Gå til innhold

Enda en ny Sony på vei? (Ikke FF modellen)


Anbefalte innlegg

Dere tar nok noe feil TROR jeg angående hvor i Alpha serien dette vil havne. Dette vil nok legge seg mellom A200 og A700, dog noe under midten av skillet mellom de. Det er ikke 12mp sensor på det, det er nok enda heftigere :)

 

Tipper vi ikke må vente spesielt lenge før dette kommer (1-2 måneder).

 

Tro om det skal være større sensor/bildebrikke i dette kameraet

En sensor med cropfaktor 1.3 eller større kunne være en koselig nyttårsgave til km/sonybrukere, og ikke minst en gave til sony selv hvis de har tenkt til å markere seg iblandt de ledende kameraprodusentene.

 

edit: Etter å ha grublet litt så gjetter jeg på at dette kameraet har muligheten til videoopptak, evt. seriebilder over 5 fps.sec, i og med at det har liveview og muligens slipper å lukke speilet for hvert bilde som tages.?

Endret av Thomas-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere tar nok noe feil TROR jeg angående hvor i Alpha serien dette vil havne. Dette vil nok legge seg mellom A200 og A700, dog noe under midten av skillet mellom de. Det er ikke 12mp sensor på det, det er nok enda heftigere :)

 

Tipper vi ikke må vente spesielt lenge før dette kommer (1-2 måneder).

Mest sannsynlig er dette (a500?) noe som vil legge seg mellom a700 og a200, akkurat som D80(90?) mellom D40x og D300.

 

 

Dere tar nok noe feil TROR jeg angående hvor i Alpha serien dette vil havne. Dette vil nok legge seg mellom A200 og A700, dog noe under midten av skillet mellom de. Det er ikke 12mp sensor på det, det er nok enda heftigere :)

 

Tipper vi ikke må vente spesielt lenge før dette kommer (1-2 måneder).

 

Tro om det skal være større sensor/bildebrikke i dette kameraet

En sensor med cropfaktor 1.3 eller større kunne være en koselig nyttårsgave til km/sonybrukere, og ikke minst en gave til sony selv hvis de har tenkt til å markere seg iblandt de ledende kameraprodusentene.

 

edit: Etter å ha grublet litt så gjetter jeg på at dette kameraet har muligheten til videoopptak, evt. seriebilder over 5 fps.sec, i og med at det har liveview og muligens slipper å lukke speilet for hvert bilde som tages.?

 

Ville ikke det vært rart på ett kamera UNDER a700? Men kunne tenkt meg en 5D killer som a800 :D

Lenke til kommentar
Ville ikke det vært rart på ett kamera UNDER a700? Men kunne tenkt meg en 5D killer som a800 :D

 

Tviler egentlig på større sensor enn crop 1.5 i et kamera som ligger under A700.

men videoopptak og mere enn 5fbs tror jeg er fullt mulig i og med liveview er implentert i kameraet.

Lenke til kommentar

Interessant strategi fra Sony dette - det ser ut som om de prøver en 'blitz' på nederste delen av dslr-markedet med 3 rimelige modeller omtrent samtidig. Kan være en bra strategi - den bør kunne dra inn en betydelig mengde nye brukere.

 

Det ser også ut som om de satser tungt på en platform-tankegang hvor flere modeller bygges med stort sett samme delene. Gjør de dette også for entusiast-segmentet kan vi sannsynligvis vente oss en a500 og en (eller 2) a700-erstatninger med omtrent samme kropp men med forskjellige specs. a900 (muligens også i 2 varianter, en studio og en presse?) vil da utgjøre den tredje serien.

 

Vi kan da om et års tid være oppe i 7-9 modeller basert på 3 platformer. Så var det bare å få på plass optikken da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...