Gå til innhold

Trenger ny Bærbar datamaskin,men hvilken?


hw-bugs

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har tenkt å kjøpe en bærbar data. Det max jeg kan gi for den

er 9000 litt under...

Noen funksjoner som jeg vil gjerne ha med:

harddisk: 100 gb

god camera

2 usb

 

ellers skal den brukes til skole og lite til spill,CS kanskje hehe men ellers

musikk,bilder,msn,yahoo og litt filmer .

 

Men kan noen som vet hva er hva gi noen tips?

takker og bukker,på forhånd tusen takk! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte når det er veldig mye for veldig lite = veldig mye tull og veldig mye problem. Min erfaring i alle fall.

 

Så derfor vil jeg heller anbefale å se på bedriftsmaskiner. Samme hvilket merke. Men jeg har den mening at de maskinene er mye bedre bygd av mye bedre komponenter, og veldig verdt det selv om de nok koster mer enn en billigmaskin.

 

Alle, ja absolutt alle, jeg kjenner som har kjøpt seg "billig og bra" maskin har måttet sende den inn til reperasjon, eller gjennopprettet maskinen (for eksempel bruker trådløse nettverket å forsvinne.. vet ikke hvorfor). Selv om dette går på garanti, og ikke koster noe, er det skikkelig kjipt å sende den bort i 2 uker av gangen.

Lenke til kommentar
Ofte når det er veldig mye for veldig lite = veldig mye tull og veldig mye problem. Min erfaring i alle fall.

 

Så derfor vil jeg heller anbefale å se på bedriftsmaskiner. Samme hvilket merke. Men jeg har den mening at de maskinene er mye bedre bygd av mye bedre komponenter, og veldig verdt det selv om de nok koster mer enn en billigmaskin.

 

Alle, ja absolutt alle, jeg kjenner som har kjøpt seg "billig og bra" maskin har måttet sende den inn til reperasjon, eller gjennopprettet maskinen (for eksempel bruker trådløse nettverket å forsvinne.. vet ikke hvorfor). Selv om dette går på garanti, og ikke koster noe, er det skikkelig kjipt å sende den bort i 2 uker av gangen.

Og tusen takk for så gode tips! Men hva er bedriftsmaskiner eller hvor finner jeg de? :blush:

Lenke til kommentar

Alle Thinkpad'ene er vel ment for bedrifter

Dell har sine Precision (tåler mye behandling) og Latitude (pålitelige)

Acer er jeg ikke sikker.. men ikke aspire i alle fall (?)

Fujitsu Siemens har Amilo Pro

HP Compaq (for all del ikke velg en HP Pavilion! Hater de)

Asus hadde veldig rotete system, så jeg skjønte ikke om de hadde spesielle serier til bedrifter..

 

Det er bare å gå innom de forskjellige produsentene og se hva de plaserer i hver kategori (hjem, jobb, ytelse, pris, tablet, underholdning)

 

 

Husk at alt dette er bare MIN personlige mening, og ikke noe fasitsvar. Jeg jobber hverken på Service-senter eller hos noe support. Det er bare min erfaring blant venner og mine egne kjøp. Og personlig går jeg alltid for bedrift-PC-er når jeg kjøper ny (har hatt tre bærbare, og de to som var bedrifts-PC-er fungerer topp den dag idag)

Lenke til kommentar
Er det da Acer Aspire 5720ZG eneste alternativ?

 

Det er ikke tvilg om at Acer 5720ZG er et greit kjøp, men den har en stoooor ulempe og det er oppløsningen på skjermen. Denne Aceren har i likhet med de fleste andre kampanjemodeller en oppløsning på 1280x800.

 

Jeg syntes det er for liten oppløsning!

 

Da jeg skulle kjøpe lappis i høst var det bare dell som leverte maskiner med god oppløsning (1680*1050) og integrert webcam til en konkurannsedyktig pris.

 

Sjekk ut Dell Inspiron 1520 som tilpasset med 250GB disk, webcam, valgfri farge, skjerm WXGA+ (1440 x 900) og T7250 prosessor kommer på 8580,-.

 

Syntes det er et godt kjøp jeg...

 

(Det ser ikke ut som om det er mulig å få 1680*1050 oppløsning lenger, men det er jo bedre med 1440 x 900 enn 1280 * 800.)

 

edit: Den har bra design og det er kult at man får den i mange farger. bilder

Endret av poen
Lenke til kommentar

Dell Vostro 1500 oppgradert med 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT og skjerm med meget høy oppløsning WSXGA+ (1680 x 1050) til rett under 9000,-.

 

Denne er nesten lik Dell Inspiron 1520, men man får den ikke i flere farger, bare svart.

 

Den er også beregnet for bedriftsmarkedet så du må huske å legge til moms på 25% på prisen som kommer opp i konfiguratoren.

 

Bilder av Dell Vostro 1500

Endret av poen
Lenke til kommentar

Hei HW-bugs

 

Akkurat nå ser det ut som om Dell Vostro 1500 NB er det beste tilbudet på bærbar. Den er suveren på ytelse, veier lite og har et innebygget kamera på 2 megapixler. Prisen ligger rett i underkant av 8500 kroner, hvis du konfigurerer den optimalt. Jeg vil råde deg til å opgradere til Vista Ultimate, Core 2 Duo T7500-prosessor, 1680 x 1050 15,4" skjerm og nVidia GeForce®8600M GT.

 

Tips: bruk ESET Smart Security til alt som har med datasikkerhet å gjøre.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Hei HW-bugs

 

Akkurat nå ser det ut som om Dell Vostro 1500 NB er det beste tilbudet på bærbar. Den er suveren på ytelse, veier lite og har et innebygget kamera på 2 megapixler. Prisen ligger rett i underkant av 8500 kroner, hvis du konfigurerer den optimalt.

 

Lykke til.

Der var den :w00t: Tusen takk Agentspoon! Jeg likte den kjempe godt veldig fin disign også!

Skal se om jeg finner han litt billegere hhehe takker igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...