maanemann Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Apropos Prestige classene som er ute, er det en oppklarende vid' her: http://www.tentonhammer.com/node/21146 Ut ifra dette er det et tynt håp om at Commander funkjonaliteten også fortsatt er å finne i denne omtalte "salatbollen". AoC var jo den eneste MMO'en som la vekt på formasjoner, og gjorde dette mulig ved hjelp av collision detection. Hvis de virkelig ønsker episke siege battle, er formasjoner eneste mulighet for at det ikke blir et gigantisk zerg (noe vid'ene vi har sett av siege viser antydninger til). Alltid likt taktikk og strategi i MMO. Håper virkelig ikke at de har tatt ut dette for oss som liker dette.
oophus_3do Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Selv uten en formasjons funksjon i spillet så er det da fullt mulig å bruke det fordet. Det er jo fremdmeles collition detection i spillet.
maanemann Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Selv uten en formasjons funksjon i spillet så er det da fullt mulig å bruke det fordet. Det er jo fremdmeles collition detection i spillet. Jepp, men formasjonene stimulerte til mindre grupper som operer sammen. Hvis man ser nå er det veldig mye en klynge. Endel av dette skyldes også at man breacher seg igjennom porten hver gang. Hvis man man hadde flere entry levels til Keepet, ville det ha mer for seg å fordele guildet i små enheter slik at det ble mer å passe på for det forsvarende guildet. Det er det som er så genialt med ab, eots o.l. i WoW. Man har flere ting man må passe på samtidig. Dette sprer spillerene ut over brettet, og ikke slik at alle venter bak hovedinngangen.
oophus_3do Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 (endret) Selv uten en formasjons funksjon i spillet så er det da fullt mulig å bruke det fordet. Det er jo fremdmeles collition detection i spillet. Jepp, men formasjonene stimulerte til mindre grupper som operer sammen. Hvis man ser nå er det veldig mye en klynge. Hvis man manuellt steller seg i en rekke, så vil ingen kunne løpe igjennom deg, ergo man trenger ingen formasjons "feature" for å i det hele tatt bruke det som en taktikk i spillet. Hva er en klynge? Vi har ikke sett ett ordentlig Siege enda. Endel av dette skyldes også at man breacher seg igjennom porten hver gang. Hvis man man hadde flere entry levels til Keepet, ville det ha mer for seg å fordele guildet i små enheter slik at det ble mer å passe på for det forsvarende guildet. Det er det som er så genialt med ab, eots o.l. i WoW. Man har flere ting man må passe på samtidig. Dette sprer spillerene ut over brettet, og ikke slik at alle venter bak hovedinngangen. Fært så mye feilinformasjon det skulle komme fra deg nå iløpet av kort tid da maanemann Det enkleste er å breache seg igjennom porten, men det er ikke den eneste veien inn i et Keep. Alt i et keep er strukturer som kan bli ødelagt, også veggen hele veien rundt. Endret 1. februar 2008 av o(O)phus
Christeven Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Selv uten en formasjons funksjon i spillet så er det da fullt mulig å bruke det fordet. Det er jo fremdmeles collition detection i spillet. Jepp, men formasjonene stimulerte til mindre grupper som operer sammen. Hvis man ser nå er det veldig mye en klynge. Hvis man manuellt steller seg i en rekke, så vil ingen kunne løpe igjennom deg, ergo man trenger ingen formasjons "feature" for å i det hele tatt bruke det som en taktikk i spillet. Hva er en klynge? Vi har ikke sett ett ordentlig Siege enda. Endel av dette skyldes også at man breacher seg igjennom porten hver gang. Hvis man man hadde flere entry levels til Keepet, ville det ha mer for seg å fordele guildet i små enheter slik at det ble mer å passe på for det forsvarende guildet. Det er det som er så genialt med ab, eots o.l. i WoW. Man har flere ting man må passe på samtidig. Dette sprer spillerene ut over brettet, og ikke slik at alle venter bak hovedinngangen. Fært så mye feilinformasjon det skulle komme fra deg nå iløpet av kort tid da maanemann Det enkleste er å breache seg igjennom porten, men det er ikke den eneste veien inn i et Keep. Alt i et keep er strukturer som kan bli ødelagt, også veggen hele veien rundt. ja. på filmen sier dem at man kan sette opp tents der man lager siege weapons hvor man vil rundt byen. Så det gjelder å vlege taktisk, flere steder. De nevner også den indre muren, som tyder på det er flere murer i byen. Forsvarerne må også beskytte byggningene sine som er spredt rundt om.
