Gå til innhold

expert-dataselgere har megapeil!


Anbefalte innlegg

her følger en konversasjon jeg hadde med en "kompis" av meg.. som da jobber i data-avdelingen på expert.. legg merke til hvor stille han blir. :)

 

 

[ 01:03:10 ]  [ |-Fake-| ] men du..

[ 01:03:16 ]  [ peder ] ja

[ 01:03:20 ]  [ |-Fake-| ] hva betyr LAN? :)

[ 01:03:51 ]  [ peder ] nei du det vet jeg ikke

[ 01:03:54 ]  [ |-Fake-| ] seriøst?

[ 01:04:14 ]  [ peder ] ja helt

[ 01:04:52 ]  [ |-Fake-| ] ok.. hvis man skal smelle opp et Local Area Network mellom to maskiner.. hva slags ledninger trenger man da? og er det noen forskjell på å koble sammen direkte og mellom f.eks en hub?

[ 01:05:42 ]  [ peder ] hehe

[ 01:05:50 ]  [ |-Fake-| ] vet du det? :)

[ 01:05:52 ]  [ peder ] eksamen i nettverks bygging!

[ 01:05:55 ]  [ peder ] ja

[ 01:05:57 ]  [ |-Fake-| ] fortell da..

[ 01:05:59 ]  [ |-Fake-| ] hehe

[ 01:06:13 ]  [ |-Fake-| ] du selger jo dette utstyret.. så sånt må du jo vite. :)

[ 01:08:23 ]  [ |-Fake-| ] daua du? :)

[ 01:16:50 ]  · · Quits : peder [ [email protected] ] : [ Quit ]

 

 

 

:D :D :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hihi :lol:  hadde vært artig om jeg kunne jobbet på Expert, så folk kunne fått seg en overraskelse når jeg kunne svare på hva slags grafikk kort som satt i f.eks :)

 

uansett: hadde aldri hatt hjerte til å svindle folk som de gjør.

 

ARgh. At jeg gidder å krangle om dette igjen. Er enig med Fake at LAN det bør de kunne, men detaljerte datakunnskaper trenger ikke en som jobber i en slik butikk. Det de trenger er person som er villige til å hjelpe og kunne forklare tingene på demmers nivå. 98% av kundene driter i hva slags hovedkort, ram osv.

 

Ja, jeg jobber i en elkjøp butikk.

Lenke til kommentar
hihi :lol:  hadde vært artig om jeg kunne jobbet på Expert, så folk kunne fått seg en overraskelse når jeg kunne svare på hva slags grafikk kort som satt i f.eks :)

 

uansett: hadde aldri hatt hjerte til å svindle folk som de gjør.

 

ARgh. At jeg gidder å krangle om dette igjen. Er enig med Fake at LAN det bør de kunne, men detaljerte datakunnskaper trenger ikke en som jobber i en slik butikk. Det de trenger er person som er villige til å hjelpe og kunne forklare tingene på demmers nivå. 98% av kundene driter i hva slags hovedkort, ram osv.

 

Ja, jeg jobber i en elkjøp butikk.

 

De som har peiling på data handler ikke i kjedebutikkene, men sparer penger på å handle pånettet. :yes:

Lenke til kommentar
hihi :lol:  hadde vært artig om jeg kunne jobbet på Expert, så folk kunne fått seg en overraskelse når jeg kunne svare på hva slags grafikk kort som satt i f.eks :)

 

uansett: hadde aldri hatt hjerte til å svindle folk som de gjør.

 

ARgh. At jeg gidder å krangle om dette igjen. Er enig med Fake at LAN det bør de kunne, men detaljerte datakunnskaper trenger ikke en som jobber i en slik butikk. Det de trenger er person som er villige til å hjelpe og kunne forklare tingene på demmers nivå. 98% av kundene driter i hva slags hovedkort, ram osv.

 

Ja, jeg jobber i en elkjøp butikk.

 

Jobber i Spaceworld butikk og skjønner godt hva du mener. Man bør jo også tenke på at i elkjøp ( og spaceworld butikker for den saks skyld ) Så er det flere varer en nettverkskort kan man si. For all del kanskje denne Peder jobber i Hvitevarer avdelingen ? Og som det er skrevet et sted her. De som har virkelig peil på pc kjøper ikke pakke pc'er.

Lenke til kommentar
hihi :lol:  hadde vært artig om jeg kunne jobbet på Expert, så folk kunne fått seg en overraskelse når jeg kunne svare på hva slags grafikk kort som satt i f.eks :)

 

uansett: hadde aldri hatt hjerte til å svindle folk som de gjør.

 

Er enig med Fake at LAN det bør de kunne, men detaljerte datakunnskaper trenger ikke en som jobber i en slik butikk. 98% av kundene driter i hva slags hovedkort, ram osv.

 

Uhm, regner ikke grafikk kort som en uvesentlig detalj. Akkurat det har jeg ALDRI driti i (har faktisk kjøpt 1 pc til meg selv, og en til en venn på Elkjøp) 1 Venn som har kjøpt PC der har faktisk ringt meg og spurt om skjermkortet som satt i var bra. Så det driter de ikke i.

 

Selvfølgelig er også jeg klar over at ikke data-kyndige handler ferdig-maskiner på Elkjøp, har aldri sagt at de bryr seg om hk, ram eller tilsvarende ting som du sikter til, hva er det egentlig du vil frem til?

 

ballen er din hartge ;)

Lenke til kommentar
ARgh. At jeg gidder å krangle om dette igjen. Er enig med Fake at LAN det bør de kunne' date=' men detaljerte datakunnskaper trenger ikke en som jobber i en slik butikk. Det de trenger er person som er villige til å hjelpe og kunne forklare tingene på demmers nivå. 98% av kundene driter i hva slags hovedkort, ram osv.

[/quote']

 

Man bør jo også tenke på at i elkjøp butikker finnes det flere varer en nettverkskort. For all del kanskje denne Peder jobber i Hvitevarer avdelingen ?

 

Har du lest helt øverst?

 

 

her følger en konversasjon jeg hadde med en "kompis" av meg.. som da jobber i data-avdelingen på expert.. legg merke til hvor stille han blir.

Lenke til kommentar

Uhm, regner ikke grafikk kort som en uvesentlig detalj. Akkurat det har jeg ALDRI driti i (har faktisk kjøpt 1 pc til meg selv, og en til en venn på Elkjøp) 1 Venn som har kjøpt PC der har faktisk ringt meg og spurt om skjermkortet som satt i var bra. Så det driter de ikke i.

 

 

Seff vet alle hvilket type kort som sitter i, gfroce4 mx420 osv 64mb. Men vi får aldri opplyst om merke, ram hastighet, type ram, vifte osv. Det er det jeg mener med detaljer, og som jeg hadde ville ha visst om jeg skulle ha meg nytt grafikk kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...