Gå til innhold

400d pakke i USA - For godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike pakker er som regel bare humbug. Totalprisen ink moms og frakt blir ca 7200,-.

Men i dette tilfellet vil jeg nesten si det er en bra pris. F.eks 28-105 er faktisk et ok objektiv, med god byggkvalitet og relativt bra lysåpning (f/4.5 på 105mm). Ikke ideellt med 28mm som videste til digitalt dog, men likevel. Det objektivet alene, skal f.eks fotovideo ha over 2600,- for. 70-300 er langt fra gull, men tross alt verd noen kroner den også.

Vidvinkel-adapteret er søppel.

Totalt sett. Mye for pengene. Spørsmålet er om du stoler på Digital Shopping Network...

Skrevet

899$ dvs 5340,- nkr + 79$ i porto (436 kr) det blir 5776 + 25% mva(si 1250,-) Det blir 7026,- kr.

Den digitale blitzen får du gratis på så og si alle slike auksjoner - den er nok ikke mye verdt. Objektivene er vel sikkert greit nok. Filtrene er nok noe billig skrot. Minnekortene er uten merke - sikkert ikke mye verdt.

Problemet med slike handler er at det ikke følger med noen som helst garanti - selv om jeg nylig så en som påsto at canon norge garanterer for handler i USA - det høres merkelig ut.

Tror jeg ville ha prøvd å sjekke opp objektivene og sett hva jeg fant ut om disse før jeg kjøpte denne.

Selgeren er en proff som har solgt over 19000 på ebay, er sikkert trygg nok.

Skrevet

Æsj, ragamuffin var kjappere enn meg. :!:

Men det ser ut som ett ganske bra tilbud. Skulle ønske at Canon kunne avklare hvorvidt garantien gjelder i Norge - jeg tror ikke det, men på finn.no så er det en fyr som selger ett slikt sett. Han hevder garantien gjelder i Norge og at han har avklart det med Canon.

Hvis noen faktisk har kjøpt ett slikt sett så hadde det vært veldig interessant å fått en tilbakemelding på hva de synes.

Skrevet
899$ dvs 5340,- nkr + 79$ i porto (436 kr) det blir 5776 + 25% mva(si 1250,-) Det blir 7026,- kr.

Tatsefiel. Prisen er 998 og ikke 899 ;)

Æsj, det var noen 9'ere og noen 8'ere samma det. he he

Skrevet (endret)

Handlet akkurat D80 fra DSN på ebay, en pakke med to nikon objektiver og annet stash (koffert, veske, minnekort, blits, to tripoder ++).

Pakken kostet $988.

De vil gjerne presse litt mer penger ut av deg ved å selge deg en internasjonal garanti + ekstra batteri. Så min pakke kom på $1200 ca. Totalen inn til landet, ferdig levert på døra var 8304kr. Fikk det i går, veldig fornøyd til nå, selv om jeg ikke har hatt tid til å gjøre stort annet enn å pakke alt ut.

Frakten kostet $79, men de må ha en avgift for å sende det internasjonalt + 7% forsikring. Jeg valgte ikke forsikring, men et uorginalt ekstra batteri på 1900mAh. Dermed må jeg betale for å rense kameraet, og jeg kan bare håpe at det ikke går i stykker. (DSN virket litt "snurt" når jeg ikke ville ha garanti, og lurte på hva jeg skulle gjøre hvis det gikk i stykker. Da ble jeg litt sinna og sa at jeg skulle kaste det og kjøpe et nytt ett!)

Så du kan nok trygt legge på et par hundre dollar til den prisen du også. Jeg betalte bare moms på $988 da.

Edit: Har også sendt masse mail til DSN under handelen, og de svarer neste arbeidsdag, som er på kvelden/natta norsk tid. De svarer på det det blir spurt om og skriver godt engelsk.

Totalt har jeg et veldig godt inntrykk av DSN. Det tok et par dager fra jeg sendte pengene til kameraet ble sendt, men det tok ikke lange tiden fra den først ble sendt (med UPS) til det var på døra.

DSN tar heller ikke PayPal fra norge (ettersom norske brukere ikke kan få confirmed adressen sin), dermed måtte jeg bruke Google Checkout.

Endret av jale
Skrevet (endret)
Gratulerer med nytt kamera!

Hva innebærer den garantien? Er den godkjent av Nikon-Norge?

Takk! Gleder meg til å lære å bruke det... Kan ikke noenting om slikt.

Hvis du mener den ekstra garantien man kan kjøpe hvis man vil, så har jeg ikke peil. Men da følger det vel med et internasjonalt garantibevis, så jeg tipper den funker over hele verden hos "nikon-godkjente" forhandlere/repratører.