maanemann Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Hvis man manuellt steller seg i en rekke, så vil ingen kunne løpe igjennom deg, ergo man trenger ingen formasjons "feature" for å i det hele tatt bruke det som en taktikk i spillet. Jepp, er klar over at collition detection fortsatt er med i spillet. Heldigvis. Det gjør at man kan kjøre noe taktikk ja. Hva jeg tenker på, er flere andre typer fordeler med formasjoner...: beskytte egne mektige mager, holde seg nærme egne buffeklasser for auraer og andre buffs, ta ut andres healere, og formasjoner i betydning at man er samkjørt vet hva andre gjør, skape avledningmanøvere for andre, og spiller på egne styrker og andres svakheter etc etc. En annen ting som er bra for formasjoner er spawneplaser langt unna. tidligere sa utviklerne at det skulle være dette fordi det ikke skulle lønne seg å daue. Dette fremmer formasjoner fordi folk må passe på hverandre. Nå har de sagt at spawneplassene skal være nærme fordi folk ikke liker å være ute av combat. Hva er en klynge? Vi har ikke sett ett ordentlig Siege enda. En klynge er et østlandsuttrykk som betyr å klumpe seg sammen, eller stå tett i tett. Et annet østlands synonym er mølje. Tipper at sverm også er dekkende. Vi har sett ende vid'er hvor angriperne bruker siege weapon på hovedinngangen/porten, og hvor alle angriperne går sammen inn igjennom den. Samtidig stå forsvarende guild og venter på innsiden av hovedinngangen. Mens dette pågår angriper man vilkårlig den nærmeste personen, mens både angriper og forsvarer aoe'er folk som står tett i tett i flaskehalsene. Fært så mye feilinformasjon det skulle komme fra deg nå iløpet av kort tid da maanemann Det enkleste er å breache seg igjennom porten, men det er ikke den eneste veien inn i et Keep. Alt i et keep er strukturer som kan bli ødelagt, også veggen hele veien rundt. Feilinformasjon? Hehe, ikke noe av dette er feil, hehe. Kommer bare litt frustrasjon når kule ting forenkles eller taes ut. Er klar over at vegger kan ødelegges med nesehorn etc. Men hva jeg ville like å se er at man kjører siege enginges på forskjellige steder. Ikke bare alle foran hovedinngangen. Samtidig bør det være archere på murene som hindrer oppstilling av siegengines og som er forsvarende guilds øyne og øre. Roguene bør samtidig bryte opp linjene allerede utenfor Keepet. Angripende guild bør prøve å ta ut archere og andre uro elementer. Angriperne bør kjøre flere angrep samtidig slik at det er uvisst for forsvarende hvor de bør være når hordene strømmer inn. Det bør heller ikke være så veldig annonsert alt som skjer. Pr. nå er det litt "pass på alle sammen nå angriper vi dere igjennom hovedporten akkurat nå, vennligst aoe oss. ja. på filmen sier dem at man kan sette opp tents der man lager siege weapons hvor man vil rundt byen. Så det gjelder å vlege taktisk, flere steder. De nevner også den indre muren, som tyder på det er flere murer i byen. Forsvarerne må også beskytte byggningene sine som er spredt rundt om. Ja, det er blandt annet disse teltene som jeg jeg mener annonserer ting for mye. Veldig sånn; "Hei dere som forsvarer!; nå kommer det en siege enginge rett foran porten deres. Og etterpå setter jeg en rett på innsiden, som går mot den neste porten". Det bør også være sånn at forsvarende guild allerede når "teltingen" begynner, begynner å hindre dette. Gledelig å høre dog at man må beskytte enkelt bygninger. Håper disse ikke står på en linje slik at de angripes sekvensielt, men at det er spredd slik at forsvare og agripere vil passe på forskjellige ting, og at det vil premieres i kampen at det taes vare på eller mistes. Veldig fint om forsvarere plasserer seg på taket, og at angripere må ta trapper opp etc etc for å ta ut ranged. Noen slike ting jeg håper vil være mulig. Beklager rantingen , men så blir det da mye god trådnøsting av det.
oophus_3do Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jepp, er klar over at collition detection fortsatt er med i spillet. Heldigvis. Det gjør at man kan kjøre noe taktikk ja. Hva jeg tenker på, er flere andre typer fordeler med formasjoner...: beskytte egne mektige mager, holde seg nærme egne buffeklasser for auraer og andre buffs, ta ut andres healere, og formasjoner i betydning at man er samkjørt vet hva andre gjør, skape avledningmanøvere for andre, og spiller på egne styrker og andres svakheter etc etc. En annen ting som er bra for formasjoner er spawneplaser langt unna. tidligere sa utviklerne at det skulle være dette fordi det ikke skulle lønne seg å daue. Dette fremmer formasjoner fordi folk må passe på hverandre. Nå har de sagt at spawneplassene skal være nærme fordi folk ikke liker å være ute av combat. Man mister jo ingen av disse "fordelene" nå selv uten en form for formasjons-feature i spillet. Man kan fremdeles bruke formasjoner og ta nytte av fordelene det vil gi. Spillet bruker jo allerede auraer, slik at man faktisk burde holde seg inntil f.eks en Conqueror for å få div auraer som den gir. Hva mener du med spawneplasser langt unna? Det har aldri vært noe som forbindte formasjoner og spawnplasser i AoC. Slik det fungerer er at spawnplassene i The Border Kingdom er plassert helt i ytterkantene. For å få bedre spawnplasser så må man eie Resource Nods, Forts eller Keeps. Og hvor har dem sakt at spawnplassene vil være nærme? Dette har dem sakt når det gjelder resten av verdenen. Ikke i The Border Kingdom. En klynge er et østlandsuttrykk som betyr å klumpe seg sammen, eller stå tett i tett. Et annet østlands synonym er mølje. Tipper at sverm også er dekkende. Vi har sett ende vid'er hvor angriperne bruker siege weapon på hovedinngangen/porten, og hvor alle angriperne går sammen inn igjennom den. Samtidig stå forsvarende guild og venter på innsiden av hovedinngangen. Mens dette pågår angriper man vilkårlig den nærmeste personen, mens både angriper og forsvarer aoe'er folk som står tett i tett i flaskehalsene. Jaja, jeg vet hva en klynge er for noe Det jeg mente er at vi ikke har sett et ordentlig siege enda. Kun en "bunch" av NPC'er som er satt til å sloss mot hverandre forran en port. Så det blir da feil å "tru" at det er slike taktikker ordentlige guilds vil gjøre når spillet er ute. Feilinformasjon? Hehe, ikke noe av dette er feil, hehe. Kommer bare litt frustrasjon når kule ting forenkles eller taes ut. Er klar over at vegger kan ødelegges med nesehorn etc. Men hva jeg ville like å se er at man kjører siege enginges på forskjellige steder. Ikke bare alle foran hovedinngangen. Du sa at man KUN kan breach'e seg igjennom porten på en Keep som jo er feil, ergo feilinformasjon. Man KAN sette siege engines på flere plasser og sette dem til å skyte hvor man vil. Ikke kun mot hovedingangen. Samtidig bør det være archere på murene som hindrer oppstilling av siegengines og som er forsvarende guilds øyne og øre. Fært da? Har du drømt alt dette eller hvordan får du all den feilinformasjonen din? Murene har plass til folk, slik at archere faktisk kan stå der oppe og skyte ned mot folk som angriper. Roguene bør samtidig bryte opp linjene allerede utenfor Keepet. Angripende guild bør prøve å ta ut archere og andre uro elementer. Angriperne bør kjøre flere angrep samtidig slik at det er uvisst for forsvarende hvor de bør være når hordene strømmer inn. Det bør heller ikke være så veldig annonsert alt som skjer. Pr. nå er det litt "pass på alle sammen nå angriper vi dere igjennom hovedporten akkurat nå, vennligst aoe oss. Alt av hva du har forklart er jo fullt mulig. Det fungerer slik at et Keep har en "vulnerability window" som er rammen til når andre guilds kan angripe Keepet. Denne rammen vil være åpen i flere timer, slik at et angripendes guild kan komme når som helst innenfor denne rammen og angripe.. Det er først når det første teltet kommer opp at tiden starter å "tikke". 90 minutter har den angripendes guilden på seg på å ødelegge hele Keepet. Ja, det er blandt annet disse teltene som jeg jeg mener annonserer ting for mye. Veldig sånn; "Hei dere som forsvarer!; nå kommer det en siege enginge rett foran porten deres. Og etterpå setter jeg en rett på innsiden, som går mot den neste porten". Det bør også være sånn at forsvarende guild allerede når "teltingen" begynner, begynner å hindre dette. Hva annonserer disse teltene? De tar jo er par sekunder å sette opp teltet, så det er jo ikke mye til "annonsering" dette. En hel hær av folk kan jo stealthe opp til Keepet og sette opp teltet på få sekunder hvis det er ingen som passer på. Så hvor du får denne "Hei dere som forsvarer!...." tingen fra?
Christeven Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Ja, det er blandt annet disse teltene som jeg jeg mener annonserer ting for mye. Veldig sånn; "Hei dere som forsvarer!; nå kommer det en siege enginge rett foran porten deres. Og etterpå setter jeg en rett på innsiden, som går mot den neste porten". Det bør også være sånn at forsvarende guild allerede når "teltingen" begynner, begynner å hindre dette. Hva annonserer disse teltene? De tar jo er par sekunder å sette opp teltet, så det er jo ikke mye til "annonsering" dette. En hel hær av folk kan jo stealthe opp til Keepet og sette opp teltet på få sekunder hvis det er ingen som passer på. Så hvor du får denne "Hei dere som forsvarer!...." tingen fra? Ja det er det som er viktig å huske, man kan lage flere telt. Ergo man kan sette noen telt ved porten og litt uti slaget kan man sete opp et lynsjapt ved en sidemur med masse ppl i reserve som gjør seg klare. man kan sette opp på tre steder sammtidig så forsvarene må splitte seg opp, og de vet ikke hvor hovedtyngden av angriperne er osv osv. så er masse taktikker og meoder man kan bruke.
