Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

"LØST av Nomore" :) Har blitt trukket penger fra min Konto, uten min godkjenning.


MadRos

Anbefalte innlegg

Hei, et "noe" som Heter "Bulldog One AS" har trukket over 400 kr fra min Lønnskonto, Hvem faen er disse? Hvordan kan folk bare trekke penger fra deg uten at du får noe regning eller noe slags, er dette lovlig?! hva skal jeg gjøre? Plz hjelp

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette var en slags elektronisk transaksjon, har ikke noe info om det. bare logge på nettbank og der var 400 kr borte XD. ikke så mye penger å gråte over, men bare jævla irriterende.

 

 

edit: dette står om transaksjonen: NB! De " ***** " har jeg puttet på selv

VISA SET: 410************* 14.01 NOK 279,00 Bulldog One AS 16.01.2008

VISA SET: 410************* 14.01 NOK 199,00 Bulldog One AS 16.01.2008

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

What? Nå tøver du.

 

En slik transaksjon kan ha tre mulige forklaringer. Enten belaster de visakortet ditt, eller så legger du inn oppdraget som en betaling over konto, eller så drar du kort i en kortterminal.

 

En slags elektronisk transaksjon... slutt å tull.

 

Edit: Det der er visatransaksjoner, da har dette selskapet, enten på ordre fra deg eller på eget initiativ belastet visakortet ditt. Dette kan de ha fått på to måter, enten oppgitt eller avlest i en terminal. Eksempelvis, betalinger i en bar/utested vil normalt se slik ut. I tillegg hvis du betaler på en pokersite se slik ut også.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
hva mener du ?? øverst ser du hva som står i min Nettbank,Har ikke noen avtaler med Bulldog, kjenner dem ikke, har aldri hørt om det, verken har jeg noen andre avtaler, Skjønner du det? Expert du og..

 

Det som står

VISA SET: 410************* 14.01 NOK 279,00 Bulldog One AS 16.01.2008

VISA SET: 410************* 14.01 NOK 199,00 Bulldog One AS 16.01.2008

betyr at dette er transaksjoner belastet ditt Visakort. Er du uenig i disse må du reklamere overfor din bank. Hvor vanskelig er det å forstå?
Lenke til kommentar

Ikke så mye å finne på dette firmaet, men dette er registrert i Brønnøysundregistrene. Står ihvertfall en kontaktperson der, men ikke stort mer.

 

Husk at dersom Visa-transasjoner bruker 4-5 dager før de belastes kontoen din, så selve bruken skjedde tidligere enn trekkdatoen.

 

Jeg må si jeg har vondt for å tro at ett selskap registrert i Brønøysund prøver å svindle deg. Er en enkel sak å oppklare i såfall.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Ifølge Brønnøysundregisteret, finnes det ikke et selskap som heter Bulldog One AS, men Bulldog One Nuf. Videre er de ikke registrert med noen næringskode, noe som jeg synes virker meget mistenkelig. Kommer heller ikke opp noen treff i Gule Sider om selskapet. Snodig.

 

Edit: learntofly var litt kjappere...

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Men selskapet har adresse Skoltegrunnskaien 1, 5003 Bergen. Følgende andre selskaper har samme adresse:

- Faannessen Carl A/S

- Anthonisen Seafood AS

- Uruguayske konsulat

- Wilhelmsen Agencies AS

- Bulldog Avensis AS

- Norsk Fiskerialmanakk A/S

- Wilhelmsen Maritime Services AS

 

Det mest naturlige her vil jo være Bulldog Avensis kanskje?

 

Men, det som er mest interresant er jo noe annet eg finner på sistnevnte firma, nemmelig Taxfreeshop.no.

 

Ingen av disse som gir det assosiasjoner til noe du har kjøpt?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Hehe, ser man det :) Fikk nå vite at mor hadde kjøpt Kosmetikk til nyttårsgave fra "taxfree" butikk med visa kort, over nettet. Veldig bra jobba Nomore, takk. Du er en smarting ;)

 

Da er problemet løst !

 

Edit: Takk til alle sammen, for rask respons og løsing av problemet!

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...