Prisene på garantien jeg kunne velge mellom er som følger:

A special offer for international customers, since your camera does not include warranty overseas, you have a choice of the 3yr or 5yr international coverage which services your camera at any local authorized dealer

3yr international warranty for $239 includes a free cleaning annually for the CCD sensor + upgrade to express shipping

5yr international warranty costs $299 includes a free cleaning annually for the CCD sensor + upgrade to express shipping

The starter battery included in the manufactures box only provides 35 minutes of shooting time after continuous drainage from using the basic features

such as LCD screen, zooming , memory card preview and downloading and flash use.

We do recommend the purchase of the extended lithium battery for 2hrs or 5hrs shooting time

2Hr battery with 30% off is on sale for $89

5Hr battery with 30% off is on sale for $129

Men det batteriet som følger med kameraet er et standard 1500mAh batteri, så det funker nok mer enn 35min, som de påstår. Så hadde jeg valgt igjen, så hadde jeg ikke kjøpt det uorginale batteriet heller...

Endret av jale
Skrevet

Så jeg må regne med ca 8000kr totalt?

Og er dette sannsynligvis et tilbud som vil være tilgjengelig i lang tid fremover? Tenkte bare siden det er en auksjon... men kanskje det rett og slett er en forretning som legger ut produkter på denne måten og er altså tilgjengelig hele tiden det er i salg til den prisen?

Skrevet

De legger ut de samme pakkene hele tiden! Jeg hadde surfet på butikken deres i hvertfall en måned før jeg kjøpte, og man ser at det er det samme som går igjen hele tiden. Det er heller ikke auksjon i ordets rette betydning, alle kameraene er Buy Now!, så det er fast pris.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk når jeg ser disse mega-pakkene med alt mulig rart. Jeg får litt flashback til disse knivselgerne som står på gater og torg om sommeren "...Og ikke nok med det, så legger jeg med denne utrolig praktiske turnips-skrelleren...". Men bevares kan sikkert være greie tilbud om du ikke overvurderer verdien av alt ekstra-stasjet.

Skrevet

Jeg er ikke tilhenger av slike supertilbud, så la oss se hva man kan klare å få for 7.500,- her på berget.

Ta f.eks. Japan Photo:

EOS 400D med 18-55mm = 4999,-

Tamron 55-200mm = 799,-

LowePro Nova 3 AW = 599,-

2stk San-Disk Extreme III 2GB = 460,-

-----------------------

Totalt 6857,-

Det du ikke får med da, er en 28-105 som du strengt tatt ikke trenger, og diverse tilbehør av tvilsom kvalitet. Skal du ha et stativ og/eller en blitz, så må du kjøpe skikkelige saker. Det som følger med i pakka ser direkte bedritent ut.

Pluss at du får 5 års reklamasjonsrett.

Tom

Skrevet (endret)

Hmmm

Hvorfor trenger jeg ikke 28-105en? Og er da Tamron ment som zoom objektivet og at jeg skal bruke kitobjektivet til all-around?

Et spørsmål litt utenfor dette:

Hvis jeg kjøper 400d kamerahus, og jeg har 2-3000 til rådighet. Hvilket objektiv bør jeg satse på? (Har tenkt på Canon 18-55 med IS...) Har tenkt å først kjøpe en all-around for så å pakke på med et zoom objektiv og et macro objektiv når den tid kommer. Er ikke IS veldig nødvendig?

Det som fristet meg her da, var at du fikk med 3 objektiver...

Endret av Edmund Blackadder
Skrevet
Hmmm

Hvorfor trenger jeg ikke 28-105en? Og er da Tamron ment som zoom objektivet og at jeg skal bruke kitobjektivet til all-around?

Hvis jeg kan få lov til å ri en av mine kjepphester gjennom tråden, så vil jeg gjerne påpeke at både 18-55 kitobjektiv og Tamron 55-200 er zoomobjektiver, de har bare forskjellig brennviddeomfang.

Når det er sagt: med 18-55 og 55-200 er du dekket gjennom hele brennviddeområdet fra 18-200 mm, så 28-105 blir overlapp. Det betyr ikke at objektivet er ubrukelig, men nytteverdien faller en del, og 28-105mm er generelt ikke et veldig attraktivt brennviddeområde på cropformat. De fleste vil nok finne at det gir litt for lite vidvinkel til å bli et bra allround-objektiv rett og slett. Det er et veldig bra allround-område for film/fullformat digital, men på APS-C/DX/whatever blir det i smaleste laget.

Canon 18-55 med bildestabilisering er utvilsomt et bra valg. Den gamle versjonen har svært varierende kvalitet, og du risikerer å få noe skikkelig ræl. Nykommeren er generelt bedre optisk, pluss at det har bildestabilisering selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...