Gå til innhold

Beste OS for spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har skrudd sammen ny pc. Lurer nå på hvilket operativsystem som er mest gunstig (for spill etc.) XP/Vista/32bit/64bit etc. Innspill??

En annen ting, installerte en ny Windows OEM dvd på en kjip harddisk som ikke fungerer på pcèn. Kan denne installeres på en ny HD? Er den knyttet til HD eller hovedkort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861
Skrevet (endret)

Windows XP Pro SP2 (32-bit)

Endret av Slettet+1374861
Skrevet (endret)

64-bit eller 32-bit kommer litt an på PCen din. Jeg har selv skaffet Vista 64-bit og er storfornøyd med det. Støtte til DirectX 10 har ikke XP så det er ikke vits å tviholde seg på det, nå som vista har blitt mer kompatibel.

Har ikke hatt et eneste problem med spill så langt og jeg har like høy FPS som XP hadde.

Jeg var selv som deg svært skeptisk før jeg kjøpte VISTA , men jeg ble positivt overrasket.

Endret av Myagos
Gjest Slettet+1374861
Skrevet (endret)

Problemet med 64-bit er vel at de da må kjøre i "kompatibilitetsmodus" (ikke offisiellt navn på det, men noe lignende) for å nermest simulere 32-bit (ser det vel ved de som har "*" i prosesslista). Har selv 64-bit Vista på min stasjonære, men slik spillmarkedet ser ut nå har jeg ingen tro på at det presterer BEDRE enn XP Pro.

Fordelene ligger jo i større adresserom, og mulighet for 4GB+ minne, men det kommer neppe godt med i ett spill...

Endret av Slettet+1374861
Skrevet

Har ikke kjørt et eneste spill så langt i kompatibeltmodus. Det eneste spillet jeg måtte fikse litt på så langt var den lengste reisen som ble utgitt i 1999, men det var bare et raskt googlesøk så fant jeg en fiks for det.

Jeg har en veldig kraftig PC, men XP ga ikke bedre ytelse egentlig. Grafisk er spillene mye penere nå og alt kjøres på maks; som Crysis, Stalker, Medieval II, Bioshock og Gears of War.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Vista har DX10 som de nyeste spillene "vil" ha

Xp kjører DX9 fortsatt.

sats på vista :)

Skrevet (endret)

Du kan velge. Vista eller XP, forskjellen er nå marginal. I visse tilfeller er faktisk Vista raskere.

Og hvor har folk fått det med at 64 bit trenger "emulering" for 32 bit? Dagens prosessorer kjører 32 bit applikasjoner direkte fra maskinvaren. Eneste det kommer an på er drivere, men tilstanden har blitt ganske god nå.

edit: Her er en testresultat. Merk at det er med SP1 for Vista.

http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=72298

Endret av TCi
Gjest Slettet+1374861
Skrevet

Tja, generellt er det vel hipp som happ egentlig. Kjører selv 64bit Vista, kun med tanke på å kunne ha 4GB minne. Noen veeesentlig forskjell er det vel neppe. Vista spiser jo litt mer minne i utgangspunktet da, og foooreløbig er DX10 ikke sååå mye å skryte av selvom det selvfølgelig blir fremtiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...