Gå til innhold

COD4 - seriøs tekstur feil?! LØST

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei,

jeg skulle idag sette meg litt ned for å spille COD4 online, da "hele" skjermbilde begynte å bli hvit! jeg trudde det kanskje hadde noe med hardware å gjøre, så jeg klokka alt ned( fra 3.6 på cpu til 3.1, ram fra 850 til 800 og gpu fra 660 på core, 1661 shader og mem på 1190, ned til 612 core, 1500, shader og 1080 mem), men dette HJALP IKKE

jeg syns det er GANSKE rart siden jeg ikke har trøbbel med NOEN andre spill ELLER COD4 SP :cry:

legger ved et bilde så dere kan se

har noen i huleste peiling på hva dette kommer av? vil IKKE starte på nytt av(reinstallere) da jeg har kommet til lv53 og har MISTET flere tidligere da fila ble "korrupt" ( en gang på lv28, så lv47 og så lv49)

HJELP?!

LØST LØST LØST

Endret av apoligize
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det der er artifacts. Kjører du Ultra kortet ditt på luft eller? I så fall kan det være at du har klokket for høyt. Skru det litt ned igjen du dersom du har det på luft. Kan være at det blir for varmt. :)

EDIT: Minne meg selv på å lese hva andre skriver først. :wee:

Kan nå være at det er noe problem med skjermkortet da. Har lyst til å ta kvelden kanskje?

Lasted ned de nyeste driverene til skjermkortet ditt? Prøv også å patche COD 4 til den nyeste patchen. :)

Endret av LockBreaker
Skrevet (endret)
Det der er artifacts. Kjører du Ultra kortet ditt på luft eller? I så fall kan det være at du har klokket for høyt. Skru det litt ned igjen du dersom du har det på luft. Kan være at det blir for varmt. :)

som sagt så har jeg klokket ned, men FØR så skjedde aldri det :cry:

og ja, kjører luft med ikke så høye tempraturer på gpu, men hvorfor skjer da ikke dette i SP?

det er dette som irriterer meg :ermm:

EDIT: bilde "blør" nesten, dvs at alt det hvite "flytter på seg" så jeg "trur" ikke det er arifacts da dette gjerne oppstår som "kompakte tekstur feiler"(?)

tar et nytt bilde snart

Endret av apoligize
Skrevet (endret)

EDIT: Minne meg selv på å lese hva andre skriver først. :wee:

Kan nå være at det er noe problem med skjermkortet da. Har lyst til å ta kvelden kanskje?

Lasted ned de nyeste driverene til skjermkortet ditt? Prøv også å patche COD 4 til den nyeste patchen. :)

hehe :whistle:

joda, alt av drivere er nye. kanskje, men HVORFOR skjer ikke dette da i SP, Cryis, BF2, CS:S, HL2 osv?

EDIT: patch er 1.4

Endret av apoligize
Skrevet

Det der ser nesten ut som en eller flere av de cheatsa som man unlocker i sp. Vet ikke om det er mulig å bruke dem i mp uansett jeg, men kanskje det er det forde

Skrevet
Det der ser nesten ut som en eller flere av de cheatsa som man unlocker i sp. Vet ikke om det er mulig å bruke dem i mp uansett jeg, men kanskje det er det forde

hø? skjønte ikke helt hva du mente?

Skrevet (endret)

bumper litt jeg!!

EDIT: tok og avinstallerte cod4 i håp om at det skulle bli borte, OG jeg tok backup av profil mappa mi, men da jeg skulle legge den inn (så jeg ikke mista alt av ranks osv) SÅ FUNKE DET IKKE!! "error while reading statsfiles, your stats have been reset"

unnskyld meg; H^^^^^ F^^^!

hjelp?

ps. skjermen bleim ikke hvit mer, så nå er det eneste problemet mitt at jeg har mista statsen min :no:

Endret av apoligize
Skrevet
svaret er enkelt kjøp deg ny data eller spill noe annet!

LOL

ja, utrolig artig.... spessielt med tanke på at pcen hans er bra nok til å kjøre COD4..

Skrevet (endret)

og ordet "LOL" er ikke mye brukt opp nei -_-

enten så gir du meg råd ellers så sier du ikke så mye, greit :D ?

men har ALRDI hatt noen problemer med det før

dessuten er den HELVETES hvit-blødninga tilbake!!

kan jo ikke spille med noe sånt!

svaret er enkelt kjøp deg ny data eller spill noe annet!

LOL

ja, utrolig artig.... spessielt med tanke på at pcen hans er bra nok til å kjøre COD4..

takk for støtta bjohansen :whistle:

Endret av apoligize
Skrevet

Bruk ATiTool til å måle tempen på skjermkortet ditt.. Så ser du om det går høyere enn anbefalt :) (Leste et sted at kortet er lagd for å takle 140(!!!!!) grader, men høyere enn 80-90 ikke er å anbefale)

Du har testa de andre spillene dine etter du har fått problemer med hvitfargen? Over lengre tid mener jeg? :p Skrudd alt av instillinger til bunns også?

Skrevet
Bruk ATiTool til å måle tempen på skjermkortet ditt.. Så ser du om det går høyere enn anbefalt :) (Leste et sted at kortet er lagd for å takle 140(!!!!!) grader, men høyere enn 80-90 ikke er å anbefale)

Du har testa de andre spillene dine etter du har fått problemer med hvitfargen? Over lengre tid mener jeg? :p Skrudd alt av instillinger til bunns også?

ja, jeg har gjort det, men der er alt vanlig :ermm: tilogmed COD4 Sp kjører vanlig!

har nå kontaktet activision så skal se om dette hjelper meg

update komemr snart :roll:

• 2 uker senere...
Skrevet

UPDATE: etter en lengre tid md "feilsøking", fant jeg ut at det var NVtray som hadde satt AA til 32xS (uten at 32xS ikke skal engang støttes) og da jeg satt denne til "aplication controlled, så gjett hva: det funka faktisk! :D lv 55, here I come!

tråd kan slettes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...