Gå til innhold

Fotobutikker i Oslo


Anbefalte innlegg

Far min vil ha meg med på en ekte gammeldags fottur i hovedstaden og rote litt etter optikk.

 

Fotovideo er jo selvskreven, men hvilke andre butikker finnes det egentlig?

Noe som heter Oslo Kameraservice, lever det ennå?

 

Vil gjerne unngå "fotobutikkene" som selger 90% mobiltelefoner. :|

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knallert! Takk for kjapt svar. :)

 

Noen som vet hvordan tilstandene er med testing av objektiver rundt om, eller har noen erfaringer i det forskjellige butikkene?

 

Tenker bare på å se og kjenne, mulighet for å prøve det i butikken på et demokamera(eller eget?)

 

Er det f.eks vanlig med demo-utgaver av de "vanligste" objektivene til den slags bruk?

Lenke til kommentar
Knallert! Takk for kjapt svar. :)

 

Noen som vet hvordan tilstandene er med testing av objektiver rundt om, eller har noen erfaringer i det forskjellige butikkene?

 

Tenker bare på å se og kjenne, mulighet for å prøve det i butikken på et demokamera(eller eget?)

 

Er det f.eks vanlig med demo-utgaver av de "vanligste" objektivene til den slags bruk?

 

Tror ikke det er noe problem å få testet objektiver på FotoVideo.

De har det som regel utstilt, og det samme med kameraer.

Så bare spør, jeg har aldri møtt noen vanskelige selgere der.

 

Andreas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det f.eks vanlig med demo-utgaver av de "vanligste" objektivene til den slags bruk?
Ja, det er ihvertfall en selvfølge der jeg jobber. Burde ikke være noe problem i de seriøse butikkene :)

Selvfølge der jeg jobber og, men Japan Photo har jo rykte på seg at det ikke er mulig å ta å kjenne og prøve. Vi pleier å tilby å være med kunde ut i naturen og ta bilder på kundens minne brikke slik at Han/Hun kan sjekke kvalitet på bildene. Da man undersøker f.eks forskjellen på bilder med D80 og D50 så er det ganske vanskelig å se noe som helst forskjell for kunde. Sørgelig at det ikke er å oppdrive det kamra.

Lenke til kommentar
Er det f.eks vanlig med demo-utgaver av de "vanligste" objektivene til den slags bruk?
Ja, det er ihvertfall en selvfølge der jeg jobber. Burde ikke være noe problem i de seriøse butikkene :)

Selvfølge der jeg jobber og, men Japan Photo har jo rykte på seg at det ikke er mulig å ta å kjenne og prøve. Vi pleier å tilby å være med kunde ut i naturen og ta bilder på kundens minne brikke slik at Han/Hun kan sjekke kvalitet på bildene. Da man undersøker f.eks forskjellen på bilder med D80 og D50 så er det ganske vanskelig å se noe som helst forskjell for kunde. Sørgelig at det ikke er å oppdrive det kamra.

 

Tja, jeg har handlet noen objektiver på Japan Foto. En gang fikk jeg det med hjem for å prøve (et objektiv jeg forøvrig returnerte og fikk igjen pengene for. Dette var etter avtale), andre objektiver har det aldri vært noe problem å prøve på eget kamera, både demo-utgaven og det "riktige" objektivet. Skal jeg kjøpe noe i butikk ser jeg på det som en selvfølge å prøve det først. Hvordan det er med kameraer aner jeg ikke, men tror ikke alle butikker har ferdig ladete batterier til alle.

Lenke til kommentar
Hvordan det er med kameraer aner jeg ikke, men tror ikke alle butikker har ferdig ladete batterier til alle.
En gang i blant opplever vi utladet batteri når kunden skal prøve et kamera, men normalt så har vi batteri til de kameraene vi har utstilt.

