Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slettet en side med spam jeg. Artig måte å avslutte en diskusjon på :)

Neitakk: fatter ikke at du gidder å bite på agnet til Marvil hver gang :) (du trenger ikke svare - det var bare en kommentar)

PS; kommentarer på moderering tar man på PM - sjekk retningslinjene

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøver med et HTML-spørsmål: Hvorfor klarer ikke IE å tolke et XHTML-dokument riktig (noen ganger ikke i det hele tatt), når Microsoft har en forkjærlighet for XML?

Endret av neitakk
Skrevet (endret)

Såvidt meg bekjent finnes det flere serversidespråk enn de to du nevner. Er ikke sikkert han er så begrenset når det kommer til serversidevalg som deg?

Endret av neitakk
Skrevet (endret)

Jeg er da fullstendig klar over dette. Men jeg har, i motsetning til deg, hjulpet sparks med PHP tidligere, så jeg holder en knapp på at han velger PHP i dette tilfellet også.

Jeg driver også og ser på Django nå, så jeg vet ikke hvem vi skal si er begrenset her, jeg?

Edit: Nå er jo ikke Django et serverside-språk i seg selv, men jeg håper virkelig du tar poenget mitt...

Endret av Jesper Karsrud
Skrevet (endret)
Jeg er da fullstendig klar over dette. Men jeg har, i motsetning til deg, hjulpet sparks med PHP tidligere, så jeg holder en knapp på at han velger PHP i dette tilfellet også.lv, men jeg håper virkelig du tar poenget mitt...

7310538[/snapback]

Beklager, det kom ikke frem i innlegget ditt. Jeg tolket det som flaming.

Jeg har ikke vært borti annet enn PHP, ASP.NET/ASP (VbScript) og javascript, så er nok noe begrenset selv. Men du skal ikke fnyse av ASP hvis du ikke vet hva det dreier seg om. I skrivende stund drifter jeg en nettside som består av over 8000 ASP-filer mot en MSSQL-databaseserver. Systemet er raskt og funksjonabelt, og fungerer akkurat slik jeg ønsker. Da er det litt provoserende å bli rakket ned på for å snakke varmt om et srversidesystem.

Endret av neitakk
Skrevet (endret)

ASP er ganske anderledes bygget opp strukturmessig enn PHP, så det skal ikke være noe pes å holde oversikt med et greit IDE. Men jeg mener å huske at antall filer gjør at asp er litt mindre effektivt i filbehandling enn en streamlined PHP over få filer.

Har ikke wordpress egentlig ganske mange filer også?

edit: damn, vanskelig å skrive norsk i dag...

Endret av enden
Skrevet
8000-filer er hvor omfattende det er, ikke hvor nødvendig det er med mange filer. Selv med så mange filer, er det ikke noe problem å holde det ved like. :)

7310675[/snapback]

Trodde meningen med content management systemer o.l. var nettopp å ikke ha 8.000 filer.

Skrevet (endret)
Er en del filer i WP, ja, men vi snakker ikke typ åtte tusen.

7310691[/snapback]

Hehe, nei, men wp er ikke så veldig omfattende heller da

Robbie: hva har antall filer i programvaren å si for bruken? CMS brukes for å holde orden på innhold, ikke programmet bak :) Eller misforstod jeg deg nå?

Endret av enden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...