Gå til innhold

Alt om Vanguard :Saga Of Heroes


Anbefalte innlegg

Har gjort litt mer research nå, og det virker som at mange folk misliker det som skjer i GU4? Nå tar jeg alt jeg leser, som regel, med en klype salt, finnes så jævlig mange "trolls/flamers" der ute. Uansett, det jeg har hørt er at folk ikke liker designet på hjelmene, store deler av customization av charactern forsvinner(dette er noe som måtte bli gjort for å få lagt inn hodeplaggene). Hva mener folket her? og hvordan føler dere som spiller om fremtiden til vanguard for øyeblikket?

 

Ta å sammenlign med WoW , der customization av characteren er bortimot helt ikke-eksisterende. Om jeg ikke kan forandre på ørene på fyren min i Vanguard fordi hjelmen skal ha plass - det gjør meg ikke så mye altså :p

Fremtiden til Vanguard er stabil og litt voksende , fler og fler oppdager verdens råeste fantasy online spill og det er bra.Men Vanguard krever faktisk at man trenger litt hjerne - det er mer hardcore enn feks WoW , mer nyansert , faktisk VELDIG mye mer nyansert - uten å bli for innviklet.Dessuten er det deilig med et mer Tolkien tro spill , et spill som spiller på D&D regler , ikke det kvasigreine som WoW har kokt i sammen .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vær advart, selv om communityet er veldig bra har det sine negative sider også. Dette er en ekte samtale jeg hadde med en fyr jeg var på gruppe med. "Tau" i denne sammenhengen er å bruke /rope for å kaste et tau og dra ham til meg når han sitter fast i bakken. (altså ikke et ekte tau, men dere skjønner poenget). For enkelhets skyld har jeg oversatt det til norsk.

 

Han: Kast et tau til meg. Jeg sitter fast.

Jeg: Hvor sitter du fast?

Han: I bakken.

Jeg: Jeg mener hvor du sitter fast?

Han: I bakken.

Jeg: Det jeg mener er at jeg ikke finner deg, så jeg kommer ikke nært nok til å kaste et tau til deg. Hvor sitter du fast?

Han: (liten pause) Kan du ikke bare kaste et tau?

Jeg: Nei, jeg kan ikke kaste et tau fordi jeg ikke vet hvor du er. Jeg må vite hvor du befinner deg, så for siste gang, hvor sitter du fast?

Han: (lang pause): I bakken.

 

Skal man le eller gråte av sånt? :D

Lenke til kommentar
Men vær advart, selv om communityet er veldig bra har det sine negative sider også. Dette er en ekte samtale jeg hadde med en fyr jeg var på gruppe med. "Tau" i denne sammenhengen er å bruke /rope for å kaste et tau og dra ham til meg når han sitter fast i bakken. (altså ikke et ekte tau, men dere skjønner poenget). For enkelhets skyld har jeg oversatt det til norsk.

 

Han: Kast et tau til meg. Jeg sitter fast.

Jeg: Hvor sitter du fast?

Han: I bakken.

Jeg: Jeg mener hvor du sitter fast?

Han: I bakken.

Jeg: Det jeg mener er at jeg ikke finner deg, så jeg kommer ikke nært nok til å kaste et tau til deg. Hvor sitter du fast?

Han: (liten pause) Kan du ikke bare kaste et tau?

Jeg: Nei, jeg kan ikke kaste et tau fordi jeg ikke vet hvor du er. Jeg må vite hvor du befinner deg, så for siste gang, hvor sitter du fast?

Han: (lang pause): I bakken.

 

Skal man le eller gråte av sånt? :D

 

Hehe , har hatt en tilsvarende samtale i et annet spill - men opplegget var det samme :)

Når det gjelder tauet/rope så hadde Deca_23 og jeg en litt morsom opplevelse når han hjalp meg med en quest en gang : Jeg ramla ned i et hull i bakken , hullet var ganske stort og med masse hindringer så det var ikke så enkelt å få øyekontakt slik at han kunne slenge repet til meg. Etter masse styr og mas fikk vi øye på hverandre MEN det endte med at også han ramla ned i hullet hehe !

 

Som sagt er jeg Dwarf i Vanguard , jeg elsker små folk :) Dwarf passer meg også bra ; de drikker mye , eter mye og krangler mye og logikken deres er ikke alltid lik andres.

Det er en jente i guilden min som har en forkjærlighet for gnomes men hu hater dwarfs , så vi driver en "rollespillkrig" mot hverandre enkelte ganger med skarpe kommentarer og spøker om hverandres raser .

Lenke til kommentar

Vurdere å starte med vanguard igjen. Nettopp blitt "lei" EVE Online, så da trenger jeg noe annet, og for øyeblikket er det bare vanguard som frister, problemene spillet har hatt har ikke plagd meg stort, eneste jeg ikke er helt glad for er populariteten rundt spillet, liker ikke å løpe rundt å se øde ting overalt.

 

Uansett, driver såklart å surfer rundt får å prøve å få tak i så mye info som mulig og da kom jeg over denne: http://www.silkyvenom.com/forums/showthread.php?t=23593 nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, men ja. Det der var litt over the top..

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Vurdere å starte med vanguard igjen. Nettopp blitt "lei" EVE Online, så da trenger jeg noe annet, og for øyeblikket er det bare vanguard som frister, problemene spillet har hatt har ikke plagd meg stort, eneste jeg ikke er helt glad for er populariteten rundt spillet, liker ikke å løpe rundt å se øde ting overalt.

 

Uansett, driver såklart å surfer rundt får å prøve å få tak i så mye info som mulig og da kom jeg over denne: http://www.silkyvenom.com/forums/showthread.php?t=23593 nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, men ja. Det der var litt over the top..

 

Hvis du orker lese mer enn den første posten av denne tråden du linka til , så skjønner du at det meste er bullshit og satt på spissen - Tydligvis skrevet av en bitter mann.

Jeg skal bare ta opp en av punktene : Jeg tviler sterkt på at amatører klarte å lage dette digre spillet i løpet av 1 år - noe som også andre skriver mer om i posten. Dessuten sier jo de fleste at siden Sony tok over spillet , har de fleste feila blitt rettet på.

Hardcore fantasy gamere sier at Vanguard er det beste spille på markedet akkurat nå , det er vel ikke uten grnn tenker jeg :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Lest ikke gjenneom alt, men fikk med meg at mange mente at det var tull samt satt veldig på spisse, og jeg er helt enig med deg, at det ville være utrolig om noen amatører hadde greid å satt sammen en verden som den i vanguard. Men man begynner jo å lure, var jo lagd såpass mye styr rundt akkurat dette.

 

Er utrolig hvor mye rart vanguard har tatt til seg. Jeg selv har ikke noe imot spillet, problemene folk har pratet om opp igjennom året har ikke jeg vært plaget av(som jeg kan huske) de gangene jeg har prøvd spillet. Skal innrømme at ytelse ikke var den beste etter at spillet ble sluppet men jeg overlevde. Så blir vel til at jeg starter opp igjen, så får vi se hvor lenge jeg holder ut, når det gjelder mmo spill pleier jeg å bli fort "lei" og finne et annet, bortsett fra noen få unntak.

 

 

Edit: Jo en ting jeg lurer på, hvordan fungere "housing" funksjonen i vanguard? noen som har lyst til å fortelle litt om det? evt. linke til et sted som forklarer hvordan det hele fungerer? Er det veldig likt swg f.eks?

 

Edit2: Er det Halgar folket her holder til på?

 

Edit3: Jo en annen ting jeg husker var at diverse animasjoner ikke var så "pene", er disse gjort noe med? mener å huske at blant annet svømme animasjonen, rett og slett var forferdelig :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Starta med Vanguard igjen i går.

 

Var med i Betaen for ett år siden, men gav det litt opp pga bugs osv. Er nå tilbake og liker det veldig godt så langt!

 

Karakteren heter Drelvan og er lvl 6 Ranger på Halgar.

 

Hvis noen har en guild som trenger medlemmer, så bare ta kontakt! :p

Endret av DeGrevio
Lenke til kommentar
Edit: Jo en ting jeg lurer på, hvordan fungere "housing" funksjonen i vanguard? noen som har lyst til å fortelle litt om det? evt. linke til et sted som forklarer hvordan det hele fungerer? Er det veldig likt swg f.eks?

 

Edit2: Er det Halgar folket her holder til på?

 

Se post 1, post 11 og post 14 i denne tråden for mer info.. :)

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar
Starta med Vanguard igjen i går.

 

Var med i Betaen for ett år siden, men gav det litt opp pga bugs osv. Er nå tilbake og liker det veldig godt så langt!

 

Karakteren heter Drelvan og er lvl 6 Ranger på Halgar.

 

Hvis noen har en guild som trenger medlemmer, så bare ta kontakt! :p

 

Ta kontakt med Brutar ingame , så jeg se om jeg kan få snakket med guildlederen :)

Lenke til kommentar
Edit: Jo en ting jeg lurer på, hvordan fungere "housing" funksjonen i vanguard? noen som har lyst til å fortelle litt om det? evt. linke til et sted som forklarer hvordan det hele fungerer? Er det veldig likt swg f.eks?

 

Edit2: Er det Halgar folket her holder til på?

 

Se post 1, post 11 og post 14 i denne tråden for mer info.. :)

 

Vakke værre nei hehe, hakke sett igjennom hele tråden, så takker =)

Reaktiverte nettopp kontoen min også, så får vi se hvordan det går.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hei

 

Kjøpte vanguard for noen dager siden. Har spilt wow i nesten 3 år nå. Var litt fed up med wow og så denne tråden her. Laster ned vanguard i fred o ro...ser frem til helgen for å spille litt. Men neida, hva skjer? Min samboer som også spiller wow ville teste vanguard også. Ender jo med at jeg må se på og får lov til å spille av o til hehe...

 

Vi digger begge diplomacy, og alt det andre med spillet...er jo bare morsomt alt sammen enda synes vi.

 

Så enden på visa er at vi må kjøpe en account til så at jeg får spilt ifred:)

 

Fosse

Lenke til kommentar

Ja, vanguard er et utrolig nydelig spill, har helt klart den beste atmosfære jeg noen gang har vært borti. Nå ser det ut som jeg greier å kjøre alt på full guffe også(har gjort noen oppgraderinger siden sist så det har vel hjulpet til litt det å). Så blir det valg av hva jeg skal spille som da, var bare innom den gamle Psionicisten min, virker som klassen fortsatt er kul for min del, så kanskje jeg skal prøve å fortsette på han.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Tror dere at dette kortet er brukbart for å kjøre vanguard med litt brukbar grafikk?:

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Jeg personlig tror det blir litt i snaueste laget ,gå til http://forums.station.sony.com/vg/posts/li...?topic_id=28159 og swnus litt på hardware postene.

 

Ellers sier jo Toms hardware at Nvidia 9600 GT er det beste pris/ytelse kortet som er ute for øyeblikket http://www.tomshardware.com/2008/02/21/nvi..._gt/page20.html . Dette kortet koster ca 1300 kroner.

 

Måtte bare legge til en trekar :)

post-144689-1203921054_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Hvordan er det med guild på Halgar? har vi et sted hvor de fleste herifra er samlet? eller er vi spredd rundt? har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal spille som enda, men hadde jo vært kos med en guild ettersom jeg kom igang.

 

Så, en annen ting, er det noen her som kjører vista med et nvidia kort? har seg nemlig slik at når det regner så kan jeg se de mørke skyene komme og høre regnet dryppe ved siden av meg, men jeg kan ikke se regnet. Har søkt på det offisielle forumet, og det ser ikke ut til å finnes noe fiks, så jeg lurer på om noen her kanskje vet noe mer? Og om du kjører spillet med vista og med et nvidia kort, hvilken drivere bruker du?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Hvordan er det med guild på Halgar? har vi et sted hvor de fleste herifra er samlet? eller er vi spredd rundt? har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal spille som enda, men hadde jo vært kos med en guild ettersom jeg kom igang.

 

Så, en annen ting, er det noen her som kjører vista med et nvidia kort? har seg nemlig slik at når det regner så kan jeg se de mørke skyene komme og høre regnet dryppe ved siden av meg, men jeg kan ikke se regnet. Har søkt på det offisielle forumet, og det ser ikke ut til å finnes noe fiks, så jeg lurer på om noen her kanskje vet noe mer? Og om du kjører spillet med vista og med et nvidia kort, hvilken drivere bruker du?

 

Vi er ganske spredt rundt omkring , ønsker du en godt voksen guild kan du jo prøve min egen ; The second Sun , Du finner denne og mange andre guilds som søker etter folk på "Social, friends,guild" siden når man trykker O , når man går gjennom lista og kanskje liker en guild , så står det en person der man kan kontakte somregel .

Jeg kjører Vista64 bit Ultimate og et Nvidia gtx kort , jeg kjører driver versjon 171.16 som jeg synes er ganske bra . Noe nesten alle gtx folk er plaget med i spillet er litt flickering og slikt - dette kan hjelpes på ved a sette ned enviroment shaders enn smule,

Det at du ikke kan se regnet bestandig , har ingenting med maskina di å gjøre - det er bare slik Vanguard er hehe ;)

Lenke til kommentar

@Bulletus: Guilden din har ikke en hjemmeside? og ja spillet kjører ganske så bra her også, men nå har ikke jeg vært i en dungeon med en gruppe enda, bare vært innom små outposts og hjemplassen til dark elf, men ja Vanguard er et pent spill.

Når du sier sette enviroment shaders ned en smule, er det ned til en spesiell plass eller skal man bare prøve seg frem til flickeringen forsvinner? har lagt merke til at det er litt flickering på trær i blant, men ikke noe som er veldig plagsomt akkurat. Det som er mitt største problem for øyeblikket er å finne ut hva jeg skal spille som :p

 

 

Edit: Er dette guilden din @Bulletus? http://www.thesecondsun.org/ ?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...