Gå til innhold

Sivil Ulydighet- Hvor går grensen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sivil ulydighet skjer vel som oftest når ens egen overbevisning kræsjer med myndighetene eller øvrighetens. Personlig synes jeg man i det lengste bør forsøke å respektere majoritetens beslutninger så sant det de har bestemt ikke er totalt uakseptabelt. Problemet med de fleste som bedriver sivil ulydighet er jo at de er ekstremister i det de foretar seg... som f.eks natur og ungdom er ekstremister i miljøsaken. Deres sivil ulydighet kræsjer da med de fleste andre menneskers oppfatning, og er ikke et tilfelle av folket som reiser seg mot myndighetene, men en ytterst liten del av folket som reiser seg mot resten, og da er det i min oppfatning uakseptabelt.

 

På den annen side forstår jeg godt miljøekstremister som lenker seg fast til gasskraftverk osv. De TROR jo faktisk at CO2 ødelegger hele verden, og da er det jo ikke helt merkelig at de følger sin moralske overbevisning.

 

Med andre ord, greit at de protesterer osv. og forsøker å påvirke politikken, men jeg synes ekstremister av alle farger bør tenke seg om MINST èn gang til før de bedriver sivil ulydighet/kriminell virksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...