Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP CD booter ikke. Men det gjør Vista.


Anbefalte innlegg

Jeg har Windows Vista på PCen min. Jeg tenkte at jeg skulle prøve på dual-boot, og installere XP. Men når jeg skal prøve å boote fra XP CD-en hopper den elegant over, og begynner å boote opp Windows Vista. Vista DVD-en booter som bare det. Jeg vet at XP CD-en virker (har testa den andre steder) og jeg vet at alle BIOS innstillinger er korrekte. Noen som har noen forslag? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange grunner til det.

Men for at du skal fjerne...bootcd...spørsmålet, du kan starte Pcen, gå først i bios og merke din harddisk som...not installed.. (antar at du har en disk tilkoplet), etterpå du kan aktivere den igjen med å merke for ....auto..

Reboote med xp plata i. Starter XP da?

Lenke til kommentar

det blir et stort problem om du installere xp etter vista. du kan være glad den ikke booter.

om du får lagt inn xp nå vil den slette vista sin boot sektor og du kommer bare inn i xp. og da må du klare å reparere vista sin og legge til xp oppå vista sin etter på. det er en stor sjangse å ta, som kan ende med at du sitter der og får ikke bootet noen av de.

det enkleste er legge xp først og så vista.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg egentlig skal installere XP, er at maskinen min fryser ved ca. 5-10 minutter med spilling og/eller jeg får "skjemdriveren har sluttet å svare og har blitt gjenopprettet" i Vista. Hvis det samme skjer under XP, vet jeg at det er en hardware feil (noe som jeg er ganske sikker på at det er, siden jeg har sjekket at det ikke er overoppheting). Derfor laget jeg denne tråden. Fordi jeg får ikke lagt inn XP på maskinen fordi den ikke vil boote fra XP CD. :(

Endret av Kresstian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...