maanemann Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Man mister jo ingen av disse "fordelene" nå selv uten en form for formasjons-feature i spillet. Man kan fremdeles bruke formasjoner og ta nytte av fordelene det vil gi.Spillet bruker jo allerede auraer, slik at man faktisk burde holde seg inntil f.eks en Conqueror for å få div auraer som den gir. Både ja og nei. Nei fordi det er teoretisk mulig fortsatt, og ja fordi spillet ikke stimulerer til det lenger altså vil få bare feinsmekkere gjøre det, og de som ikke gjør det vil tjene mest på sin zerge taktikk. Hva mener du med spawneplasser langt unna? Det har aldri vært noe som forbindte formasjoner og spawnplasser i AoC. Det jeg sa var at spawneplasser langt unna stimulerer til at man passser på hverandre. Jeg linket dette til "formasjoner" i betydningen at man har en balansert gruppe som står sterkere for å overleve. Dette fordi guildet taper for mye på at folk dauer fordi de har lang vei tilbake og ikke kan delta på en lang stund. Kan jo presiere at dette ikke har noe med Commander formasjonen å gjøre. [klipp]Og hvor har dem sakt at spawnplassene vil være nærme?Dette har dem sakt når det gjelder resten av verdenen. Ikke i The Border Kingdom. Jo dette ble sagt flere ganger i Acolytes videoen, der hvor han zoomer inn på G15 tastaturet etc. Du sa at man KUN kan breach'e seg igjennom porten på en Keep som jo er feil, ergo feilinformasjon. nah, jeg sa: Endel av dette skyldes også at man breacher seg igjennom porten hver gang. Det er jo dette vi har sett i siege vid'ene. Så der har jeg mine ord i behold. Har vel ikke sagt at man KUN kan breache port. men poenget er at hvis det tar mye lenger tid å breache mur vil folk ta letteste løsning selvsagt. Altså port. Samtidig bør det være archere på murene som hindrer oppstilling av siegengines og som er forsvarende guilds øyne og øre. Fært da? Har du drømt alt dette eller hvordan får du all den feilinformasjonen din? Murene har plass til folk, slik at archere faktisk kan stå der oppe og skyte ned mot folk som angriper. Argh, er ikke feilinfomasjon Nei, det vi har sett er at folk uansett hvilken klasse de er står å melee'er hverandre. Eller står veldig nærme og kaster magi. Det jeg dog har drømt, og mange med meg, som jeg vet ikke er riktig (og ikke har sagt) er at assasiner kunne benytte climbing og stealth skills til å klatre murer. Mange ønsket dette fordi det ville gi vanvittig spennede gameplay. Tenk deg bare assassiner klatre på innsiden og repporterer tilbake nytte opplysninger til ang. guild. Samtid kunne de anbefale breache plasser og begynne å ta ut healere. mot at det lett kan bli spot'tet og squishet. Men som dette har FC heller aldri lovt. Så den er grei. Det fungerer slik at et Keep har en "vulnerability window" som er rammen til når andre guilds kan angripe Keepet. Denne rammen vil være åpen i flere timer, slik at et angripendes guild kan komme når som helst innenfor denne rammen og angripe.. Det er først når det første teltet kommer opp at tiden starter å "tikke". 90 minutter har den angripendes guilden på seg på å ødelegge hele Keepet. Jepp men 90 minuuters vinduet har lite å si for det forsvarende guildet, fordi det ang. guildet må plassere dette så nærme. Så alle på forsvars guild vet akkurat når innen for vulnerability vinduet når det vil skje. Ser du et telt vet du akkurat når det vil skje fordi den første siege engine kommer etter dette. Før du ser et telt er du safe. Hva annonserer disse teltene? De tar jo er par sekunder å sette opp teltet, så det er jo ikke mye til "annonsering" dette. En hel hær av folk kan jo stealthe opp til Keepet og sette opp teltet på få sekunder hvis det er ingen som passer på. Så hvor du får denne "Hei dere som forsvarer!...." tingen fra? Disse teltene annonserer når og hvor breachingen vil foregå. hadde teltet vært på en bakketopp eller lignende i nærmiljøet måtte det forsvarende guildet ha speidere ute og lignende og det hele ville skape mindre forutsigbarhet. I og med at teltet er så nærme vet alle hvor og når siege engine kommer til å angripe og når de andre spillerne dukker opp og hvor. "Hei dere som forsvarer..."-sitatet var bare et tydligjøring av hva et telt så nærme i praksis sier. Alle kan jo se det når det er så nærme. og når angripere og forsvarere ikke begynner å gjøre noe før alle er ved porten. Ja det er det som er viktig å huske, man kan lage flere telt. Ergo man kan sette noen telt ved porten og litt uti slaget kan man sete opp et lynsjapt ved en sidemur med masse ppl i reserve som gjør seg klare. man kan sette opp på tre steder sammtidig så forsvarene må splitte seg opp, og de vet ikke hvor hovedtyngden av angriperne er osv osv. så er masse taktikker og meoder man kan bruke. Det som jeg frykter er at hvis gamemekanikken ikke støtter dette vil ikke folk gjøre det, fordi folk vil ta minste motstands vei sålenge dette premieres, og sålenge det tar for lang tid å komme igjennom mur andre steder uannonsert. Men jeg håper absolutt du har rett. link gjerne vid'er eller annen info om det skulle dukke opp som bekrefter dette. En annen grunn til at jeg frykter at det ikke vil være slik er at det pr. nå er ca 5% av alle guildene som satser på forhistorisk strategi eller har nødvendig kompetanse for dette. Vi har også sett at spawneplassene flyttes nærme både for angriper og forsvarer fordi folk ikke likte å være lenge ute av spillet. Men du verden så kult det hadde vært om det var sånn.