 

Du skal se den rekken med ladere vi har å bruke når vi må lade opp et batteri. De fleste kamera bruker jo forskjellige batterier. Er sjelden vi kan bruke samme batteri på mer enn ett eneste kamera :)

 

Hvorfor ha kamera utstilt når man ikke har batteri til det? Kunden vil jo gjerne slå det på, prøve å ta et par bilder, og ikke bare se hvordan det ser ut. Da kan man like greit se på bilder.

 

Tips; Som Dusk sier, så kan det være veldig greit å ha med eget minnekort for å prøve på de kamera som bruker samme type minnekort. Flere av våre minnekortløse kunder får tilbud om å kjøpe minnekort og kortleser først, ta noen bilder med de aktuelle kameraene, dra hjem for å se på bildene, for så å komme tilbake og kjøpe kameraet senere.

Lenke til kommentar
Japan Photo har jo rykte på seg at det ikke er mulig å ta å kjenne og prøve.

 

Hei Dusk, I don`t know where these rumors are coming from, maybe from some Elite Foto guys? ;-)

 

Everything that is in the shelfs can be tried. We even have to let the customers try as we get special "demo-discounts" for the cameras and lenses.

 

So you want to try a Nikon D3 with 300mm 2,8 in for example in Strømmen? No problem...

 

Stephan

 

PS: Don`t get it wrong, no problem if you fight for your customers, but in a forum we should be as "neutral" as possible, or? I must admit that the line between "information" and "reklame" is very thinn sometimes. But Forums should be there to either eliminate or confirm/proof rumors, not just to spread them around about a competitor. Just my opinion.

Lenke til kommentar
Japan Photo har jo rykte på seg at det ikke er mulig å ta å kjenne og prøve.

 

Hei Dusk, I don`t know where these rumors are coming from, maybe from some Elite Foto guys? ;-)

 

Everything that is in the shelfs can be tried. We even have to let the customers try as we get special "demo-discounts" for the cameras and lenses.

 

So you want to try a Nikon D3 with 300mm 2,8 in for example in Strømmen? No problem...

 

Stephan

 

PS: Don`t get it wrong, no problem if you fight for your customers, but in a forum we should be as "neutral" as possible, or? I must admit that the line between "information" and "reklame" is very thinn sometimes. But Forums should be there to either eliminate or confirm/proof rumors, not just to spread them around about a competitor. Just my opinion.

Nå ekke jeg så inne i Engelsk, her men virker som du kan norsk ganske bra. Ryktene jeg prater om er av folk jeg kjenner som ikke får prøvd kamra i respektive butiker der av Japan Photo. Dette er sikkert ividuelt fra butikk til butikk, fra butikk til butikk okke som vilken kjede man er tilknyttet eller hva man er. Det som skiller denne bransjen er butikker med eiere kjøpmenn eller ledere som er særdels bra på service. Dette drar noen butikker utnytte av hvis en konkurent er dårlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor ha kamera utstilt når man ikke har batteri til det? Kunden vil jo gjerne slå det på, prøve å ta et par bilder, og ikke bare se hvordan det ser ut. Da kan man like greit se på bilder.

 

Well, of course "touch" a n d "try" is the best, 100% agree. But just "touch" and thus feel the material, the quality, the color, the weight etc is already better than a photo on a web page. You have already mentionned the "armada" of chargers in your shop. We have even in the smallest shop a setup with 5 skap x 6 hyller x 4 kamera = 120 models. This is the smallest module, the larger shops have up to 13 skap... So unfortunetely, it should not - but it can happen that not all batteries are loaded...thats unfortunetely practice...

Lenke til kommentar
Hvorfor ha kamera utstilt når man ikke har batteri til det? Kunden vil jo gjerne slå det på, prøve å ta et par bilder, og ikke bare se hvordan det ser ut. Da kan man like greit se på bilder.

