HKRoed Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Har satt opp en siden med 5 layers i Dreamweaver. Sidene hentes inn via PHP include. Jeg ønsker å endre feks font i kun èn av layerene, men når jeg gjør det, så endres fonten i alle layerene. Hvordan kan jeg unngå dette?
mikk- Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Lag en annen klasse for det «layeret» (regner med dette egentlig er div-elementer) du skal endre font i. Lenge siden jeg har holdt på med DW, så jeg vet ikke hvordan man gjør det "WYSIWYG", men i HTML blir det slik: <div class="annenfont"> (...) </div> og CSS: .annenfont { font-family: arial, sans-serif; }
HKRoed Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Jepp, det er div-elementer :-) Skal denne brukes i index-fila (som inneholder 5 filer), eller i hver enkelt fil?
mikk- Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Sett klasse på hvert element du skal skifte font på, og sett CSS-en sammen med resten av CSS-en (sannsynligvis i en egen fil, muligens "style.css").
HKRoed Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Aah. Tror jeg skjønte. Teste dette ikveld. Takker for raskt svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå