Gå til innhold

Hva jobber support med? Hvilken arbeidsoppgaver, o.l.


Marv

Anbefalte innlegg

Hei...

Lurer litt på om dere som jobber på support kunne ha fortalt litt om hva dere arbeidoppgaver/dager går ut på.

Er dette en jobb å satse på, eller......?

 

En som er litt interessert :)

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber som support, men reiser rundt med andre it oppgaver i tillegg, (vi er en liten kommune) hadde jeg måttet sitte i support heledagene hadde jeg nok ikke orket å jobbe mer enn ut lærlingetiden.

 

Det blir fort kjedelig, support er vel en mellomstasjon før man kommer seg oppover i systemet.

Lenke til kommentar

Hvilke andre oppgaver får dere da?

hvilken lnje sitter dere på?

Hvordan er arbeidsplass?

 

fortell,fortell..... er litt interessert i å finne ut mer om dette yrket.

er selv servicelektroniker lærling pr. dags dato...... men vil se litt for å finne ut videre løp :)

Lenke til kommentar

Support er da et veldig greit startsutgangspnkt etter IT utdannelsen/lærlingstiden.

 

Det finnes 1, 2 og 3 linje support. Jeg har selv jobbet med IT support 1 Linje ut på StatoilHydro i Stavanger i ca 6 måneder for et konsulent firma som heter WM-Data (heter vel Logica CMS fra nå av). Har gått 3 årig systemutvikling før dette.

 

1. Linje er hovedsakelig på TLF. Da snakker jeg 7,5 timer 5 dager i uken på TLF. Til å begynne med var det greit, man lærte mye, men man blir fort lei jobben. Heldigvis jobber jeg ikke med support mere.

 

2 og 3 linje er ikke så mye på TLF. Disse skal løse saker som 1 linje ikke klare å løse og som sender det videre til 2 og 3 linje. For å jobbe i 2 og 3 linje må man ha litt mere skills og gjærne jobbe i 1 linje en liten stund men dette var aldri planen min.

 

Du benytter deg av et verktøy som heter Service Senter/Service Desk der alle saker blri registrert osv.