Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greit at mannen har seg litt på si når kona ikke vil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen som er avhengig av sex. Men jeg synes likevel han bør kunne gjøre det. Hadde vært noe annet om kona ikke KUNNE ha sex av medisinske grunner, og at hun ville blitt såret av at han tok noen andre. Så lenge dama selv av egen fri vilje ikke vil gi mannen sex, synes jeg han kan finne noe på si. Men han bør fortelle om det.

Lenke til kommentar

Syns det er noe som ikke stemmer her, ja. Hun vil ikke gi han sex, har alltid hatt inntrykket av det skal være noe begge to vil. Kanskje de trenger å piffe opp sex livet før mannen begynner å se etter andre alternativer? Uansett så er jeg enig med Solefald, det er opp til kona om det er greit eller ikke.

Lenke til kommentar
men er det fordi hun ikke har lysst finnes det hjelpemidler ute på markedet

 

En plastdukke er ikke det samme.

 

Syns det er noe som ikke stemmer her, ja. Hun vil ikke gi han sex, har alltid hatt inntrykket av det skal være noe begge to vil. Kanskje de trenger å piffe opp sex livet før mannen begynner å se etter andre alternativer? Uansett så er jeg enig med Solefald, det er opp til kona om det er greit eller ikke.

 

Det er noe begge skal ville, ja, men det har nå blitt slik at mannen er den som alltid har lyst mens kvinnen kan være litt mer restriktiv, bruke sex som belønning osv. Ganske smart, men samtidig dårlig gjort.

 

Hvis kona ikke ønsker å ha sex med mannen, synes jeg ikke hun kan bestemme om det er greit eller ei.

Lenke til kommentar

Ikke greit for meg.

 

Nå er det jo faktisk sånn at de fleste menn har oftere/enklere for å få lyst på sex enn damer. Det krever "mer" for oss å bli klar for en runde i høyet. Og tror også det er enklere for oss å miste lysten pga. ting som stress, forandringer i hverdagen, krangler og slike ting.

Mister man all lyst så vil jeg jo si at det er noe feil et sted man bør prøve å løse. Eller mener dere virkelig at dersom det er en periode kvinnen ikke føler for sex, så skal hun allikevel presse seg til det, fordi mannen har "rett på" sex? Eventuelt tillate at han ligger med noen andre i frykt for å miste han fordi hun ikke orker sex i 2 uker?

Lenke til kommentar
de fleste menn har oftere/enklere for å få lyst på sex enn damer.

 

Myte. Kvinner har fått menn til å TRO at det er slik. Derfor må kvinner gjøre null innsats på byen for å få seg noe, mens mannen må gjøre en innsats.

La meg omformulere.

Mange menn har oftere/enklere -....

 

Sier ikke at damer ikke vil og sjelden har lyst.

Lenke til kommentar

Hvis en situasjon er slik i et ekteskap tror jeg er mer dyptliggende problemer enn bare sex i seg selv. Hvis mannen er en latsabb som ikke tar et tak i hjemmet og kona gjør alt så kan jeg skjønne hvorfor ho ikke gidder sex, ho er jo jævlig sliten av alt arbeidet så hvor skal ho hente overskuddet fra?

 

Problemet kan også ligge i sexen i seg selv, at hver økt er blitt en rutine. Husk at sexen ikke bare er den ene eller den andre sitt ansvar. Det er begges. Begge kan prøve å gå inn i seg selv og se hva man kan forbedre på selv, istedet for å klandre hverandre for ditt og datt. Tenk på hva du kan gjøre, ikke hva du forventer at den andre skal gjøre.

Lenke til kommentar
Angående sex er vel stillingsforholdet slik:

1262297777_9a43a81d28.jpg?v=0

m.m. man hacker seg inn på kvinnen med PUA-metoder.

 

Skjønte ikke det der. Men vet at kvinnen spiser opp mannen etter sex.

 

De har like ofte lyst. Men menn ser på kvinner som bytte. Damer ser på menn som selgere.

 

 

kva er egentlig poenget med den tråden her? det virker jo egentlig at du allerede har bestemt deg for kva som er rett og gale, og korleis ting er.

 

Det er lov å ha en mening når man diskuterer.

Lenke til kommentar
Angående sex er vel stillingsforholdet slik:

1262297777_9a43a81d28.jpg?v=0

m.m. man hacker seg inn på kvinnen med PUA-metoder.

 

Skjønte ikke det der. Men vet at kvinnen spiser opp mannen etter sex.

 

Det betyr vel at det er dama som har makta, dvs størrelsen på edderkoppen. Mannen har ikkje sjangs så lenge ikkje kvinna er villig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...