Gå til innhold

Fra vista 32 til 64


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har Vista 32 som kjører på en gaming pc nå. men siden ejg har dual core og vil gå fra 2 til 4gb ram så lurte jeg på om det er muligt og instalere vista 64 men beholde alt som er på 32 bit. så jeg slipper og instalere alle spill, office programmer og ligende. mulig og bare opgradere fra 32 til 64 ? takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg vet, så må du reinstallere.

 

Men du kan eventuelt prøve å ta backup av noe av registeret, og deretter dytte det tilbake etter at du har reinstallert.

Men Office og lignende programmer må reinstalleres. Ofte kan det da være lurt å se om du finner en 64-bit versjon av de programmene du skal reinstallere, istedet for å installere de gamle på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale deg en helt clean install av Vista 64-bit da jeg tviler på at det vil fungere å installere 64-bits over 32-bits eller oppgrader til 64-bits. Skulle det mot formodning fungere er jeg usikker på hvordan det blir med driverne, for 32-bits drivere fungerer sjeldent på 64-bits Vista etter min erfaring.

 

PS. Flytter tråden din til Vista-kategorien :)

Lenke til kommentar
Hei. jeg har Vista 32 som kjører på en gaming pc nå. men siden ejg har dual core og vil gå fra 2 til 4gb ram så lurte jeg på om det er muligt og instalere vista 64 men beholde alt som er på 32 bit. så jeg slipper og instalere alle spill, office programmer og ligende. mulig og bare opgradere fra 32 til 64 ? takker for svar

 

Du kan ikke oppgradere, fordi det ikke er mulig å kjøre 64-bits setup.exe fra 32-bits Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...