Gå til innhold

hva er best?3gb pc5300 eller 2gb pc6400?


eirikand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis du skal kjøpe nye ram brikker no vil eg anbefale deg og gå for 4gb sett(2x2gb), siden minneprisene er so lave.

Når det kjem til hastigheten på minne tviler eg på at du vill merke noe forskjell da prossesoren din har ein veldig effektiv minnekontroller:)

 

Men viss du har velldig lyst på 6400 minne so har jo corsair eit 4gb sett til veldig god pris

https://prisguiden.no/product.php?productId=77416

 

 

NB:sjekk at hovedkortet ditt har støtte for minnet først

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Eg har ingen problem med 4096MBs i XP Pro, det er 3400 tilgjengelig, har 4x1024, hadde to i når Widow$ blei lagt inn, satt opp minnet i Bios til 5 5 5 12 og 2T før de to siste blei satt inn.

"Problemet" med 4gb i 32 bit system er at litt blir "utilgjengelig", men 3,4 er mer enn 2..

Lenke til kommentar
Vis du skal kjøpe nye ram brikker no vil eg anbefale deg og gå for 4gb sett(2x2gb), siden minneprisene er so lave.

 

minneprisene blir jo bare lavere og lavere hele tiden og når os ikke støtter 4 gb så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal kjøpe det :p

 

Vel det er sant

Siden du bare får 400-500mb ekstra er det vel ikkje nødvendig:)

Lenke til kommentar

hvis du går på min datamaskin>høyreklikk>egenskaper så står det nesten garantert at du har 3,4 gb ram, det er maks av hva 32-bit operativsystem kan utnytte. så det vil si at du har rundt 700-800mb ram som du ikke får brukt:)

 

btw jeg har kjøpt 2 gb pc5300 ram nå, så da blir det 3gb ;)

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...