Gå til innhold

Prosessorbruken er høy


Anbefalte innlegg

Har hatt noe problemer med Vista. Tidligere hadde jeg Win2000 uten problemer. Da det ble kjederlig, byttet jeg til Vista. Som jeg igjen kom til å angre på..

 

Problemet denne gangen er:

 

At Windows bruker veldig mye prosessorforbruk når PCn idler. Opptil 45-60% hele tiden, uten at harddisken jobber eller noe sånt. Hvis jeg skal høre på musikk. Så hakker lyden, spill, osv..

 

Men når jeg starter om PCn. Så ligger den på 4-6%. Åpner jeg f.eks quake3. Så kan jeg spille det i 1 minutt. Så plutselig begynner FPSn og ramle ned på 30-50. Etterpå da bruker PCn 40-60% av prosessoren.

 

Samme gjelder det med alle programmer som bruker litt ytelse i en liten periode.

 

Nå som jeg bare har åpnet firefox og logget meg inn på hw.no. Så har PCn holdt seg nede på forbruket.

 

EDIT:

 

Windows Vista Home

Pentium 4 @ 3,37ghz

Corsair 1gb minne PC 3200 CL.2

WD Raptor 74gb HDD

post-39513-1200843344_thumb.jpg

post-39513-1200843355_thumb.jpg

Endret av Hevley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet ut at det var "Hardware interrupts" som IP skrev. Det viste Process Explorer som hårek linket til.

 

Jeg prøvde mye forsjellige drivere. Etter jeg ble lei, installerte jeg Windows 2000 igjen.

 

Noe som var sinsykt merkelig da, var at Windows 2000 hadde også Hardware interrupst plutslig. Jeg ble forbanna og plugga ut diverse PCI-Kort og HDDer, selv om det ikke fungerte. Jeg prøvde et nytt skjermkort og minne, som heller ikke ble noe stor suksess.

 

Etter den siste løsning. Løsnet jeg på IDE kabelen til DVD-Brennern. Å gjett hva som skjedde da??

PCn var som før... Jeg syns det var litt merkelig med tanke på at det fungerte før jeg fikk Vista... Men uansett trur jeg ikke Vista var syndern. Men litt merkelig er det!

 

Men hverfall, det er iorden :)

Harddiskene i PCn er koblet S-ATA. Det er kun DVD rommet som er koblet som IDE.

 

Takk for svar på denne posten :)

Endret av Hevley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...