Gå til innhold

Kjøpe ps2 spill til ps3 i utlandet?


Taare

Anbefalte innlegg

:O første post! :D

 

Jeg har ps3 med bakoverkompabilitet, og synes at utvalget, spesielt rollespill, på ps3 er elndig. På ps2 derimot er det rollespillperler i fleng, mens vi venter på ps3 sine :D

 

Noen som har erfaringer med å kjøpe spill i utlandet?

Har forstått det sånn at ps3 kan spille alle ps2 soner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen kan være å modifisere en PS2 så den kan spille PAL og NTSC (amerikansk, kanadisk, japansk osv.)spill, så slipper du å slite ut laseren på PS3 og. Hvis lengden på kontrollen er for lite kan du alltids kjøpe en trådløs kontroll :).

 

Sant som du sier, er en god del RPG som ikke har kommet til Norge. Persona 3, Tales of Legendia/The Abyss, Xenogears foreksempel.

Lenke til kommentar
Slite ut laseren? Den var god.

 

Det er fullt mulig. En som har eid en PS2 lenge nok og kjørt den nokså hardt har opplevd dette. I PS2 er det en arm som holder laseren som beveger seg fra og tilbake som blir slitt, i tillegg kan laseren fint bli så slitt at den ikke kan lese ordentlig lenger.

 

Det er en grunn til at det er så mange sider som selger ekstradeler som laser til PS2 rundt omkring.

 

Ingenting er evigvarende, så det går sikkert fint for PS3 laseren å bli slitt.

 

Litt research før man kommer med dumme kommentarer neste gang?

 

EDIT: Skriveleif

Endret av ShinQ
Lenke til kommentar

Prøver du å være morsom eller? Forstår ikke helt hvordan du tenker jeg. Fordi om armen i PS2 spilleren har blitt slitt ut i noen tilfeller betyr ikke det at det samme vil skje med PS3. Nå er jo PS3 lagd for å være en multimediamaskin og spille av både blu-ray filmer og spill 24/7.

 

Hele poenget med den er at man skal putte i plater og spinne de rundt, og du ber fyren slutte å putte i plater for å ikke slite den ut. Hva skal han da gjøre med sin PS3? Ærlig talt, du må tenke deg litt om før du kommer med sånne grunnløse påstander.

Lenke til kommentar

Du lirte fra deg noe dumt i forrige post, og du fortsetter videre nå. Jeg postet her for å komme med et forslag.

 

Prøver du å være morsom eller? Forstår ikke helt hvordan du tenker jeg. Fordi om armen i PS2 spilleren har blitt slitt ut i noen tilfeller betyr ikke det at det samme vil skje med PS3. Nå er jo PS3 lagd for å være en multimediamaskin og spille av både blu-ray filmer og spill 24/7.

 

Armen og laseren til PS2 blir alltid slitt ut når du kjører den hardt nok, det er ikke snakk om dårlig hardware eller uheldige tilfeller. Nå var jo PS2 en multimediamaskin på den tiden og var lagd til å spille DVD og spill 24/7 lik som PS3 med Blu-ray nå?

 

Hele poenget med den er at man skal putte i plater og spinne de rundt, og du ber fyren slutte å putte i plater for å ikke slite den ut. Hva skal han da gjøre med sin PS3? Ærlig talt, du må tenke deg litt om før du kommer med sånne grunnløse påstander.

 

Det som skjer når man putter en plate inn i PS2/PS3 er at det er en enhet som beveger seg fram og tilbake for å lese. Det er ikke bare platen som spinner rundt av seg selv. Og leseren blir dårligere en eller annen gang i framtiden hvis ikke PS3 er en evighetsmaskin.

 

Jeg kom med forslaget om PS2 i tilfelle han var redd for PS3 sin (60 GB som ikke lages lenger), jeg tvang han aldri til å gjøre det.

 

Ærlig talt, du må tenke deg litt om før du kommer med sånne grunnløse påstander.

 

Jeg har en stor spillsamling, og en del av den er 22 RPG titler med gjennomsnittlig 50 timers spilletid, noe som betyr at jeg har kjørt den hardt og vet at delene i PS2 kan bli slitt. Les litt rundt og du vil se at det er normalt.

 

Og for siste gang, søk litt rundt, les litt før du kommer med dumme kommentarer. Det siste jeg vil er å krangle med en ignorant fjortiss.

 

Siste posten fra meg, noe mer vil se ut som om jeg flamer en liten gutt som vet lite.

Endret av ShinQ
Lenke til kommentar

Noen som er litt gretne her idag..