oophus_3do Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Både ja og nei. Nei fordi det er teoretisk mulig fortsatt, og ja fordi spillet ikke stimulerer til det lenger altså vil få bare feinsmekkere gjøre det, og de som ikke gjør det vil tjene mest på sin zerge taktikk. Som jeg sa, spillet har allerede auraer som jo gjør det strategisk smart å være nære hverandre. Altså, man burde bruke formsjoner for å beskytte sine "cloth" brukere. Dette var noe de skulle ha som "bonusen" til det å i det hele tatt ha formasjoner, altså at en formasjon gav deg buffs, så det eneste de tok vekk var denne "gummistrikk" greiene, som forsåvidt ikke var morro ifølge de som lagde systemet. Det jeg sa var at spawneplasser langt unna stimulerer til at man passser på hverandre. Jeg linket dette til "formasjoner" i betydningen at man har en balansert gruppe som står sterkere for å overleve. Dette fordi guildet taper for mye på at folk dauer fordi de har lang vei tilbake og ikke kan delta på en lang stund. Kan jo presiere at dette ikke har noe med Commander formasjonen å gjøre. Jo dette ble sagt flere ganger i Acolytes videoen, der hvor han zoomer inn på G15 tastaturet etc. Det ble aldri sakt at dette er noe som gjelder for the Border Kingdoms såvidt jeg husker. Det er i den generelle verdenen at det er slik. Det er flere spawnplasser rundt omkring på kartet. Mens i the Border Kingdoms så er det kun spawnplasser helt ytters i sonene. Hvorfor skulle de liksom ha hatt en masse spawnplasser rundt om i the Border Kingdoms når resource nods, fort og keeps gir deg den fordelen? Det henger jo ikke på greip. Så der trur/vet jeg nok du har feil. Det er jo dette vi har sett i siege vid'ene. Så der har jeg mine ord i behold. Har vel ikke sagt at man KUN kan breache port. men poenget er at hvis det tar mye lenger tid å breache mur vil folk ta letteste løsning selvsagt. Altså port. Men hvorfor trur du at det vil være slik bare pga det er slik vi har sett det på videoer? Vi har jo aldri sett en video der en flokk spillere har spilt, kun dumme NPC'er som har slått på hverandre. Så siden det er enklere å ødelegge en port enn en vegg (som jo er utrolig logisk) så trur du at folk flest vil prøve å komme seg igjennom porten? Det vill ikke ramle ned en tanke om at porten da også vil være mest bevoktet? Så da spørs det jo om det enkleste er den beste løsningen alltid. Jepp men 90 minuuters vinduet har lite å si for det forsvarende guildet, fordi det ang. guildet må plassere dette så nærme. Så alle på forsvares guild vet akkurat når innen for vulnerability vinduet når det vil skje. Ser du et telt vet du akkurat når det vil skje fordi den første siege engine kommer etter dette. Før du ser et telt er du safe. Har du en bedre måte å gjøre det på? Alternativt er jo å ikke ha noen regler i det hele tatt, men da hadde man vell endt opp med at Sieging egentlig ikke er Sieging. Kun samle 10 folk som angriper en Keep på natten hvor de kun slår på bygningene for å vinne. Jeg tar da heller "vulnerability window" systemet over det, for da er man sikkret et ordentlig Siege hvertfall. Disse teltene annonserer når og hvor breachingen vil foregå. hadde teltet vært på en bakketopp eller lignende i nærmiljøet måtte det forsvarende guildet ha speidere ute og lignende og det hele ville skape mindre forutsigbarhet. I og med at teltet er så nærme vet alle hvor og når siege engine kommer til å angripe og når de andre spillerne dukker opp og hvor. "Hei dere som forsvarer..."-sitatet var bare et tydligjøring av hva et telt så nærme i praksis sier. Alle kan jo se det når det er så nærme. og når angripere og forsvarere ikke begynner å gjøre noe før alle er ved porten. Når det tar 1 sekund å sette opp det teltet så blir det vell ikke mye til "annonsering"? Det at teltet ble satt opp så nærme på videoen betyr vell ingenting? Nå må du slutte å være så bastant når det gjelder en video der en spillutvikler kun brukte den som en demo. Det er altså ikke slik det vil foregå når spillet er ute. Man kan sette opp teltet hvor man vil så lenge du setter det opp slik at katapultene o.l. rekker frem, og de katapultene har relativt god rekkevidde. Det som jeg frykter er at hvis gamemekanikken ikke støtter dette vil ikke folk gjøre det, fordi folk vil ta minste motstands vei sålenge dette premieres, og sålenge det tar for lang tid å komme igjennom mur andre steder uannonsert. Men jeg håper absolutt du har rett. link gjerne vid'er eller annen info om det skulle dukke opp som bekrefter dette. Selvfølgelig vil dette bli brukt. Man sender en kar for å lage et Telt på motsatt side av Keepet for å forvirre fienden, eller for å få fienden til å "miste" noe forsvar ettersom de sender noen av sine tropper til det nyoppbygde teltet i vente av et angrep der, mens du har andre planer, nemlig å ikke bruke det. Altså det var en "decoy". Vi har også sett at spawneplassene flyttes nærme både for angriper og forsvarer fordi folk ikke likte å være lenge ute av spillet. Men du verden så kult det hadde vært om det var sånn. Det er blitt sakt at det er strategisk smart å overta og eie et Resource Nod, eller et Fort som ligger i nærheten av Keepet du har tenkt å ta over, dette er pga spawnplassen som disse gir. Har man et telt oppe så vil jo dette være stedet for spawns, så en viktig del av angrepet blir jo også det å forsvare Teltet mot "stealth" grupper som skal ta det for å fjerne angripernes spawnplass. Har man da et Fort som ligger i nærheten av Keepet som man angriper så har man en "backup" i tilfelle teltet går føyken et par ganger.