 

Well, of course "touch" a n d "try" is the best, 100% agree. But just "touch" and thus feel the material, the quality, the color, the weight etc is already better than a photo on a web page. You have already mentionned the "armada" of chargers in your shop. We have even in the smallest shop a setup with 5 skap x 6 hyller x 4 kamera = 120 models. This is the smallest module, the larger shops have up to 13 skap... So unfortunetely, it should not - but it can happen that not all batteries are loaded...thats unfortunetely practice...

Skjønner, mange kamra modeller i de hyllene . :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ha kamera utstilt når man ikke har batteri til det? Kunden vil jo gjerne slå det på, prøve å ta et par bilder, og ikke bare se hvordan det ser ut. Da kan man like greit se på bilder.

 

Well, of course "touch" a n d "try" is the best, 100% agree. But just "touch" and thus feel the material, the quality, the color, the weight etc is already better than a photo on a web page. You have already mentionned the "armada" of chargers in your shop. We have even in the smallest shop a setup with 5 skap x 6 hyller x 4 kamera = 120 models. This is the smallest module, the larger shops have up to 13 skap... So unfortunetely, it should not - but it can happen that not all batteries are loaded...thats unfortunetely practice...

Skjønner, mange kamra modeller i de hyllene . :)

Jeg vet, det er en dårlig verklaring og virker som en motstand mot min siste inlegg, men så er det bare. Salgspolitikken er 100% touch & try. Minus noen % praxis ;-)

 

Jeg tror som dette var faktisk min første norsk inlegg - juhu

Lenke til kommentar
Hvorfor ha kamera utstilt når man ikke har batteri til det? Kunden vil jo gjerne slå det på, prøve å ta et par bilder, og ikke bare se hvordan det ser ut. Da kan man like greit se på bilder.

 

Well, of course "touch" a n d "try" is the best, 100% agree. But just "touch" and thus feel the material, the quality, the color, the weight etc is already better than a photo on a web page. You have already mentionned the "armada" of chargers in your shop. We have even in the smallest shop a setup with 5 skap x 6 hyller x 4 kamera = 120 models. This is the smallest module, the larger shops have up to 13 skap... So unfortunetely, it should not - but it can happen that not all batteries are loaded...thats unfortunetely practice...

Skjønner, mange kamra modeller i de hyllene . :)

Jeg vet, det er en dårlig verklaring og virker som en motstand mot min siste inlegg, men så er det bare. Salgspolitikken er 100% touch & try. Minus noen % praxis ;-)

 

Jeg tror som dette var faktisk min første norsk inlegg - juhu

Kewlt hvem er du JP. har ei vennine som driver med norsk kurs, morro og høre alt det nye hu lærer hver dag.

:):) Forholdsvis lite aktiv på dette forumet, da jeg har prioritert DIB forum og www.thethe.com. Men denne diskusjon.no var et fint forum der en kan være med i mange forskjelige tråder.

 

 

 

Sorry modderator alt for mange sitat, bare uvant å brukke dette forumet. Skal ikke gjenta seg.. BRB må av gåre å lage mat.

Lenke til kommentar
but in a forum we should be as "neutral" as possible, or? I must admit that the line between "information" and "reklame" is very thinn sometimes. But Forums should be there to either eliminate or confirm/proof rumors, not just to spread them around about a competitor. Just my opinion.
Det kan ikke kalles reklame, om man bruker et forum til å dementere en feilaktig påstand. Så du holder deg på rett linje av loven... så vidt ;)
Lenke til kommentar
I don`t know where these rumors are coming from, maybe from some Elite Foto guys? ;-)
Ey, careful ;-)

 

Eneste "dritt" vi slenger om JapanPhoto, er at de ikke har butikk i Tromsø. Får du noe fortgang i saken, Stoney?

 

PS: Don`t get it wrong, no problem if you fight for your customers, but in a forum we should be as "neutral" as possible, or? I must admit that the line between "information" and "reklame" is very thinn sometimes. But Forums should be there to either eliminate or confirm/proof rumors, not just to spread them around about a competitor. Just my opinion.
Second that... ;-)
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...