Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8fx0y6VV
Skrevet

Python er laget i C ja, men det finest også implementasjoner i .NET (IronPython), Java(Jython) og Python(PyPy).

La oss ikke gå inn i en diskusjon om hva som er best, for det blir bare en veldig lang krangel, hvor ingen blir enige. Det som jeg pleier å si når jeg skal være nøytral er at du må prøve å lage en webside med Python/Django, Python/TurboGears og Ruby/Rails, og så får du velge selv hva du like best.

Espen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innerst inne vet jeg at du mener noe annet, Espen :p

Jeg forholder meg egentlig forholdsvis nøytral jeg også, for meg har det ikke så mye å si om sider er laget med Django eller Rails, så lenge det funker har det ikke så mye å si.

Gjest Slettet-8fx0y6VV
Skrevet

Jeg mener jeg selvsagt noe annet innerst inne: LISP!!! (eller python og django :p)

Skrevet

For å endre temaet totalt, noen som vet hvordan jeg gjør en MySQL tabell om til UTF-8?

Om det går? Jeg aner ikke, merker bare at infoen jeg henter ut fra tabellen der funker ikke øæå men alle andre plassene på siden funker det.

Noen som har tips?

Skrevet (endret)

Hmm, må da vel finnes en SQL kommando for det?

edit: hvordan gjør du det manuelt da? Finner ikke noe funksjon for det i PHPmyadmin, har versjon 2.9.1.1

Endret av Equerm
Skrevet (endret)
Ja, men den funka ikke da jeg prøvde ;P

7375542[/snapback]

Hehe, hva er den da? Har en MySQL Bibel hjemme, om det ikke står forklart der så sender jeg inn klage :p

Hadde nesten vert for sykt om dette fungerte

ALTER TABLE UMS_Medlemmer CONVERT TO CHARACTER SET utf8;

Så det gjorte det ikke, noen forslag?

Sto forresten her så det skal vel fungere?

edit: Funka når jeg brukte utf8_encode() i PHP, men det er ikke en fullverdig løsning

Endret av Equerm
Skrevet (endret)
HTTP er en overføringsprotokoll, alt av nettverk bruker sockets for å sende trafikk til/fra seg selv. ;)

7378268[/snapback]

Nå tenkte jeg mest på innstillingene i Opera Mini da ;)

Hva er det best å bruke? (Hva er raskest og koster minst? Vis det er noen forskjell.)

Endret av JonT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...