Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dagens ungdom! - ideer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens ungdom sliter med skolen bla. ikke alle men veldig mange, det er et økende antall ungdommer som sliter med skolen hvert år, det er også fler og fler i dag som går bort i fra yrkesfag eller håndverkers fag og velger heller mer faglig utdanning(fortsatt ikke alle, men et økende antall, bare sånn at folk ikke missforstår her:), det er noe hvertfall:)

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar
Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag :) Og flere aktive ungdommer i politikk.

 

hmm, nja, siste jeg hørte var at elever på ungdomskole nivå går nedover i karakterer, videregående er jeg ikke sikker på, det har jeg ikke lest...kilden min var en lokal avis jeg ikke husker hva het, men de hadde en artikkel om det for noen mnd tilbake

Lenke til kommentar
Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag :) Og flere aktive ungdommer i politikk.

 

Politikk og intelligens trenger vel ikke henge sammen? kjenner en del ungdomspolitikere, og samtlige sliter med ungdomsskolematematikk. Det er vel og godt dokumentert at vi blir dummere og dummere. Trolig en konsekvens av hvor godt vi har det.

Lenke til kommentar
Karnesh, kilder? Sist jeg har sjekket var det faktisk omvendt. I prosent sett har det økt med smarte ungdommer idag :) Og flere aktive ungdommer i politikk.

 

Politikk og intelligens trenger vel ikke henge sammen? kjenner en del ungdomspolitikere, og samtlige sliter med ungdomsskolematematikk. Det er vel og godt dokumentert at vi blir dummere og dummere. Trolig en konsekvens av hvor godt vi har det.

 

Da jeg gikk i tiende, sleit klassen min med matematikk bortsett fra meg. Mattelæreren vår måtte være borte dermed tok halvår pensjon, vikaren vår kunne ikke matematikk. Etter møte med vikaren og læreren, ble jeg mattelærer for klassen vår. Det ble stor forbedring, jeg og læreren min fant ut at det var fordi jeg snakket «samme språk» som dem og hadde stor forståelse hvordan logikk funket for oss unge. Det var ikke samme som de eldre.

 

Så jeg tror at ungdommer er ikke mindre smarte, men lærere ER det og ødelegger våre muligheter.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...