Rescue me Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hva synes du er det mest revolusjonernde spillet etter år 2000 og hvorfor? Du må begrunne svaret ellers vil innlegget (forhåpentligvis) bli slettet! Endret 20. januar 2008 av KnewtFan
Blib Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Da må du nesten forklare hva _du_ mener er "revolusjonerende." Revolusjonerende bra grafikk? Er helt umulig å beskrive noe uten fastere rammer
DeadManWalking Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Half Life 2 AI og Gameplay Doom 3 Grafikken Oblivion Grafikken, og det dynamiske store landskapet. Veldig fin natur.... Bare så det er sagt, jeg postet min post før du oppdaterte den første posten din. Lite saklig at du glemmer et stå viktig poeng. Endret 20. januar 2008 av data_jepp
Rescue me Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Da må du nesten forklare hva _du_ mener er "revolusjonerende." Revolusjonerende bra grafikk? Er helt umulig å beskrive noe uten fastere rammer Jeg mener sånn generelt. Hvilket spill som har lagt en ny standard for spill. Half Life 2, Doom 3 og oblivion for å nevne noen. Skrev i første innlegg at du skal si hvorfor du mener disse spillene er de mest revolusjonerende.
Kasp Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Half-life 2 på grunn av den revolusjonerende fysikkmotoren, grafikken og AI-en.
Skagen Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Operation Flashpoint: Cold War Crisis (2001) fordi dette var det første spillet som virkelig demonstrerte hvordan store, realistiske landområder sammen med multi-rolle kjøretøy, spillerroller, m.m., og omfattende multiplayer kunne fungere. Senere kom bl.a Battlefield-serien som bygget på noe lignende, men som tok sikte på en mer forenklet arcade-type spillestil. Grand Theft Auto III (2001/2004) satt standarden for en rekke nye ikke-lineære sandbox-spillestiler hvor man hadde et omfattende område å utfolde seg i og utforske. Half-Life 2 (2004) på grunn av implementeringen av Havok-fysikkmotoren og Gravity Gun. Etter mitt bekjentskap et av de første spillene som tilbyr ren fysikk som et våpen i et FPS-spill. Portal (2007) for sin innovative puzzle-spillstil hvor hele spillet baseres på det å skape to portaler hvor en selv og gjenstander kan ferdes igjennom. Ellers ønsker jeg å nevne: Tom Clancy's Splinter Cell (2002/2003) som et av de få skytespill hvor man forsøker å moderere skytingen mest mulig, men istedet for å gå rambo slik i de fleste skytespill legger dette spillet vekt på at man skal bruke mørkets lune som våpen til å snike seg rundt. Altså, et skytespill hvor man skyter minst mulig fordi man ønsker å løse situasjoner uten å tiltrekke seg fiendens oppmerksomhet.
Quast Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 100 % enig med Skagen, men jeg vil føye til World of Warcraft som satte en helt ny standar for MMO(RPG)
GrinderX9 Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Dune II, første "moderne" RTS. Baldurs gate 1, I en tid hvor rolle spill var en døende spille sjanger, dukket BG opp å fornyhet hele sjangeren. Et avangsert rolle spill system i en lett og bruke innpakkning. Fantastisk stemning og gameplay. Fallout, viste oss at rolle spill ikke nødvendig vis må handle om alver, dverger og magi. Med sin geniale blanding av humor, vold, mange valg i alle sittuasjoner samter en stor verden med total frihet. Duke Nukem 3d. Satt en ny stander i FPS, Her kunne man hoppe, se opp og ned, samt at spillet var fylt med mange unødvendige med artige detaljer. Muligheten til å spille billiard, gå på do, gi penger til strippere osv, skyte i stykker vegger med granater osv. Quake som kom samme år var mer revlusjonerende i grafikk, men min personlige mening er at duke gjorde mer for FPS spill en hva Quake gjorde. Hehe å fårst nå ser jeg at det står ETTER år 2000 hos trådstarter . ehh... da nevner jeg... hmmm tja.... Dead Rising. Revolusjonerte Zombi sjangeren. hehe om kan kan si det er en sjanger. En "sjanger" preget av resident eavil lignende survivor horror spill. Dead rising tok en hel ny vinkel på temaet. Blanding av vold, humor og skrekk i en herlig blanding. Har heller aldri sett et spill som kan ha så mange "personer" så skjermen samtidig.
Uncas Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 100 % enig med Skagen, men jeg vil føye til World of Warcraft som satte en helt ny standar for MMO(RPG) WoW satt ikke ny standard for MMORPG, den ble vel satt av Everquest
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Synes Deus Ex bør få honourable mention. En begrunnelse trengs vel strengt tatt ikke, men det er fortsatt det beste spillet jeg har spillt, story/gameplay-wise. Spillet hadde absolutt alt et godt spill skal ha! En god story Forskjellige måter å løse oppdragene Enestående måte å customize karakteren din på Ikke for kort Varierte miljøer Tidenes beste soundtrack ja, the list goes on... hva som er revolusjonerende er vel friheten man har til å løse oppdrag, og velge side i en konflikt, og ulike endings...