Morsomt å kverulere eller hva skjer?

 

Er vel ingen hemmlighet at mange PS2 eiere har hatt problemer med laseren etter lang bruk.. Det han sier er ikke at han ikke skal bruke PS3'n sin.. men, om man vil spille andre soner på ps2 spill, må man bruke en modifisert ps2..

Og, som en liten ekstra bonus slipper man å slite på laseren på ps3..

 

Min første ps2 var så å si ubrukelig i sommer, rett før den ble stjålet.. Hadde tenkt til å kjøpe en ny uansett.. :p

 

Men, anbefaler å sjekke ut modifiser ps2, eventuelt memor32.. som er et usb minnekort som gjør at en vanlig ps2 får akkuratt samme egenskapene som en som er chippet.. :)

Lenke til kommentar

Håper du ikke mener meg da, smiler bare av dette jeg :) PS3 er ikke PS2. Noen som kan komme med en god grunn for at armen som holder laseren i PS3 sin blu-ray spilleren får samme slitasje-skade som PS2 sin spiller? Fordi begge konsollene har navnet Playstation er ikke et godt argument. Synes det slitasje greia der bare sprer unødig frykt, da dette ikke skal skje. Aldri hørt om at det har vært et problem i noen spillere og jeg hadde 1x CD-ROM en gang i tiden. Skjønner at det har vært et problem med PS2, men igjen så er det snakk om PS3. Ser ingen grunn til å drive å advare mot slitasje av hverken laser eller arm. Særlig siden det var Sony sin spiller som hadde problemet, de vil vel ikke ha en ny rekke med defekte konsoller i retur.

Lenke til kommentar

Slitasje av laser er et vanlig problem det, spesielt på PS2. Men har sett både CD-ROM-drev og DVD-spillere og 360er som har blitt så godt som ubrukelige av den grunn. Er ikke slik at jeg ikke spiller PS2-spill på PS3en min av den grunn, men jeg ser det slettes ikke som en umulighet at det er en komponent som kan svikte en gang i fremtiden på grunn av mitt bruksmønster.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor arokh gidder å krangle. Det er tydeligvis et relativt utbredt problem, og folk er da i sin fulle rett til å fortelle andre om det. Blir for dumt å angripe andre, når det helt tydelig er han selv som mangler den tekniske innsikten.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Krangler ikke om muligheten for at det går an. Poenget er jo at det er en helt annen spiller i PS3 enn i PS2, og det er ingen grunn til å advare mot å spille på den, da det er det den er lagd for. Muligheten er der også for at strømforsyningen kan svikte ved bruk også, skal man da advare mot det i hver tråd noen spør om PS2 spill eller? Angriper da ingen jeg, er ikke dette et diskusjonsforum? Ikke jeg som kommer med personangrep her.

Lenke til kommentar
Noen som er litt gretne her idag..

Morsomt å kverulere eller hva skjer?

 

Er vel ingen hemmlighet at mange PS2 eiere har hatt problemer med laseren etter lang bruk.. Det han sier er ikke at han ikke skal bruke PS3'n sin.. men, om man vil spille andre soner på ps2 spill, må man bruke en modifisert ps2..

Og, som en liten ekstra bonus slipper man å slite på laseren på ps3..

 

Min første ps2 var så å si ubrukelig i sommer, rett før den ble stjålet.. Hadde tenkt til å kjøpe en ny uansett.. :p

 

Men, anbefaler å sjekke ut modifiser ps2, eventuelt memor32.. som er et usb minnekort som gjør at en vanlig ps2 får akkuratt samme egenskapene som en som er chippet.. :)

 

Memor32 må for all del IKKE samenlignes med en skikkelig chip, for det er det ikke på langt nær... memor32 støtter ikke alle spill, og for meg som VET hvor enkelt alt er med chip, så blir en mc løsning helt på tryne i forhold, akkurat som swap magic er... "steinalder" utstyr ;)

 

Trådstarter kan jo teste ut den "modden" som finnes til ps3 da, og se om den spiller ntsc ps2 plater... funker med pal ps2 spill, backup ;)

Lenke til kommentar
Fant den, og det er neppe noen gidder å gjøre med en så dyr maskin hver gang man skal spille PS2 spill :)

 

Så du mener at ingen gidder å sette inn en minnepenn, og ta den ut igjen, for å starte backup?? Når man ser hvor mange (idioter) som fortsatt gidder å bruke swap magic på ps2, så er det sikkert mange som synes dette er en enkel måte på ps3. Er jo MYE enklere en swap ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...