Gå til innhold

Mount & Blade får butikkutgivelse


Anbefalte innlegg

ja, finnes vel et dusin modder ute til den nyeste versjonen med et par dusin til i produksjon

 

 

så alt det dær med skip å pirater kommer å i samme spill ?

 

Dem hadde tjent rått på å gjort M&B Online ! tenk deg å dra i lamme kompiser å ta over andre spillerers landsbyer, tenk deg å slåss sammen med en venn ; ) mye artigere ^^ . Ha Lan med M&B ; ) D HADDE VÆRT SINNSYKT KULT : )

 

Dem hadde tjent rått på å gjort M&B Online ! tenk deg å dra i lamme kompiser å ta over andre spillerers landsbyer, tenk deg å slåss sammen med en venn ; ) mye artigere ^^ . Ha Lan med M&B ; ) D HADDE VÆRT SINNSYKT KULT : )

 

Dem hadde tjent rått på å gjort M&B Online ! tenk deg å dra i lamme kompiser å ta over andre spillerers landsbyer, tenk deg å slåss sammen med en venn ; ) mye artigere ^^ . Ha Lan med M&B ; ) D HADDE VÆRT SINNSYKT KULT : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt problemer med store kamper.

 

Det virker som om spillet prioriterer fienden mer enn meg. Skulle liksom ta over et slott.. og det står jeg.. med kun 3(!!!) av mine menn mot et helt slott fullt av fiender.. når 1 av mine daua kom det reinforcements men herreminhatt det kan vel ikke være meninga at jeg skal bare ha 3 folk om gangen?!

 

Vanlige kamper ute er bedre, da ser det i alle fall jevnere ut.

(Sitter på hest med en balanced bardiche, funker meget bra. Kapper ned folk hver gang!)

 

 

Mener å huske at det er skillen "tactics" som styrer hvor stor andel menn du får på kamparenaen i forhold til mostanderen din. Prøv å bruk noen poeng på denne når du går opp i level.

Lenke til kommentar
har også noe med hvor mange folk du har, viss fienden har 300 mann og du har 30 så får du bare noen få soldater på slagmarken,

 

Bruker du "Battle Sizer" modden, kan du gjøre til at hele hæren din (og fiendens) kjemper sammen i en og samme kamp. Setter du maks antall folk til f.eks. 150, og begge hærene har f.eks. 50 folk, vil da alle sammen bli med samtidig. Om man ikke bruker Battle Sizer, er det ofte enklere, da det ofte blir bedre balansert. Med Battle-sizer får du større slag, men det blir litt vanskelig om dine folk er uendelig færre enn fiendens.

 

Men ja, "tactics" hjelper deg med å få ratio'en mer til din fordel.

Lenke til kommentar
har også noe med hvor mange folk du har, viss fienden har 300 mann og du har 30 så får du bare noen få soldater på slagmarken,

 

Bruker du "Battle Sizer" modden, kan du gjøre til at hele hæren din (og fiendens) kjemper sammen i en og samme kamp. Setter du maks antall folk til f.eks. 150, og begge hærene har f.eks. 50 folk, vil da alle sammen bli med samtidig. Om man ikke bruker Battle Sizer, er det ofte enklere, da det ofte blir bedre balansert. Med Battle-sizer får du større slag, men det blir litt vanskelig om dine folk er uendelig færre enn fiendens.

 

Men ja, "tactics" hjelper deg med å få ratio'en mer til din fordel.

 

Kommer alle modulene med i det ordentlige spillet til slutt ?

Lenke til kommentar

Som regel kommer den som en exe-fil. Denne innstallerer du (pass på at mappen den blir liggende i er under C:\......\Mount&Blade\Modules). Når du så starter Mount&Blade vil du kunne velge modulen under Current Setting-rullegardinen. Velg den modulen du ønsker å spille og trykk "Play Mount&Blade". Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
har også noe med hvor mange folk du har, viss fienden har 300 mann og du har 30 så får du bare noen få soldater på slagmarken,

 

Bruker du "Battle Sizer" modden, kan du gjøre til at hele hæren din (og fiendens) kjemper sammen i en og samme kamp. Setter du maks antall folk til f.eks. 150, og begge hærene har f.eks. 50 folk, vil da alle sammen bli med samtidig. Om man ikke bruker Battle Sizer, er det ofte enklere, da det ofte blir bedre balansert. Med Battle-sizer får du større slag, men det blir litt vanskelig om dine folk er uendelig færre enn fiendens.

 

Men ja, "tactics" hjelper deg med å få ratio'en mer til din fordel.

 

Kommer alle modulene med i det ordentlige spillet til slutt ?

 

Det kan hende utvikleren velger å legge til rustninger og lignende, som er lagd av moddere, men ellers så forblir nok de fleste modifikasjonene separate fra hovedspillet.

 

Forøvrig, jeg ser at mange ønsker en online-funksjon, men dette er for øyeblikket nærmest umulig. Det er ikke et gigantisk EA-basert utvikler-team med milliarder på bank som har laget M&B. Det er i utgangspunktet et ektepar fra Tyrkia. Så vidt jeg kan huske, er nå utviklerteamet på seks personer (trolig moddere som de hadde sansen for). Kanskje, om M&B blir en stor suksess når det når 1.0, kan online-muligheter bli en realitet.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...