kilik Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Interessant tema... Grand Theft Auto III (2001) Man hadde jo de 2D GTA-spillene og Driver fra før, men med GTA3 fikk man virkelig vist potensialet i konseptet. Friheten og mulighetene var enorme, ulikt noe annet spill. Utallige kloner og oppfølgere de siste årene sier det meste. Halo (2001) Endelig fungerte FPS på konsoll. Særlig kontrollsystemet føltes revolusjonerende. Også AI og fysikk føltes virkelig fresht. Satte rett og slett en ny standard for FPS på konsoll. Max Payne (2001) Den filmatiske historien og stilen. Og ikke minst bullet-time. Guitar Hero (2005) Et flott konsept det nesten er rart ingen kom opp med tidligere... Wii Sports (2006) Sier seg selv. En helt ny måte å spille på. HL2 og Portal er runner-ups... Endret 21. januar 2008 av kilik
AvidGamer Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Må egentlig si ingen. Det er jo ikke kommet noe som er total revolujonerende i det hele tatt i min meining. "Nytenkende" eller "Banebrytende" kankje, men revolujonerande? Nei. Crysis er jo temmelig banebrytende grunnet det grafiske. Portal grunnet orginalitet. Ellers er det ikke noe å bemerke seg....litt trist egentlig.
Frohman Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 WoW satt ikke ny standard for MMORPG, den ble vel satt av Everquest Den standaren ble knust av WoW, så WoW satte en ny.
AvidGamer Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 WoW satt ikke ny standard for MMORPG, den ble vel satt av Everquest Den standaren ble knust av WoW, så WoW satte en ny. Popularitet har ingenting med å standard å gjøre....
GrinderX9 Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 WoW satt ikke ny standard for MMORPG, den ble vel satt av Everquest Den standaren ble knust av WoW, så WoW satte en ny. Har ikke selv spilt wow, bare sett litt på andre spille. Så er litt nyskjerrig på hva som gjør WoW så mye bedre enn tidligere MMORPG spill? Er vel heller spill som Ultima Online som revolusjonerte den sjangeren, eventuelt det først 3d MMORPG spillet hva det nå var
avtrekkeren Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 WoW satt ikke ny standard for MMORPG, den ble vel satt av Everquest Den standaren ble knust av WoW, så WoW satte en ny. Har ikke selv spilt wow, bare sett litt på andre spille. Så er litt nyskjerrig på hva som gjør WoW så mye bedre enn tidligere MMORPG spill? Er vel heller spill som Ultima Online som revolusjonerte den sjangeren, eventuelt det først 3d MMORPG spillet hva det nå var WoW har ikke gjort noe annet enn å kopiere det beste fra mange tidligere MMORPGs, og har alldeles ikke vært noe revolusjonerende (selv om MMORPGs ble "allemannseie" med WoW). UO og Everquest var på hver sine måter revolusjonerende, og ble de første store MMOene.
Tå. Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 I strategi sjangeren er det vel uten tvil Shogun: Total war. Dette spillet gav ny mening til massiv krigføring foran en dataskjerm. Kampene mixet sammen med tur basert strategi og imperiebygging gjorde total war serien til en egen spillsjanger. Når det gjelder RPG så virket Morrowind en smule revolusjonerende mtp grafikk og mulighet for mods. GTA 3 må jeg også nevne siden det satte standaren for sin sjanger. FPS har vel stått på stedet hvil. Kan vel kanskje nevne TF2 med sin "revolusjonerende" grafikk.
Tor Rasmussen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Guitar Hero. Tetrissensasjon på denne siden av milleniumet. Et utrolig elementert gameplay fester unge så vel så gamle, jenter så vel så gutter til konsollspilling. Uansett om de har gamet i 20 år, eller aldri har spillt noe særlig før, så liker de aller fleste konseptet etter å har prøvd det i noen minutter. Denne påstanden min over kan ikke overføres til spill som Half Life 2, Crysis, WoW eller noen av de andre. Buzz og singstar kommer litt inn på området, men Guitar Hero har vært den største suksessen i mine øyne. Endret 21. januar 2008 av trykkertor
Szmekken Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Metal Gear Solid 2: Sons Of Libery Satt i 2002 standaren for hvordan nestegenrasjons grafikk skulle se ut. Men dette i seg selv er ikke det revolusjonerende. Dette spillet viste at grensen mellom tv-spill og film er flytende. Ikke film med utelukkende hensikt å underholde, men film med et genuint budskap. I skrivende stund eksisterer det ikke et spill med historie og script av samme kvalitet. Det gjør det rett og slett ikke ...
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 (endret) Må egentlig si ingen. Det er jo ikke kommet noe som er total revolujonerende i det hele tatt i min meining. "Nytenkende" eller "Banebrytende" kankje, men revolujonerande? Nei. Crysis er jo temmelig banebrytende grunnet det grafiske. Portal grunnet orginalitet. Ellers er det ikke noe å bemerke seg....litt trist egentlig. Man kan sette opp disse to ungene og prøve å finne ut hvem som er sterkest, men det betyr ikke at noen av dem er sterk i forhold til f eks denne karen. Endret 21. januar 2008 av KnewtFan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå