Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer ikke på bra tittel men er et moralsk tema om utroskap og skrantende forhold :D


Anbefalte innlegg

Oki har alltid dritbra filosofiske tanker sent på natt:

 

Har diskutert det her med noen folk og vil ha flere meninger...

 

Lager en situasjon. Denne situasjonen er helt fiktiv og har ingen røtter i virkeligheten:

 

Malvin har en dame, Gjertrud. Malvin vurderer å fortelle Gjertrud at de ikke skal være sammen lenger av diverse grunner som for eksempel at han rett og slett ikke har den store flammen inni seg etter henne lenger. Han er ikke helt sikker på hva Gjertrud syns, så hun kan føle hva som helst. Malvin har samtidig et godt øye til Olga, som også har et godt øye til han. En kveld da Malvin går helt alene på byn for å nyte noen pils, treffer han på Olga som tilfeldigvis er helt alene for å nyte noen glass vin. De kommer i snakk, og de forteller hverandre etter hvert hva de syns om hverandre, og hjertene pumper hardere og hardere. Siden Malvin vet at det er så godt som slutt mellom han og Gjertrud, tenker han: hva faen! og så kjører han på og prøver seg på Olga, som er helt med. De går så hjem for å "se på frimerkesamlingen" til Malvin. Har Malvin da vært utro hvis han da går direkte til Gjertrud dagen derpå og forteller hva som har skjedd og at han mener forholdet egentlig har vært så godt som slutt allerede? Jeg mener... hva er alternativene:

 

- Han kan la være å prøve seg på Olga denne kvelden, men øyeblikket var der, og en bedre sjanse vil kanskje ikke by seg senere.

- Han kan, før han tar Olga med hjem for å vise fram King Kong den fjerde frimerket sitt, ringe Gjertrud og fortelle at det er slutt, sånn at det teknisk sett ikke er utroskap, og kjøre på.

 

Jeg tenker de burde snakket litt mer om forholdet sitt mens de var sammen, men se bort ifra det. Vet ikke helt hva jeg spør om men kom med innspill i denne fantastiske problematiske situasjonen Malvin har rotet seg bort i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes ikke det høres ut som Friends. Malvin og Gjertrud hadde ikke pause, og de hadde heller ikke snakket om det. Sånn som jeg tolker det, var det kun Malvin som hadde gått med slike tanker.

 

Så lenge Gjertrud enda har gode tanker om Malvin, og tror de er sammen, så er det utroskap. Malvin burde tatt seg en prat med henne før han dro på byen, med mindre han tenkte at ting faktisk kunne ha ordnet seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...