Gå til innhold

Hva er galt?


gisle_gris

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har ett problem med pc'n min. Siden i går så har den ikke vært seg selv. Som oftest opp står problemet ca 5 minutter etter jeg har startet windows.

 

Problemet er:

Skjermen blir svart, og led indikatoren for at disken jobber lyser. For å få slått på marskinen igjen så må jeg trekke ut støpselet, vente noen sekunder, og sette det inn igjenn. Hvis jeg prøver å slå den av med av knappen forran på kabinettet skjer det ingenting, det samme gjelder med restart knappen...

 

HVA ER GALT?!?!

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt.

 

Det at restart/power-knappene ikke funker betyr bare at maskina har låst seg (de er koblet til hovedkortet), og det visste du sikkert. :yes:

 

Sjekk om en eller flere vifter i kabinettet har tatt kvelden, eller sjekk temperaturen i CPU, hovedkort, HD osv med for eksempel AIDA32.

 

Ellers kan man jo alltids prøve desperate ting som scandisk, defrag eller norton WinDoctor, uten at man trenger å bygge opp så veldig mye forhåpninger til disse....

 

Lykke til.

 

PS: Du har kjørt antivirus?

Lenke til kommentar

Jeg åpnet kabinettet og kikket etter om det var noen vifter som stoppet eller noe sånt, men nei, alle viftene gikk som normalt.

Dette med virus program, scandisk, defrag o.l. har jeg ikke nok "oppetid" til å kjøre...

 

Ps.

Jeg har et MSI k7t pro (2? Er ikke helt sikker) hovedkort, med en 600 AMD Duron.

Lenke til kommentar

Hei!

Dette høres ut som et ram problem :-? ,vist du har to brikker,så ta og prøv deg frem med en om gangen?Vist maskina er gammel så kan d være andre komponenter som har tatt kveld,som feks skjermkortet.

Vist du oxo får noen ukontrolete restarter så er det nok noen komponeter og ikke sofware som er gønna!

 

Lykke til.... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...