maanemann Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Det ble aldri sakt at dette er noe som gjelder for the Border Kingdoms såvidt jeg husker. Siegeingen av spillere foregår jo kun i Border Kingdoms. Han foklerer dette her: http://www.stage6.com/user/AcolyteAvery/vi...on-Age-of-Conan 11 minutter og 33 sekunder ut i vid'en. Det er i den generelle verdenen at det er slik. Det er flere spawnplasser rundt omkring på kartet. Mens i the Border Kingdoms så er det kun spawnplasser helt ytters i sonene. Hvorfor skulle de liksom ha hatt en masse spawnplasser rundt om i the Border Kingdoms når resource nods, fort og keeps gir deg den fordelen? Det henger jo ikke på greip. Så der trur/vet jeg nok du har feil. Jepp Keep gir forsvarende guild spawneplass i Keepet og ang. guild rett ved like langt unna som han sier. Slik at hvis forsvarende har i keepet (som jo ikke er stort) må naturligvis ang. ha veldig nærme. Ellers blir det jo ikke like nærme som han sier. Jepp men 90 minuuters vinduet har lite å si for det forsvarende guildet, fordi det ang. guildet må plassere dette så nærme. Så alle på forsvares guild vet akkurat når innen for vulnerability vinduet når det vil skje. Ser du et telt vet du akkurat når det vil skje fordi den første siege engine kommer etter dette. Før du ser et telt er du safe. Har du en bedre måte å gjøre det på? Alternativt er jo å ikke ha noen regler i det hele tatt, men da hadde man vell endt opp med at Sieging egentlig ikke er Sieging. Kun samle 10 folk som angriper en Keep på natten hvor de kun slår på bygningene for å vinne. Jeg tar da heller "vulnerability window" systemet over det, for da er man sikkret et ordentlig Siege hvertfall. Vulnerability vinduet er en smart måte å løse problemet med at en liten gruppe "stjeler" Keepet eks. natta når ingen forsvarer det. Så vulnerability vinduet er bra. Det man evt. kan diskutere er om 1t30min. er for lite. At det blir for lett å forsvare. Men det vil tiden vise. Blir ivhertfall vanskelig å få et suprise element innenfor den tiden. 1,5 time i MMO-tid er jo ikke mye.
Christeven Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Vulnerability vinduet er en smart måte å løse problemet med at en liten gruppe "stjeler" Keepet eks. natta når ingen forsvarer det. Så vulnerability vinduet er bra. Det man evt. kan diskutere er om 1t30min. er for lite. At det blir for lett å forsvare. Men det vil tiden vise. Blir ivhertfall vanskelig å få et suprise element innenfor den tiden. 1,5 time i MMO-tid er jo ikke mye. Nå vet man vel ikke hvor lang tid det tar å bryte seg gjennom murene og angripe. Om man ødelegger alle bygningene i byen får man kontroll over battelkeepet, om man skal gjøre det er nok tiden knapp. Slik den burde være. Allikevel for å vinne slaget må man drepe den siste bossen i hovedkeepet om jeg ikke tar feil, så angriperne kan rase til han så fort man kan om man vet man ikke klarer å ødelegge alt. Man vet vel heller ikke hvor mange byggninger det bli i et slikt battlekeep. Vinduet er ikke 1,5 time, fra man setter ned teltet/angriper har man 1,5 time på seg. Så selve vinduet man kan starte angrepet på er mest sannsynlig mye lengre. Endret 4. februar 2008 av Christeven
maanemann Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 [klipp]for å vinne slaget må man drepe den siste bossen i hovedkeepet om jeg ikke tar feil, så angriperne kan rase til han så fort man kan [klipp] Det skal heldigvis ikke være End Boss for PvP Keep. Dette var noe de brukte av demonstrasjonshensyn på noen sammenkomster med pressen. Ja, godt å kunne unngå rush til Drek' (ala AV/WoW) tilstander.
oophus_3do Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Siegeingen av spillere foregår jo kun i Border Kingdoms.Han foklerer dette her: http://www.stage6.com/user/AcolyteAvery/vi...on-Age-of-Conan 11 minutter og 33 sekunder ut i vid'en. Eneste han sier er at angriperne vil spawne på utsiden av keepet. Dette vil da være Teltet som de setter opp. Blir dette Teltet ødelagt så blir man å spawne ved nærmeste spawnpoint som de eier. Dette kan være alt fra et Resource Nod, Fort eller et Keep de selv eier. Eier de nada av disse tingene så spawner man nok helt i ytterkant av sonen. Dette er informasjon jeg fikk når jeg snakket med Athelan for en stund tilbake, fyren som lager PvP systemet. Han sa at en angriper BURDE planlegge angripet over lengre tid, slik at de faktisk burde eie flere av spawnpointene rundt keepet før de angriper. Det kan selvfølgelig være forandret, men jeg trur neppe det er tilfellet. Jepp Keep gir forsvarende guild spawneplass i Keepet og ang. guild rett ved like langt unna som han sier. Slik at hvis forsvarende har i keepet (som jo ikke er stort) må naturligvis ang. ha veldig nærme. Ellers blir det jo ikke like nærme som han sier. Jepp, teltet blir jo angripernes spawnpoint. Men teltet og siege utstyret kan ødelegges av forsvarendes guild, så ergo, man kan også miste sitt spawnpoint. Og da er det ganske logiskt at det nærmeste spawnpointet man har da helt til man får satt opp et nytt Telt/spawnpoint er Nods, Fort eller Keep man selv eier. Vulnerability vinduet er en smart måte å løse problemet med at en liten gruppe "stjeler" Keepet eks. natta når ingen forsvarer det. Så vulnerability vinduet er bra. Det man evt. kan diskutere er om 1t30min. er for lite. At det blir for lett å forsvare. Men det vil tiden vise. Blir ivhertfall vanskelig å få et suprise element innenfor den tiden. 1,5 time i MMO-tid er jo ikke mye. Vulnerability vinduet vil jo ikke kun vare i 1t30 minutter. Dette er jo tiden man har til å ødelegge Keepet fra man setter opp sitt første telt til alle bygninger skal være ødelagt.
maanemann Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Eneste han sier er at angriperne vil spawne på utsiden av keepet. LOL. Han sier jo just outside the city gate, og at "the distance will aproximately the same" (hvilket peker tilbake til det han nettopp har sagt at forsvarerne spawner inni i keepet). Videre sier at han at dette vil være som en balanse mellom de to. Vulnerability vinduet vil jo ikke kun vare i 1t30 minutter.Dette er jo tiden man har til å ødelegge Keepet fra man setter opp sitt første telt til alle bygninger skal være ødelagt. Jepp, jeg var litt unøyaktig der. Mente at at selve angrepet kan være litt kort (1t30min.). Men det hjelper jo selvsagt på at at vulnerability viduet er større. Det gir jo ihvertfall noe uvisshet rundt når angrepet kommer. En annen ting. En kamerat lurte på følgende: Scenario: Tenk deg at man har en server med mange guild selvsagt, men noen spesielle guild jeg vil trekke frem. Du har et guild jeg vil kalle Ganske Bra. Ganske Bra river til seg det største Keepet. På den samme serveren har du et guild som er like bra som Nihilum (eller hvordan det staves) dette guildet kan vi kalle Totalt Overlegent. Totalt Overlegent har brukt noe mer tid på å sette guildet fordi alle i guildet kjøpte spillet noen uker etter at alle i Ganske Bra gjorde det. Men i første Vulnerability Window, går de løs på Ganske Bra sitt Keep og nuker det lett. Etter mye om å men, og med tonnevis av gull til mercenaries og med bruk at koalisjoner klarer Ganske bra å rive til keepet igjen helt på håret. I neste Vulnerability Window vet Ganske Bra nå akkurat hva som venter dem. Totalt Overlegent vil nuke dem lett. Spørsmål A med bakgrunn i Scenario: Kan Ganske Bra nå "takke nei" til et nytt angrep fra Totalt Overlegent, og heller la guild som Midt På Treet og Casuals prøve seg? Spørsmål B med bakgrunn i Scenario: Er det noen "Checks and Balances" som regulerer spillet slik at guild som er omtrent like gode kjemper om det samme? Kan f.eks være rating eller lignende.... Dette for å unngå at er guild sliter i ukevis for å bygge opp noe som et imba guild raser lett og at sliter guildet skal bli mismodig....
Kultom Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Trur ikke Totalt Overlegent vil kunne ødelegge så mye annet enn alle bygningene i byen, om det i hele tatt er lov å angripe et keep for en guild som har et keep selv. De får ihvertfall ikke tatt over keepet. Ganske bra må jo bare finne en måte å klare seg på, håper virkelig ikke det går å "takke nei" til et siege. Ødelegger jo en del av spenningen med vulnerablilty vinduet. Spørsmål B: Det vil nok neppe bli noe "like gode" kjemper mot hverandre i starten, men ettersom det er 9 keeps ( ikke fler så langt, men kanskje færre, noe som kommer ann på antall folk på serveren vistnok ), så vil det nok etterhvert etablere seg en 9 "like gode" guilds i de keepene og. Endret 5. februar 2008 av kvitrafn
oophus_3do Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Eneste han sier er at angriperne vil spawne på utsiden av keepet. LOL. Han sier jo just outside the city gate, og at "the distance will aproximately the same" (hvilket peker tilbake til det han nettopp har sagt at forsvarerne spawner inni i keepet). Videre sier at han at dette vil være som en balanse mellom de to. Men les resten av avsnittet jeg skrev også da, ikke svar kun på første setning. "Just outside the city gate" = TELTET som det angripendes guildet setter opp. Dette er jo hele poenget med TELTET! Det gir deg et spawnpoint som er i nærheten slik at det blir greit ballansert mellom angriper og forsvarer når en tenker på dette med spawnpoints. Men somsakt, det har lenge vært planlagt at man kan ødelegge dette teltet, og ergo fjerne spawnpointet til angriper. Derfor burde angriper også kontrollere hvertfall et Fort eller en Nod som ligger i øyeblikkelig nærhet til Keepet de vil angripe, for å ha dette som en backup hvis alle teltene skulle gå føyka. Så det vil faktisk bli en psykiatrisk spill i dagene før selve Siege'et der forsvarer burde selv kontrollere de resursstedene som er i nærheten for å forhindre eventuelle fiender i å komme "nærmere" dem når deres "vulnerability window" er oppe. Vulnerability vinduet vil jo ikke kun vare i 1t30 minutter.Dette er jo tiden man har til å ødelegge Keepet fra man setter opp sitt første telt til alle bygninger skal være ødelagt. Jepp, jeg var litt unøyaktig der. Mente at at selve angrepet kan være litt kort (1t30min.). Men det hjelper jo selvsagt på at at vulnerability viduet er større. Det gir jo ihvertfall noe uvisshet rundt når angrepet kommer. Jeg syns da 1t30min høres ut som en god deal. Det vil nok føles ganske lenge når du har et Keep på spill. En annen ting. En kamerat lurte på følgende: Scenario: Tenk deg at man har en server med mange guild selvsagt, men noen spesielle guild jeg vil trekke frem. Du har et guild jeg vil kalle Ganske Bra. Ganske Bra river til seg det største Keepet. På den samme serveren har du et guild som er like bra som Nihilum (eller hvordan det staves) dette guildet kan vi kalle Totalt Overlegent. Totalt Overlegent har brukt noe mer tid på å sette guildet fordi alle i guildet kjøpte spillet noen uker etter at alle i Ganske Bra gjorde det. Men i første Vulnerability Window, går de løs på Ganske Bra sitt Keep og nuker det lett. Etter mye om å men, og med tonnevis av gull til mercenaries og med bruk at koalisjoner klarer Ganske bra å rive til keepet igjen helt på håret. I neste Vulnerability Window vet Ganske Bra nå akkurat hva som venter dem. Totalt Overlegent vil nuke dem lett. Spørsmål A med bakgrunn i Scenario: Kan Ganske Bra nå "takke nei" til et nytt angrep fra Totalt Overlegent, og heller la guild som Midt På Treet og Casuals prøve seg? Spørsmål B med bakgrunn i Scenario: Er det noen "Checks and Balances" som regulerer spillet slik at guild som er omtrent like gode kjemper om det samme? Kan f.eks være rating eller lignende.... Dette for å unngå at er guild sliter i ukevis for å bygge opp noe som et imba guild raser lett og at sliter guildet skal bli mismodig.... Det er et FFA spill, så det betyr at alle kan angripe keepet når det keepet er "open for attack". Hvem som vinner vil bli det guildet med flest tickets. Tickets får man ved å ødelegge bygninger, drepe folk samt det å befinne seg i forskjellige områder. Regner med at områdene vil være innenfor keepet på forskjellige plasser. Man kan altså ikke takke nei til et angrep. The Border Kingdoms er ikke en instance, så det vil ikke være noen mulighet for å ha noen "rating" system på kampene der inne. Det er alle mot alle og hvem som helst kan joine i et Siege for å sabotere, hjelpe eller hva de har lyst til å gjøre. Det man kan ende opp med er at man faktisk vil kunne se FvA1vA2 der F= Forsvarer og A1 og 2 = Angriper 1 og 2, eller noe lignendes. Altså flere guilds kan prøve seg på samme Keep når deres "VW" er oppe. Endret 5. februar 2008 av o(O)phus
Christeven Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Man kan betale beskyttelses skatt til Total Overlegent hehe. MAn da det mst sannsynlig blir 9 keep på en server skal det godt gjøres at den ene guilden skal angripe det samme keepet hver gang, når de har sitt eget.
oophus_3do Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Man kan betale beskyttelses skatt til Total Overlegent hehe. MAn da det mst sannsynlig blir 9 keep på en server skal det godt gjøres at den ene guilden skal angripe det samme keepet hver gang, når de har sitt eget. Bonusene man får ved å eie et Keep blir fordelt på x anntall Keeps som er satt opp og som fungerer. Så hvis man eier et Keep så er det da full grunn for å angripe andres Keeps. Cash is king! ^^
maanemann Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 [klipp]"Just outside the city gate" = TELTET som det angripendes guildet setter opp. Dette er jo hele poenget med TELTET! Det gir deg et spawnpoint som er i nærheten slik at det blir greit ballansert mellom angriper og forsvarer når en tenker på dette med spawnpoints. Men somsakt, det har lenge vært planlagt at man kan ødelegge dette teltet, og ergo fjerne spawnpointet til angriper. Derfor burde angriper også kontrollere hvertfall et Fort eller en Nod som ligger i øyeblikkelig nærhet til Keepet de vil angripe, for å ha dette som en backup hvis alle teltene skulle gå føyka. [klipp] OK. Bra forklart! Håper at hvis man ødelegger teltet blir det et godt stykke til neste node. samtidig at spawnetidene er litt lange, for forsvarer vil jo uansett kort vei. Kan liksom ikke ta bort deres spawnpoint. Det er et FFA spill, så det betyr at alle kan angripe keepet når det keepet er "open for attack". Hvem som vinner vil bli det guildet med flest tickets. Tickets får man ved å ødelegge bygninger, drepe folk samt det å befinne seg i forskjellige områder. Regner med at områdene vil være innenfor keepet på forskjellige plasser. [klipp] OK glemte dette ticket systemet jeg. Ja da vil jo det indirekte være en "rating" fordi det beste guildet vil ha flest tickets. Det jeg står igjen med er hvordan man skal unngå at folk blir mismodig eller å ha lagt ned så mye tid i crafting o.l. for å bygge Keep'et. Hvordan vil de da orke å begynne på nytt når et imba guild lett kan rase dem..? Det er faktisk viktig å ta vare på slike spillere siden de betaler subscription og er like mye verdt for et softwarehus som en hard-core. Kanskje til og med viktige for det er flere casual og vanlige spillere enn hard-core. Hvis en slik spiller blir mismodig vil han si opp subscription. Man kan betale beskyttelses skatt til Total Overlegent hehe. MAn da det mst sannsynlig blir 9 keep på en server skal det godt gjøres at den ene guilden skal angripe det samme keepet hver gang, når de har sitt eget. Jepp men det vil sannsynligvis vil være flere gode guild som som er veldig mye bedre enn andre, slik som det er på en hver MMO-server pr. idag. Samtidig har FunCom sagt at man kan ha flere Keep, men det vil være vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå