Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Er ikke noe som heter 'webdesigner' lenger, i mine øyne. Snakker om grafikk, typografi, (x)html og css.

 

Einig der, ja.

 

Ingen som hindrar meg i å tene pengar på det sjølv om eg skal studere - blir berre ikkje så mykje som du som har det som ein fulltidsjobb, sjølvsagt. Dessutan, til sjuande og sist trur eg at ein kjem betre ut av det sånn reint jobbmessig om ein har både erfaring og utdanning å vise til.

 

Eller synest du faktisk det er dumt å studere? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, men jeg hadde ikke regnet å få den type jobb som jeg har nå, uten utdanning. Daniel liker ikke at jeg fikk den rett i fingrene (murr) :p

 

Men jo, for all del så er jo studier bra, om man ikke skaffer seg jobb selv, så er det jo firmaer som ser etter ferdigutdannende studenter. Men jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde endt opp i en slik jobb jeg har nå via noe slikt. For disse firmaene er jo gjerne slike vi ser nå som MediaFront, som sitter og spyr ut drittsider, og jeg hadde ikke greid å jobbet med det i lengden.

Lenke til kommentar
Men jeg husker ikke regelverket ut og inn, og jeg antar det finnes ulike unntak osv fra regelen.. (F.eks. mener jeg å huske at programutviklere ikke får copyright til kildekode de skriver på jobben, disse værkene tilfaller arbeidsplassen i stedet..)

8661640[/snapback]

Lovverket her tilsier vel noe om at dersom ikke annet er avtalt, er det arbeidsgiver som har opphavsretten til verket, dersom arbeidet gjøres i regi av arbeidsgiver, om jeg ikke husker helt feil.. :)

8661702[/snapback]

 

Stemmer. :) Det gjelder så vidt jeg vet også patenter (selv om vi ikke har softwarepatenter i Norge gjelder det andre patenter), og jeg tror også at kildekode skrevet i regi av en forskningsinstitusjon gir institusjonen opphavsrett.

Lenke til kommentar

Det burde kanskje vært noen store, har på følelsen at Norge ikke er de beste på web ;)

 

Men nå kommer det jo en del folk som er veldig flinke, vi har jo flere av de her i kafeèn :)

 

Det er vel en del lokale byråer. Her i nærheten har vi Digital Deus og Blend. Men vet ikke om de utmerker seg spesielt.

Lenke til kommentar

Nei, kan vel ikke akkurat si at de er ledende på området.

 

Det er kanskje en del byråer som har web som en liten del av jobben deres. Er jo veldig mange som jobber med trykk og idè også.

 

Hva med blend da? De virker jo litt proffe på flash.

www.blend.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...