Gå til innhold

Dr.pepper... Hva syns dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker da jeg smakte driten for en 6 år siden. Var sååå nyskjerrig på hvordan den smakte, da jeg hadde hørt lovord fra venner som hadde vært i USA og ladida. Fant den ved en tilfeldighet på en butikk, og kjøpte den selvsagt. Tror jeg drakk maks 3 slurker; den første slurken for å smake, den andre for å stadfeste at den faktisk var grusom, og den tredje for å være helt sikker på at dette var et bomkjøp. Det eneste bruksområdet jeg fant for denne flaska med drit var i grunn at jeg kunne bruke den som hatt, grunnet flaskens snodige form.

 

Om jeg husker rett smakte den som cola med mandelekstrakt og tonnesvis med sukker og søtningsmiddel. Fysj.

 

Edit: tror jeg faktisk må kjøpe en flaske nå, for å smake om den fremdeles smaker skjit eller ikke. Har faktisk siden den gang lært meg å like: mais, ertestuing, rødkål og surkål.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Her i Norge kan man få kjøpt to forskjellige varianter av Dr Pepper:

 

Den første er tappet på plastflaske i Tsjekkia og importeres av InterBev AS. Inneholder i tillegg til rørsukker også søtningsstoffene acesulfam k og sukralose.

 

Den andre er tappet på boks i USA og importeres av Oluf Lorentzen AS. Inneholder ikke rørsukker, men high-fructose corn syrup.

 

På grunn av de enormt store forskjellene mellom disse to produktene, er også smaken enormt stor. Prøv selv, og du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Har vært en liten snartur i Sverige, og samtidig undersøkt hva slags Dr Pepper som er å få tak i der. Følgende produkter er i salg i Sverige:

 

Dr Pepper på plastflaske, tappet i Sverige av Carlsberg Sverige. Inneholder rørsukker (vanlig sukker).

 

Dr Pepper på boks, tappet i USA og importert av Gray's American Store AB. Dette produktet er identisk med den Oluf Lorentzen AS importerer til Norge.

 

Diet Dr Pepper på boks, tappet i USA og importert av Gray's American Store AB. Inneholder søtningsstoffet aspartam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...