Gå til innhold

Aggresjon etter trening


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trodde treninga skulle gjøre hverdagen bedre. Jeg har begynt på treningsstudio og trener nå styrke hele tiden og håper på å bli sterkere og tynnere. Men dette gir tydelige utslag på min væremåte! Når jeg er ferdig er jeg så klart sliten men jeg veldig godt humør. Fordi ting føles bra ut, og følelsen av å være sliten på den måten er merkelig nok god. Så kommer det, hvis noe irriterer meg.. SMÅ TING! Eller hvis noen begynner å mase kan jeg rett og slett stå og brøle dem i tryne og oppføre meg som satan selv! Total fryktløs føler jeg meg! Alt er liksom på nippe til at jeg angriper folk for nesten ingenting, der og da føles det ut som ALT! Jeg river nesten ned PCen her når jeg spiller spill, irriterer meg forferdelig fort! Før var det sånn: "jaja" også logga jeg bare ut. Så senere når det har gått en time, så forstår jeg.. fy flate, dette var ikke bra! Alt dette er pga. treninga! Jeg spiser som vanlig, men etter treninger så er jeg helt gal i hodet nesten. Ting går fort over da! Veldig ustabilt med andre ord. Noen som har erfaringer med dette? Hva kan jeg gjøre for at ikke skal være sånn? Blir det bedre etter hvert? Jeg kommer ikke til å slutte å trene.

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale deg å prøve en eller annen form for kampsport som tillater kontakt.

 

gode eksempler på dette er:

 

Boksing

Kickboxing

Thaiboxing

Bryting

Mma / Freefighting

 

Jeg mener IKKE kampkunster som:

 

Karate

Kung-Fu

Taekwondo

eller lignende "snille" kampkunster.

 

Dette vil la deg få ut en god del agressjon. Samtidig som det vil gjør deg mye med ydmyk, etterhvert som du sparrer med de i klubben som er noe flinkere enn det du er i starten.

 

Til sist: Forsøk å film deg selv når du "går amok" fremfor pcen.. Jeg kødder ikke. Det kan faktisk hjelpe

 

 

 

og du har ikke gått på steroider vel? håper virkelig ikke det

Lenke til kommentar

Er du gal! Jeg er ikke dum da! Steroider er for de med alvorlige komplekser.

Uansett. Jeg har en sånn fæl skade på håndledde så jeg kan liksom ikke slå med venstre arma... blir forferdelig vondt. Kan ikke bøye det noe særlig heller. Sitter på en måte fast.

Jeg er allerede godt i gang mentalt. Mamma sa noe irriterende... jeg kjente jeg ble varm.. men jeg klarte å roe meg ned! Dette er god fremgang :).

Lenke til kommentar
Er du gal! Jeg er ikke dum da! Steroider er for de med alvorlige komplekser.

Uansett. Jeg har en sånn fæl skade på håndledde så jeg kan liksom ikke slå med venstre arma... blir forferdelig vondt. Kan ikke bøye det noe særlig heller. Sitter på en måte fast.

Jeg er allerede godt i gang mentalt. Mamma sa noe irriterende... jeg kjente jeg ble varm.. men jeg klarte å roe meg ned! Dette er god fremgang :).

 

Hvis du merker at du stopper der du "normalt" sett skulle blitt rasende, så er det helt klart fremgang. Så det er jo bra. :)

 

Hva synes du om fremgangen og resultatene av treningen da? Er du fornøyd? har du trent lenge?

 

Kan være sammenheng der også.

 

Jeg mente ikke at du skulle være dum. Selv om du tar steroider. mange blir dessverre overtalt eller påvirket til å begynne med det. Men det anbefales ikke. Jeg har aldri tatt slike stoffer. Men jeg tror likevell jeg kan garantere at det ikke er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror du er inne på noe MoozeBlaster.. jeg har ikke trent mye.. men jeg liksom.... merka at jeg ikke fikk til like mye som før! Jeg ble jo helt rasende! Første gang jeg har virkelig tenkt inni meg selv... æsj.. var så fælt! jeg merker noe progresjon nå! men... ja.. jeg må bli mer tålmodig!

 

Bare stå på og tren. Etterhvert kommer du til et punkt der du merker stor forandring på både kropp og sinn. Og da er det ingen vei tilbake. :) Og hvis du trenger hjelp og tips til trening og kost, så er det bare å spørre her, eller på PM.

 

-Frode-

Lenke til kommentar
unnskyld meg og si det, men du karakteriserer deg selv som en psyco-faen. Snakk med psykolog, få deg dame og snakk i d hele tatt ut om problemene dine. Eller så kan du jo sloss mot meg etter trening, da tror jeg ikke du hadde at baller til å bli aggresiv etter neste treningøkt;);):p:cool:

mmmkay....du oppfordrer folk til å begynne å slåss med deg og så kaller du andre som ønsker å forbedre seg og er klar over sin egen situasjon for en "psyco-faen"!?! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nehhh.. slåssing er ikke bra. Jeg har erfart hva sånt kan føre til!

Engang dytta jeg en person alt jeg hadde, og han datt og fikk en pinne i øye! Heldigvis! Gikk det bra, og han slapp unna bare med et arr i øye! Men det var sååå nært å gå helt gale.

Jeg dytter ikke eller slåss ikke med folk eller noe sånt lenger, ihvertfall prøver jeg å unngå det helt. Det fikk meg til å tenke se. ;)

Lenke til kommentar

Har opplevd litt av det samme selv og opplever det av og til fortsatt. I mitt tilfelle er det fordi jeg stiller høye krav til meg selv og aldri blir fornøyd med det jeg tar. Jeg har økt fortere enn de aller fleste ville klart på samme tid, men alikevel vil hele tiden ta mer. Vekter som jeg synes var sinnsykt store før synes jeg bare er småvekter nå så blir aldri helt fornøyd med det jeg tar.

 

Jeg har likevel ikke noe problem med aggressjon på fritiden og annet enn at jeg kanskje prater litt mye om trening av og til så tror jeg ikke venner eller familie merker noe.

 

Jeg provoserer også ikke fram til bråk, men skulle det komme en kar og slå til meg eller no slikt så tror jeg aggressjonen ville nådd nye høyder i forhold til før. Det er nok sikkert på grunn av ekstra testosteron siden man trener.

 

Men jeg tror nok det er at du vil mye, men så er det begrenset hva man får til på kort tid.

 

EDIT: Og Jøgleren er det noen som er "psyco-faen" så er det deg. Sånne fjortistakter om at du banker alt og alle er det ingen som gir deg noe respekt for. Gå og legg deg.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...