Gå til innhold

Filmtips,gjerne mafia o.l


H.M.Kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå på kino og se American Gangster. Beste mafiafilm på år og dager. Scott tilfører mafiafilmene det jeg alltid savner fra Scorsese sine filmer; Større kontraster og litt høyere tempo. Men Scorsese sin lange rekke med mafiafilmer er heller ikke å forakte, selv om persongalleriet blir veldig mye av det samme, samt lit mye teskjemodus.

Lenke til kommentar

De mafiafilmene som virkelig ga liv i sjangren og startet det hele, er "Public Enemy" (1931) og "Scarface" (originalversjonen fra 1932). Den førstnevnte har bl.a James Cagney i hovedrollen, som etter dette ble en av de aller største skuespillerene på den tida. Disse bør du skaffe deg, herlige å se og de er faktisk tidløse!

 

Road to Perdition kan også anbefales.

 

Jeg har alltid litt problemer med Tom Hanks-filmer, for jeg ser alltid for meg han i filmen Big :D

 

Helt enig med deg, bare at for meg vil han for alltid være idioten Forrest Gump. Blir vanskelig å ta han seriøst i "Road to Perdition" og "Saving Private Ryan" da, selv om han gjør en bra innsats i begge filmene...

Endret av Raslefu
Lenke til kommentar
Helt enig med deg, bare at for meg vil han for alltid være idioten Forrest Gump. Blir vanskelig å ta han seriøst i "Road to Perdition" og "Saving Private Ryan" da, selv om han gjør en bra innsats i begge filmene...

 

Synes det er synd hvis folk ikke klarer å blokke ut retarden Forrest når de ser andre filmer med Mr. Hanks. For meg er fyren en såpass glitrende skuespiller at jeg lett kjøper han i seriøse roller.

 

Road To Perdition er forøvrig en ofte glemt gangsterfilm. En vakker og spennende historie, med storslått cinematografi. Det er et par sekvenser der som er helt mesterlig regissert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så nettopp Last Man Standing igjen. Hadde helt glemt denne filmen, som forøvrig er en spinoff av Kurosawas Yojimbo, som igjen er blitt plagiert av Leones Fistful of Dollars :)

Men denne mafiasettingen med Bruce Willis i hovedrollen fungerer knallbra! Kan anbefale denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...