RamGuy Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Ja, man må ha rewards eller så blir det bare noe som ingen gjør. Akkurat som Counter Strike? Arena PvP er for meg et minigame når jeg tenker på AoC sammenheng. Derfor syns jeg lite om rewards for det. Nei, akkurat som WorldPvP i WoW, duell i WoW eller Arena'n i Strangleton Vale også WoW Hvis AoC hadde hatt 0 stats på items og kun satset på kul gameplay kunnet man sammenlignet dette med CS. Stats på items (noe som ligger i så å si alle mmo'er) gjør at at det ikke blir rent skill (og ping ) based som CS. Uten disse sjangerforskjellene, ville nok folk spilt Arena dersom banene, våpnene og gameplayet var ekstremt kult. Ser du ikke her hva problemet er og hva jeg vil frem til? Rewards ødelegger alt av hva som egentlig er morro. World PvP i WoW var faktisk litt morro en stund før Battlegrounds kom og fokuserte all PvP i instancer, KUN pga det gav "epix". Var battlegrounds mer morro enn hva World PvP var? Nei. Det tvang folk dit kun pga man MÅTTE inn dit for å holde tritt med resten av gjengen. Så ja, du har rett. Rewards gjør det slik at alle gjør det. Men er det pga de rette grunnene? Gjør man det pga det er morro eller gjør man det fordi man blir tvunget til å gjøre det for å holde tritt med resten av "gjengen"? Uansett, vi snakker om Age of Conan her i tråden, ikke hvor jævli dårlig Blizzard klarte å lagde PvP endgamet i World of Warcraft. Det spillet der er et PvE spill uansett. Arena PvP i Age of Conan er et minigame uansett hvordan man ser på det. Det burde kun gjøres for gøy. Ikke for at man MÅ gjøre det fordi det gir rewards. Veldig enig i mye av det du sier Men det er jo greit at du får igjen noe for å vinne osv da Selv om det ikke trenger å dra en "World of Warcraft" Føles ikke like godt å vinne en arena kamp, om du ikke får noe som helst for det
oophus_3do Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det er helt greit med rewards hvis det ikke er en "vinn/vinn" situasjon. Skal man kunne vinne XP, Blood Money, gear osv osv i Arena PvP så burde man jaggu kunne miste XP, Blood Money, gear osv osv i Arena PvP også.
RamGuy Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Det er helt greit med rewards hvis det ikke er en "vinn/vinn" situasjon. Skal man kunne vinne XP, Blood Money, gear osv osv i Arena PvP så burde man jaggu kunne miste XP, Blood Money, gear osv osv i Arena PvP også. Det er jeg fullstendig enig i. Det er slik systemet burde være, ikke sånn som i World of Warcraft hvor du ikke taper noe om du skulle tape, så dermed kan jo folk bo i Battleground osv i timevis og bare tape, men allikevel så tjener de jo honour points Får vi et skikkelig system i Age of Conan, hvor du mister noe når du taper. Eller må satse noe for og delta eller noe liggende, så vil jo folk ta kampene mye mer seriøst, legge taktikker osv for da er det plutselig ikke likegyldig om du vinner eller ikke lengre Endret 12. februar 2008 av RamGuy
Christeven Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Håper også det blir en del helt useriøse minigames, som Capture the flag. (Som jeg vet er inne, men ikke helt hvordan det funker)Der man bare kan joine inn å spille for gøy, ikke uroe seg over alt men kan vinne og tape.
Josso Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Får vi et skikkelig system i Age of Conan, hvor du mister noe når du taper. Eller må satse noe for og delta eller noe liggende, så vil jo folk ta kampene mye mer seriøst, legge taktikker osv for da er det plutselig ikke likegyldig om du vinner eller ikke lengre smile.gif Helt enig med deg der, det ville vert en helt annen opplevelse og èntre en arena da. Håper det blir noe slikt og se frem til!
maanemann Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 (endret) Ser du ikke her hva problemet er og hva jeg vil frem til? Jeg ser krystallklart hva du vil frem til. Det har jeg jo skrevet i tidligere poster. Jeg ser problemet med at man ikke taper noe i Arena'n iforhold til Siege. Jeg ser at folk vil ta letteste vei. Alt dette har jeg skrevet i detalj at jeg skjønner i tidligere poster. Akkurat som at du skjønner mine. Vi er bare, når alt kommer til alt, uening om det skal være rewards og i såfall hvordan vi de skal være. Som tidligere også skrevet seg jeg at man måtte ta visse grep hvis man skal ha rewards i Arena. Vi er bare uening akkurat som at noen politikere er for kontant-støtte, mens andre imot. Jeg tar skriver derfor nå ikke mer om dette temaet for det er ike mer nytt å si om det. Rewards ødelegger alt av hva som egentlig er morro. World PvP i WoW var faktisk litt morro en stund før Battlegrounds kom og fokuserte all PvP i instancer, KUN pga det gav "epix". Vel, personlig synes jeg aldri WorldPvP i WoW var morsommere enn hverken Battlegrounds eller Arena. Det var bare egentlig en eneste stor deathmatch på Crossroads eller det andre stedet som jeg har glemt hehe, Ogrimmar? . Men man gjorde det fordi det var eneste måte å møte andre spillere til kamp på. Akkurat som at man duellerte mere før når ikke battlegrounds eller arena fantes. Objectbased er jo utrolig mye morsommere enn tilfeldighetenes spill. Får vi et skikkelig system i Age of Conan, hvor du mister noe når du taper. Eller må satse noe for og delta eller noe liggende, så vil jo folk ta kampene mye mer seriøst, legge taktikker osv for da er det plutselig ikke likegyldig om du vinner eller ikke lengre Jepp det er det som er viktig faktor for bla annet Arena også. Man merker at man er nervøs når man går inn og fullt konsentrert. Får alltid "vondt i hodet" innen en time pga av det hehe. Er jo mye mer spennede da. Håper også det blir en del helt useriøse minigames, som Capture the flag. (Som jeg vet er inne, men ikke helt hvordan det funker)Der man bare kan joine inn å spille for gøy, ikke uroe seg over alt men kan vinne og tape. Det er det vi har bar brawling til. Endret 13. februar 2008 av maanemann
oophus_3do Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Ser du ikke her hva problemet er og hva jeg vil frem til? Jeg ser krystallklart hva du vil frem til. Det har jeg jo skrevet i tidligere poster. Jeg ser problemet med at man ikke taper noe i Arena'n iforhold til Siege. Jeg ser at folk vil ta letteste vei. Alt dette har jeg skrevet i detalj at jeg skjønner i tidligere poster. Akkurat som at du skjønner mine. Vi er bare, når alt kommer til alt, uening om det skal være rewards og i såfall hvordan vi de skal være. Som tidligere også skrevet seg jeg at man måtte ta visse grep hvis man skal ha rewards i Arena. Vi er bare uening akkurat som at noen politikere er for kontant-støtte, mens andre imot. Jeg tar skriver derfor nå ikke mer om dette temaet for det er ike mer nytt å si om det. Så du ser problemet, men du vil ha "features" som skaper dem alikavell? Merkelig greie dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå