Gå til innhold

Polaroidkamera, hva bør jeg se etter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp. Tingen er at jeg har lenge hatt interesse for polaroidbilder, men har aldri riktig forsøkt før å få i tak i et. MEN nå derimot har jeg bestemt meg for å faktisk kjøpe et.

 

Jeg har ikke peiling rett og slett på hvor jeg skal kjøpe, og hva. Har tittet litt på ebay og slikt, men vet ikke riktig hva jeg vil ha heller.

 

Er nok ikke noe fotografemne, men sånn for gøy mest...

 

Så har du noen anbefalinger til meg kanskje?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg bare ville gått for et enkelt onestep 600 kamera. De koster omtrent ingenting på ebay. De tar helt ok bilder og får de riktige polaroidfargene. Filmen er også lett tilgjengelig i Norge; men endel dyrere enn fra utlandet.

 

 

Hvor er filmen og få kjøpt i norge?

 

Mange fotobutikker har, men jeg pleier å kjøpe på Clas Ohlson, billigst der.

Lenke til kommentar
Forresten noen som vet om noen polaroidkameraer med bedre optikk enn de plastlinsene som er på clasohlson-kameraene? Og som man fortsatt får film til?

 

Eller blir det plutselig et Hasselbladkamera med polaroidbakstykke som blir neste steg? (Uff, dyrt).

 

 

Nei en Hasselblad med Polabakstykke er en dårligere løsning uansett, du får et mye mindre bilde, og filmene er også dyrere :)

 

Et alternativ er disse modellene fra 80-tallet: http://cgi.ebay.com/Polaroid-Autofocus-660...1QQcmdZViewItem

 

Den har ialle fall autofokus og glasslinser, så den vil gi littegrann skarpere bilder en de enkleste modellene med plastlinser og ingen fokusering.

 

 

Du kan også sjekke ut Polariod Spectra-serien, der er kameraene gjerne et lite steg høyere opp i kvalitet.

 

Uansett vil du ikke få knivskarpe bilder med Pola,selv med en HB, det strider mot filmens natur, . :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden dette er en polaroidkamera-tråd, tenkte jeg at jeg like greit kunne poste spørsmålet mitt her.

 

Er det noen som vet om en (eller flere for så vidt) butikk i Oslo som selger polarodikamera som tar denne type film? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19568075

 

Jeg har funnet en nettbutikk, men liker best å handle i vanlige butikker.

Endret av Billie
Lenke til kommentar
Siden dette er en polaroidkamera-tråd, tenkte jeg at jeg like greit kunne poste spørsmålet mitt her.

 

Er det noen som vet om en (eller flere for så vidt) butikk i Oslo som selger polarodikamera som tar denne type film? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19568075

 

Jeg har funnet en nettbutikk, men liker best å handle i vanlige butikker.

 

Ja om en fotobutikk som har et polakamera på lur, så er det gjerne et som passer denne filmen :)

 

Jeg var på Fotophono på torsdag, da hadde de et Polaroid One kamera liggende så jeg.

Lenke til kommentar
Leste en liten artikkel i går med overskriften:

 

Slutter å produsere polaroidfilm!

 

Kan være noe å sjekke opp i før en hiver seg inn i et relativt dyrt marked (15kr pr bilde er svinedyrt)

 

Ja 2008 blir nok det siste året med Pola for meg, jeg kommer til å ta litt ekstra, men kommer ikke til å hamstre, Polafilm holder seg ikke spesielt lenge over utløpsdato heller..(kan ikke fryses ned)

 

Kamera får man til en hundrelapp, så det er ingen grunn til ikke å få tatt masse Pola i år, det er det mest sjarmerende formatet for familiebilder også :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har et Polaroid 600-kamera liggende og hvis du ønsker å ha et slikt så kan du få det hos meg hvis du bor i Oslo og kan komme innom å hente det selv. Hvis du svarer ja, så svar i personlig melding så skal du få mobilnr. mitt slik at vi kan avtale henting.

 

Kameraet bruker 600-film, og den får du enda kjøpt, sjekk ut http://www.polaroid.no og velg så Norge, der finner du mer informasjon.

 

PS! Jeg kjøpte dette kameraet av en bonde i Danmark i 1995 og har vel tatt 3-4 filmpakker med det. Kameraet er selvsagt brukt, men pent behandlet.

 

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp. Tingen er at jeg har lenge hatt interesse for polaroidbilder, men har aldri riktig forsøkt før å få i tak i et. MEN nå derimot har jeg bestemt meg for å faktisk kjøpe et.

 

Jeg har ikke peiling rett og slett på hvor jeg skal kjøpe, og hva. Har tittet litt på ebay og slikt, men vet ikke riktig hva jeg vil ha heller.

 

Er nok ikke noe fotografemne, men sånn for gøy mest...

 

Så har du noen anbefalinger til meg kanskje?

 

:)

Lenke til kommentar

Hei - fikk du gitt bort kameraet? Ellers er jeg meget interessert - :yes: vet ellers om en bruktbutikk i Oslo der de har flere, men prisen er relativt høy og siden man trenger filmen for å sjekke om kameraet faktisk fungerer har jeg aldri tatt sjansen på å kjøpe et. (Han som har butikken tar 250-300 per kamera, og vil ikke godta pruting)..

Lenke til kommentar
Ja 2008 blir nok det siste året med Pola for meg, jeg kommer til å ta litt ekstra, men kommer ikke til å hamstre, Polafilm holder seg ikke spesielt lenge over utløpsdato heller..(kan ikke fryses ned)
Ellers har vel ikke Fujifilm sluttet å produsere Pola-film, så til noen kameraer kan man fremdeles få tak i film...
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har et Polaroid 600-kamera liggende og hvis du ønsker å ha et slikt så kan du få det hos meg hvis du bor i Oslo og kan komme innom å hente det selv. Hvis du svarer ja, så svar i personlig melding så skal du få mobilnr. mitt slik at vi kan avtale henting.

 

Kameraet bruker 600-film, og den får du enda kjøpt, sjekk ut <a href="http://www.polaroid.no" target="_blank">http://www.polaroid.no</a> og velg så Norge, der finner du mer informasjon.

 

PS! Jeg kjøpte dette kameraet av en bonde i Danmark i 1995 og har vel tatt 3-4 filmpakker med det. Kameraet er selvsagt brukt, men pent behandlet.

 

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp. Tingen er at jeg har lenge hatt interesse for polaroidbilder, men har aldri riktig forsøkt før å få i tak i et. MEN nå derimot har jeg bestemt meg for å faktisk kjøpe et.

 

Jeg har ikke peiling rett og slett på hvor jeg skal kjøpe, og hva. Har tittet litt på ebay og slikt, men vet ikke riktig hva jeg vil ha heller.

 

Er nok ikke noe fotografemne, men sånn for gøy mest...

 

Så har du noen anbefalinger til meg kanskje?

 

:)

 

Så snillt av deg, men nå har det seg sånn at jeg har allereda kjøpte med ett over Ebay.Fikk det faktisk i posten i dag. Så ja. Tusen takk, men ja. Som du skjønner trenger jeg jo ikke et til, men det var jo flere som ville ha det, så hvis du vil bli kvitt det er det sikkert ikke no prob :)

Endret av kattelatte
Lenke til kommentar
Hei - fikk du gitt bort kameraet? Ellers er jeg meget interessert - :yes: vet ellers om en bruktbutikk i Oslo der de har flere, men prisen er relativt høy og siden man trenger filmen for å sjekke om kameraet faktisk fungerer har jeg aldri tatt sjansen på å kjøpe et. (Han som har butikken tar 250-300 per kamera, og vil ikke godta pruting)..

 

Nei, kameraet er her enda. Du må gjerne komme å hente det, orker ikke å bruke tid på pakking og sending. Du kan sende meg en epost på [email protected] så avtaler vi overrekkelse.

 

Fortsatt god kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...