Gå til innhold

BK: To bilder fra Obrestad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var der sist helg og tok bilde av samme tingene faktisk.

 

Fine utsnitt på begge bildene.

Likte best det første. Fikk med litt av alt. Kanskje litt midstilt(sjø, himmel), men ellers meget fint.

 

Fyret ble litt tamt. Skyggen på framsiden ødelegger endel, og de bossdunkene var ikke særlig pene heller. Men du fikk et bidre utsnitt en det jeg gjorde med mitt :]

Lenke til kommentar

Fyret: ISO-100, 10mm, F/8, 1/200"; Nikon D80 m/Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM

 

Det andre: ISO-200, 18mm, F/8, 1/80"; Nikon D80 m/Nikkor 18-200mm "mye av alfabetet" +VR

 

Er enig i at skyggen på fyret ødela, men hadde ikke med meg gravemaskin slik at jeg fikk knust det andre huset :-) Ikke skjønner jeg hvorfor folkene som bor der ute absolutt skal ha søppeldunkene stående inntil fyret og ikke inntil sitt eget hus heller.

 

Og for de som ikke har prøvd: Det er vanskelig å ta skarpe bilder når det blåser stiv kuling... :-)

Lenke til kommentar

Likte komposisjonen på bilde #2 best.

 

Et lite tips til D80 "eiere", bruk gjerne AF-area=single..ser slik ut i søkeren [ ____ ]

 

PS.

underline er noe jeg har satt inn for at det skal se "normalt" ut mht. at space karakter

droppes i html..

 

Fokuser delvis (1/2 del) på forgrunn (tårnet som er veldig hvitt) og resterende på bakgrunnen (1/2 på hver i søkeren). Dette resulterer i at lysmåleren "skjønner" at det her er noe som er veldig mye lysere enn bakgrunnen og du for et riktig eksponert bilde.

 

/Lasse

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Likte bildet til venstre best. Fin komposisjon selv om horisonten er midtstilt, dette hadde gjort seg best i svart hvitt. Bildet til høyre kunne ha vært bra, men lysettingen er nok ikke av det beste pga skyggene. Også en god del forvrengninger som trekker ned på dette motivet, kan nok være vanskelig å korrigere Tror det hadde blitt bedre hvis du hadde stått en 10-15 m lenger bak og hatt kamera ca 1 m over bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...