstbasert. Jeg logger inn og skriver startx da blir hele sjermen fylt med en masse tekst og nederst står det: Fatal server error:no screen found XIO: fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining xauth: error in locking authority file /home/****/.Xauthority hadde også problemer med instalasjonen av kubuntu, livecden fungerete ikke så jeg måtte bruke en alternate cd. Sjermkortet er et xfx geeforce 8800gt og sjermen en gammel dell 17" lcd Noen som har vert borte i detet før? kan det ha noe å gjøre med at jeg må bruke et adapter fra dvi til vga? PS. jeg er blakk så jeg vil helst unngå å kjøpe ny skjerm eller noe...
vegham Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Du skal nok få slippe å kjøpe noe nytt. Jeg tipper at kortet ditt er så nytt at Kubuntu ikke har en driver som virker. Du må derfor installere en driver som støtter kortet. Jeg tror "sudo apt-get install nvidia-glx-new" skal gjøre susen.
thoralex Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Du skal nok få slippe å kjøpe noe nytt. Jeg tipper at kortet ditt er så nytt at Kubuntu ikke har en driver som virker. Du må derfor installere en driver som støtter kortet. Jeg tror "sudo apt-get install nvidia-glx-new" skal gjøre susen. takker skal prøve det nå
thoralex Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 nå har jeg gjort det men får fortsatt akkurat samme feil, er det noen andre muligheter?
vegham Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Prøv å kjør "sudo nvidia-glx-config enable" og startx eller "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" for å velge drivern i konfiggen. Om du må velge siste så velg 'nvidia'-drivern om den er tilgjengelig.
thoralex Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 fungerer ikke det heller, nå kommer den tilrunning local boot scripts og så stopper den der, ikke noe innlogging en gang
MarkT Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Om du endrer driver da i xorg.conf? Bytt ut "nv" eller "nvidia" med "vesa". Gi det et forsøk?
thoralex Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Skrevet 25. januar 2008 (endret) Om du endrer driver da i xorg.conf? Bytt ut "nv" eller "nvidia" med "vesa". Gi det et forsøk? hvordan gjør jeg det? er ikke spesielt god med disse komandolinjegreiene Edit: fant ut av det, det fungerer med vesa driveren Endret 25. januar 2008 av thoralex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå