Selectaa Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Heisann. Bygger meg en WHS maskin hjemme og har fått fire 1TB WD GreenPower disker (jobben skyldte meg noe penger )jeg tenkte å benytte meg av. Originalt hadde jeg tenkt å sette i en 2,5" disk til OS'et, men etter å ha lest litt virker det som at OS disken blir brukt som staging når man kopierer inn filer, altså alt blir mellomlagret her før det blir distribuert til de andre diskene. Derfor anbefaler man å ha en kjapp OS disk. Jeg finner ikke noe doc på dette, så jeg er veldig usikker hvordan dette fungerer i praksis. Jeg har overdimensjonert hw'en i maskinen "noe", så jeg ønsker ikke at en hd skal være flaskehals for filkopiering over GB LAN. Ei øsnker jeg heller å "kaste" bort en terra med disk til staging. Er det noen som vet hvordan dette oppfører seg? Hvis jeg installerer OS'et på den ene TB disken, vil den da reservere hele disken til staging, eller bare litt og sette av resten til "poolen" med ledig diskplass?
sgaah Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Hei, skal etter beste evne prøve å besvare spørsmålene dine. Når du installerer WHS blir den disken du installerer på partisjonert til C: og D: disk. Det blir satt av 20 GB til C: og resten havner på D: og vil bli brukt i storagepoolen. Når det er sakt så har jeg selv brukt det største disken jeg hadde til dette. Dette anbefales også av Microsoft. Vist du er på jakt etter informasjon kan du jo sjekke hjemmesiden min, det vil komme en god del mere etterhvert som jeg får tid
Selectaa Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Hei, skal etter beste evne prøve å besvare spørsmålene dine.Når du installerer WHS blir den disken du installerer på partisjonert til C: og D: disk. Det blir satt av 20 GB til C: og resten havner på D: og vil bli brukt i storagepoolen. Når det er sakt så har jeg selv brukt det største disken jeg hadde til dette. Dette anbefales også av Microsoft. Vist du er på jakt etter informasjon kan du jo sjekke hjemmesiden min, det vil komme en god del mere etterhvert som jeg får tid Hei. Takk for svar. Jeg skal se på lenkene du har lagt ut på hjemmesiden din og se om jeg blir noe smartere. Forstår jeg deg riktig i at det ikke må reserveres noe plass til staging, eller går dette inn under de 20 GB'ene som blir satt av til C disken? Hvis det er så kan jeg liksågodt droppe en dedikert OS disk. Tanken min bak å ha en dedikert OS disk var at diskene skulle gå i sleep når de ikke ble brukt. OS disken vil da sjeldent gå i sleep, så derfor en 2,5 tommers disk som bruker liten strøm som OS disk.
sgaah Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 (endret) Det er jo ikke ett svar på spørsmålet ditt, men sjekk ut denne linken. Har ikke prøvd det selv, men skal teste det på "test" maskinen min først. Jeg har litt problemer med å forstå hva du mener med stagging, så derfor er det ikke så lett å svare deg Edit: Såg at utvikler hadde trekkt denne add-inn tilbake pga feil, så kanskje ikkje så lurt allikevel Endret 18. januar 2008 av sgaah
Selectaa Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Det er jo ikke ett svar på spørsmålet ditt, men sjekk ut denne linken.Har ikke prøvd det selv, men skal teste det på "test" maskinen min først. Jeg har litt problemer med å forstå hva du mener med stagging, så derfor er det ikke så lett å svare deg Edit: Såg at utvikler hadde trekkt denne add-inn tilbake pga feil, så kanskje ikkje så lurt allikevel Ehh. Ok. Skal prøve å beskrive hva jeg mener med "staging". Jeg har lest at all data du kopierer inn på en WHS blir mellomlagret på systemdisken (staget) før det blir kopiert ut videre på diskene
sgaah Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Er rimelig sikker på at data'en blir lagra på D: for så å bli spredd på dei andre diskene du måtte ha. Det vil da bli liggende såkalla "tombstones" på D: som vilfortelle WHS hvor dei forskjellige bitene av filene ligger. Dessuten så blir alle backupene din lagret på D: og dei blir liggende der. Derfor bør den første disken være størst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå