Liberalistiske Samebror Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jeg har bestemt at jeg skal ha Nordli testen den gymtimen, jeg er så heldig å få styre like før påske. Men jeg trenger mer, no som alle kan gjøre. Men allikevel nesten skal få dem til å blø ut av munnen! Jeg går i 10.klasse! BTW timen er 1TIME og 5minutter Endret 24. januar 2008 av samebror
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har bestemt at jeg skal ha Nordli testen den gymtimen, jeg er så heldig å få styre like før påske. Men jeg trenger mer, no som alle kan gjøre. Men allikevel nesten skal få dem til å blø ut av munnen! Jeg går i 10.klasse! BTW timen er 1TIME og 5minutter Noe som er forferdelig tungt er noe som heter "up to six" Oppvarming: 1. Alle løper først 1/3 av lengden i gymsalen, så løper de tilbake der de starta. Så løper de halvparten og tilbake der de starta. Så løper de hele en gang til slutt, det gjentar seg 6 ganger. Hoveddel: 2. Ballspill. - Hvis du tar basketball da så kan du ha en stafett hvor det er f.eks. 4 lag og første lage til og sprette balen gjennom hele gymsalen og tilbake har vunnet. Etter et par stafetter av den typen tar dere en kamp på f.eks. 5 minutter. Del inn i fire lag der også så alle får være med i kampen, hver kamp kan være på 5 minutter. Mens de andre har kamp kan resten jogge rundt i gymsalen på sidelinja. Avsluttning 3. Uttøying: viktig med god uttøyelse av armer og bein etter den timen. Gymlærern din vet garantert om noen fine måte å tøye ut armer og bein. Lykke til med timen!
jvc1986 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Ta det med ro og slækken en time? Det hadde jeg satt pris på i gymtimen i alle fall:D
izek_mendez Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Snakk med Geir Borgan på Haralds Gym i Oslo. Han vet råd.
nilsMeister Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Styrketrening! Oppvarming: Dere går 2 og 2 sammen. Øvelse 1 - dere holder hverandre på skuldrene og skal prøve å tråkke på motstanderen sine føtter Øvelse 2 - dere skal prøve å ta hverandre på rompa Øvelse 3 - dere skal prøve å ta hverandre på leggen Øvelse 4 - dere skal prøve å slå hverandre på skuldre og kinn, ikke hardt Øvelse 5 - gå ned i pushupstilling og prøv å ta hverandre på hendene Øvelse 6 - samme som 5 bare at dere skal prøve å få motstanderen til å falle ved å dra vekk hendene Så til hoveddelen: Du deler inn gymsalen inn i forskjellige poster. Elevene fordeler seg jevnt ut over alle sammen. Hver elev utfører øvelsen i 30 sek, 30 sek pause, 30 sek, før h*n går videre til neste. Alt styrt av deg. Eksempler på poster: Post 1 - Hoppetau Post 2 - Hopping over en benk Post 3 - Løping på sjukkass Post 4 - Push ups Post 5 - Trening av dips, bruk den store benken som kan senkes fra taket. Post 6 - Situps med bena i ribbeveggen, ryggen på gulvet Post 7 - Leggtrening i ribbeveggen Post 8 - 2 sammen løfter en benk opp og ned over hodet Post 9 - Stå på alle fire og hev høyre arm og venstre ben samtidig, og motsatt Post 10 - To personer ligger i situpsstilling tå mor tå og tar situps med en medisinball som de gir til hverandre Post 11 - Hold en medisinball over hodet/bak nakken og bøy deg ned, akkurat som når du setter deg på en stol. Benpress uten maskin. Husk musikk. Avsluttning: Tøyeøvelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå