Gå til innhold

phpbb2 og utf-8


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hjelper en jeg kjenner med å drifte forumet til russen på skolen min, men det er et poroblem: phpbb2 er ikke satt til utf-8. Dette fører til at vi får problemer med bruker navn osv, noen som vet en enkel måte å fiske dette på?

 

Edit: Det som er problemet er at medlemesnavnene, resten av forumet fungerer fint med æøå, men ikke medlemene.

 

Edit2: Fandt en fil som het lang_main.php, endra på en variable der som så ut som den styrte språket, da ordand et seg for medlems navna, forum funksjoner som "søk" endra nå navn til "s?k".

 

Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan hjelpe meg.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke innstillinger i kontroll panelet, jeg tror kanskje det skyldes dårlig kode i norsk oversettelsen siden det virker som forumet kjører på to forskjelige charsets. Tingen er at når jeg har på norsk så fungerer den ene dele og når jeg har på engelsk fungerer den andre delen.

 

BTW, er ikke alltid så lett å se sine egne skrive feil, du viser den arrogansen som er så utrolig typpisk å bli møtt med. Det er faktisk de som sliter veldig med rettskrivning og ikke på grunn av at de er late eller dumme, men på grunn av at de har en sykdom som heter dysleksi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...